וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכרות, שידוכים וריבים - וכל זה בשעה. כן, "אהבה חדשה" עושה אחלה טלוויזיה

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 8:47

בניגוד ל"חתונמי" הבטוחה בהצלחתה, "אהבה חדשה" מתנהגת לפרקים כמו רווקה חסרת ביטחון שמספרת על עצמה הכל בחצי השעה הראשונה לדייט. זה יכול להתיש, אבל ללא ספק עדיף על האופציה האחרת. למרות חסרונותיה, העונה הקרובה של "אהבה חדשה" מסתמנת כמנת אסקפיזם לא רעה בכלל

אהבה חדשה/צילום: רשת 13

המדינה עולה בלהבות בכל מובן, המנהיגים נטשו את עמם ורק העונה החדשה של "אהבה חדשה" שעלתה אמש ברשת 13 מציעה לספק לנו את המזור שהנפש מבקשת. בועה מתוקה של שידוכין, תככים ומריבות; תכנית סוערת מספיק כדי להסיח את הדעת אך נקייה מהסחל'ה המכווץ של "הישרדות" ו"האח הגדול"; פנינה של אסקפיזם טהור.

העונה הקודמת הפתיעה מאוד - ומיצבה את "אהבה חדשה" כמתחרה ראויה ל"חתונמי". עם דמויות מטורללות עד בלתי נשכחות, דרמות בקצב מסחרר וסגנון קאמפי וממכר, נדמה היה שלרגעים היא אפילו מצליחה לעשות לאחותה הגדולה בית ספר. עכשיו נשאלת השאלה, האם העונה תצליח להתעלות על הרף שהציבה קודמתה?

השנה ניכרו ניסיונות לריענון וחידוש: את פנינו קיבלו שלוש רווקות במקום ארבע, כאשר בדירה הרביעית מחכה לנו הפתעה מסתורית. בינתיים, לא נרשמו הברקות בתחום הקאסטינג. נויה אריאלי, 27, היא דוגמנית-נטורופתית-מדריכת-פילאטיס תל אביבית; דניאל (דני) לוי, 27 מרמת גן, היא עורכת דין וורקוהולית שחייה על ציר העבודה-חדר-כושר; ויובל מאור, 29, היא מנהלת פרסום ממשרד מקאן, מתל אביב גם היא.

אהבה חדשה. רשת 13, צילום מסך
אהבה חדשה/צילום מסך, רשת 13

הטענה לשיעמום בקאסטינג מתחילה לשעמם אף היא, אך אי אפשר להתעלם מכך: כולן יפות על פי סטנדרטים מקובלים, חטובות, רזות, אומרות את מה שכדאי לומר ומצליחות בתחומן. אחרי העונה הקודמת, שהוכתרה להצלחה והביאה ליהוק מגוון למדי, מתבקש היה לראות תעוזה נוספת בכיוון הזה, אך הפעם נראה ש"אהבה חדשה" הלכה על קו שמרני יותר, וחבל. גם אם כל אחת מהנבחרות בתוך תוכה עולם ומלואו, על פי חוקי הקאסטינג היבשים והאכזריים, כולן נופלות על משבצת כלת האינסטגרם.

על רקע הבשורה הבינונית הזו, מתלבטת עוד יותר סתמיותן של הדירות המוכרות, המדמות חדרי תצוגה באיקאה. "אומייגד וואו", אומרת נויה, או דניאל או יובל (סלחו לי, אצטרך לפחות עוד חמישה פרקים כדי להבדיל), על רקע המטבחון-דלפק-סלון הבסיסיים הזכורים היטב משתי העונות הקודמות. מה שכן השתנה, מלבד דירת הבילדאפ כמובן, אלה המומחים המלווים את התהליך, אך כמיטב המסורת בתכנית גם הם כמעט בלתי מורגשים, ואולי טוב שכך.

עוד לא עברו 10 דקות, והגיע הזמן לחסות בצורת מוצרי פנים מתנה, על מנת שיכינו הנערות עורן לשידוך. "אני ממש צריכה גלואו עכשיו עם כל הבכי", אומרת אחת הנויות. מישהי זוכרת בכלל למה אנחנו פה? אם כן, הפרק הראשון של העונה השלישית נפתח בקול תרועה חלושה, ואווירת שחזור במקרה הטוב ושנמוך במקרה הרע. אבל אם יש משהו שאפשר לזקוף לזכותו של הפרק, כמו גם לזכות "אהבה חדשה" באופן כללי, זה הקצב שלה, שהופך אותה למאנץ' מעולה למופרעות הקשב והריכוז.

עוד בוואלה!

הפעם בלי קווין: אדם למברט יגיע להופעה בישראל

לכתבה המלאה
אהבה חדשה. רשת 13, צילום מסך
אהבה חדשה/צילום מסך, רשת 13

ניכר שגם העונה עשו את המיטב לתת לנו כמה שיותר בכמה שפחות זמן, ורק על כך מגיע לה הכבוד. בשעה של פרק קיבלנו היכרות עם דמויות, שידוך של כולן, פגישה עם המומחים, תחילתה של משימה ראשונה וכל כך הרבה דרמה דחוסה, שאפשר היה לקצר אותו ב-20 דקות ולהשאיר לנו טעם של עוד. בניגוד ל"חתונמי" הבטוחה בהצלחתה, "אהבה חדשה" מתנהגת לפרקים כמו רווקה חסרת ביטחון שמספרת על עצמה הכל בחצי השעה הראשונה לדייט. זה יכול להתיש, אבל ללא ספק עדיף על האופציה האחרת.

כך, מאקספוזיציה וחסויות - דוהרים לשידוכים: נויה (המקורית) צריכה לבחור בין רז כושר וילדים, לבין דור טאוב, קופירייטר דוגמן סטודנט חובב כדורסל והיפסטר, והולכת על האחרון. דניאל, שמספיקה עוד בטרם השידוך הראשון להתפרק על ספת הוורט (ובזאת מסתמנת בתור אל של העונה), מעדיפה את מולי סגל, חרדי לשעבר וקבלן שיפוצים ובניה, על פני אילן גבעתי, איש עם שם של חטיבה ואופי תואם. אני שמחה בבחירה כי יסלח לי גבעתי, אבל אין לעונה הזאת יכולת להכיל עוד שייק חלבון. יובל בעיות-אמון נדרשת להכריע בין מאיר הכהן, 37 מבית דתי, בחור של אחיינים, תל אביב, מנהל חברת הייטק, לבן סער כספי, הייטק-תל-אביב-מנהל-עסקים-כושר. היא בוחרת באחיינים, שזה כנראה הפרט הביוגרפי היחידי שננצר בזכרונה מערימת קלישאות הטינדר.

אם כן גם בליהוק הגברים לא נרשם מעוף יתר, ואף על פי כן, מתחת למעטפת פילטר הביוטי של כולם, פגמים ושריטות מקדמי חיכוכים מתחילים לבצבץ. לטעמי, אפשר להתחיל כבר עכשיו את הספירה לאחור מהרגע שבו דור עף על נויה בהגזמה עד שירד לו ממנה לגמרי, כי הוא לא עומד במחויבות שבהליכה משותפת לסופר. כבר על רקע השאלה שלו לגבי השפתיים שלה ("שלך השפתיים?"), בזמן שהוא מצייר אותה, יעני-רומנטיקן, ברור שמדובר בצרות צרורות. גם אם אין פנינו מועדות לעונה איקונית או זכירה במיוחד, מעניין יהיה פה.

אהבה חדשה. רשת 13, צילום מסך
אהבה חדשה/צילום מסך, רשת 13

את זאת אפשר לזקוף גם לזכותן של המשתתפות, שגם אם ניתן כנראה למצוא את שלושתן על אותו בר טאפאס באבן גבירול - הן מגיעות באומץ, חשופות ורגישות, ומניחות את לבן פרוש על שולחן הניתוחים, על כל צלקותיו. כצופי וצופות ריאליטי, אנו מעל הכל רוצים לפגוש דמויות אמיתיות שמתמודדות עם בעיות אמיתיות לעיני המצלמות. גם אם הן כשלעצמן אינן איקוניות כמו דנה-אישה-אמיתית או שני רבנית-במיני, הדרמות שיוולדו מהמפגשים שלהן עם הגברים יפרנסו היטב את העונה הקרובה.

למרות חסרונותיה, העונה הקרובה של "אהבה חדשה" מסתמנת כמנת אסקפיזם לא רעה בכלל. בהסתמך על פרשיית המתכון לפסטה והפרומו לפרק הבא, דרמות עזות עומדות לפתחנו, כולל בהלה גדולה סביב אביר המסתורין מדירה 4, שהוא, אלליי, גבר. אני נשארת לצפות.

  • עוד באותו נושא:
  • אהבה חדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully