וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אהבה חדשה" ליהקה גרושה ומלאה כדי להשתיק את המבקרים. ועדיין קיבלנו קלישאות

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 8:54

לא משנה משקלן או הסטטוס הזוגי שלהן, גם העונה הרווקות ב"אהבה חדשה" (רשת) מדברות קלישאתית שוטפת. כולן מחפשות את החבר הכי טוב שלהן, את החצי השני, את זה שירגישו לידו בנוח ויוכלו להסתובב לידו בבית בלי איפור. אלא שלמרבה הצער, הרווקות הן הבעיה הקלה יותר בתוכנית

אהבה חדשה | ריאיון עם מאיה ורטהיימר/רשת 13

יממה לא פשוטה עברה על אנשי רשת 13. "הישרדות VIP" הסתיימה עם הרייטינג הנמוך ביותר למשדר גמר מאז הגיע הפורמט לישראל (כשמזלזלים בצופים הם מצביעים בשלט, מי היה מאמין) ואף חמור מכך - חשד לזכייה לא חוקית של המנצחת אלה אייבינדר. איך יוצאים מהדכדוך? מסתבר שבאמצעות "אהבה חדשה", או לפחות כך הם מקווים. עונתה השנייה של תוכנית השידוכים המקורית - וב'מקורית' אני מתכוון לכך שהפורמט נוצר כאן, כי מעבר לזה הרבה מקוריות לא תמצאו - עלתה אתמול והביאה איתה שינויי ליהוק מתבקשים, קלישאות בלתי נסבלות ושינוי בגזרת המנחה.

כמו בעונה הקודמת, גם הפעם תמצאו רווקות שיש להן הכל (אבל ה-כ-ל) בחיים מלבד אהבה. בניגוד, ל"חתונמי", שהיא כמובן נקודת ההשוואה המתבקשת לתוכנית, כאן הרווקות לא יחוו פייק חתונה. מה כן? ארבע הרווקות ייסגרו יחדיו במלון בוטיק מרושת במצלמות ויתאמנו בחיים משותפים עם רווקים משתנים לתקופה של שלושה ימים. במידה והשידוך עבד הן יוכלו לעזוב את 'מחנה האימונים' אך אם הן יחליטו שהן לא רואות פוטנציאל, רווק חדש דנדש יגיע עד פתח דלתן והניסוי יתחיל מחדש. כדי לחדד את תחושת "הזמנתי 'חתונה ממבט ראשון' מעלי אקספרס וזה מה שקיבלתי", גם כאן יש פאנל מומחים שיושב ובוהה ברווקים ומעביר ביקורת שתגרום לכם לתהות למה אומרים שכל כך קשה להתקבל ללימודי פסיכולוגיה בישראל. דוגמה יפה לפרשנות אפשר למצוא אצל הפסיכולוג דור הררי שאמר: "מרגיש לי שהם הולכים להיות זוג יפה".

אהבה חדשה. רשת 13, צילום מסך
בת כמה היא? שני/צילום מסך, רשת 13

אחת הביקורות המוצדקות נגד העונה הקודמת נגעה לליהוק הרווקות - תל אביביות (סליחה, היו גם גבעתיימיות), רזות ובקושי בנות שלושים. נדמה שההפקה לקחה את הביקורות לתשומת ליבה והתאמצה להציג ליהוק מגוון: אתמול הכרנו את שני בת ה-35 שמסרבת לחשוף את גילה (הצעיר!) ובכך גורמת לכולם לחשוב שהיא מבוגרת בהרבה ממה שהיא. אה, והיא גם דתל"שית אז אפשר לסמן כאן וי כפול. עוד בקאסט נמצאות מריאנה שהיא גם גרושה, גם אמא לילד וגם מבאר-שבע (או כפי שאמרה אחת הרווקות האחרות "מקסים"), דנה ממיאמי (היא גרה בקומה 34, לא ברור למה זה חשוב) שמציגה ליהוק בודי פוזיטיב ראשון בפורמט ואל הצרפתייה היפהפיה שנראית כאילו נשלפה הישר ממסך הקולנוע ו'הפגם' שלה הוא שהיא רק חצי יהודייה. רחמנא ליצלן.

לצערי, כשהמלהקים מתאמצים כל כך ללהק סטריאוטיפים שישתיקו את המבקרים הם מפספסים את האישיות. כי לא משנה משקלן או הסטטוס הזוגי שלהן, גם העונה הרווקות מדברות קלישאתית שוטפת. כולן מחפשות את החבר הכי טוב שלהן, את החצי השני, את זה שירגישו לידו בנוח ויוכלו להסתובב לידו בבית בלי איפור. לצערי הרב עוד יותר, הרווקות הן הבעיה הקלה יותר בתוכנית, ארבעת הרווקים ששודכו להן (נכון, הן אלה שבחרו אותם מתוך שתי אפשרויות שהוצגו להן) היו מהטיפוסים הפחות נעימים שנראו על המסך בזמן האחרון. נשים בצד את העובדה שקשה להבדיל ביניהם פיזית, יש את ההוא עם הריבועים בבטן והקעקועים שלמד רפואה באודסה ולידו את זה עם הריבועים אך עם הפחות הקעקועים שאבא שלו זה איתן מסורי, כמויות הנרקיסיזם שעפו אתמול על המסך היו קשות מאוד לצפייה.

עוד בוואלה!

רשת 13 פתחה בבדיקה אחרי שאלה מרחה חומר דליק על החבל. המפסידה ג'קי אזולאי: "זו בושה"

לכתבה המלאה
אהבה חדשה. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
קשה לצפייה. מסורי/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

כי בואו נדבר על השקר הגלוי ביותר של כל תוכניות השידוכים האלה. אף אחד מהרווקים והרווקות האלה לא באמת צריך ריאליטי כדי למצוא את אהבת חייו. מדובר תמיד באנשים נאים, בעלי עבודות טובות שגם עוברים מסך מצוין. תרשו לי לנחש שהטינדר שלהם קורס מרוב פניות שהם אפילו לא מגיעים אליהם. ההשתתפות בתוכנית היא בסך הכל מינוף של המראה הטוב והרווקות הזמנית לטובת קצת זמן בפריים טיים. אם על הדרך הם גם ימצאו אהבה זה ממש אחלה אבל זאת לא המטרה שלשמה התכנסנו. כך הם גם מוצאים את עצמם בתוכניות ריאליטי אחרות במהירות רבה, ממש כמו משתתפת העונה הקודמת, נועה יונני, שאמנם לא מצאה אהבה אבל כן מצאה את דרכה לבית האח הגדול.

אחרי שהבנתי ששוב נפלתי על קבוצה של אנשים שגם עם הרבה מאוד מאמץ קשה לחוש כלפיהם משהו, נשאר רק לנסות וליהנות מיתרונות הפורמט. וביתרונות הפורמט אני מתכוון לכך שבניגוד ל"חתונמי" (פעם אחרונה לטקסט זה) כאן שלב מפגש הזוגות מגיע כבר בפרק הראשון כאשר הם יורדים לארוחת ערב משותפת ורוויית יצרים. המפגש הזה לא היה מרגש בצורה יוצאת דופן אבל הוא כן הדגים שוב כמה חוסר האותנטיות שלנו (וב'שלנו' אני מתכוון לאנושות) מתחדד בסיטואציות חברתיות. כל הזוגות שהכירו רק שעות קודם לכן ובקושי זכרו את שם המשפחה אחד של השני, התעקשו להציג חזית אחידה ורומנטית אל מול חבריהם רק כדי שאלה לא יידעו שגם עצובים, חרדים ומדוכאים בדיוק כמותם.

אהבה חדשה. רשת 13, צילום מסך
מנחה חדשה. ורטהיימר/צילום מסך, רשת 13

ומה לגבי השינוי בעמדת ההנחיה? הוא טוב בעיקר ליחסי הציבור של התוכנית. שלא תבינו אחרת, כבר מהפרק הראשון ניכר שמאיה ורטהיימר עושה עבודה טובה מזו שעשתה לירון ויצמן אך בבסיסה "אהבה חדשה" לא באמת זקוקה למנחה והיא נמצאת שם רק כדי לתפוס שיחה קצרה עם הרווקות. לסיכום, אם רומנטיקה זה מה שחיפשתם לראות על המסך בקיץ הקרוב, כנראה שלא תמצאו אותה כאן. אני רק מקווה שברשת לא ימשכו את השידור שלה כפי שעשו עם "הישרדות" כך שעד סוף שידור התוכנית הילד של מריאנה כבר יתגייס ודנה תלמד להגיד משפטים שלמים באנגלית ולא להשתמש במילה פה ושם.

פינת אליעזר בן-יהודה: בתחילת הפרק הכריזה ורטהיימר כי "זה בדיוק הזמן להכיר את ארבעת הרווקות שלנו שיתחילו במסע" וגרמה לעורכות לשוניות ברחבי המדינה לתלוש שערות מתסכול.

  • עוד באותו נושא:
  • אהבה חדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully