וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהורם גאון לוקח צד: "בשביל מה החוקים הלא חשובים האלה כשהארץ בוערת?"

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 14:51

הזמר וחתן פרס ישראל, אשר הביע בשנים האחרונות דעות שמזוהות עם מחנה הימין, תוקף את ממשלת נתניהו: "למה בשם השם צריך עכשיו תיקון חוק שאוסר הפליה מגדרית? חוק של כניסות נפרדות למרפאות? במלחמה הפנימית שבינינו הפכנו שלם אומלל שמנותץ לחלקים"

שגיא בן נון מראיין את יהורם גאון באולפן וואלה! NEWS/וואלה!

חתן פרס ישראל, הזמר יהורם גאון, אשר הביע בשנים האחרונות דעות שמזוהות עם מחנה הימין ועם נתניהו, משנה כיוון ותוקף במילים חריפות את ממשלת הימין ואת הצעדים והחוקים שהיא מקדמת. "מעולם לא יצאה מנהיגות מנצחת במהירות כזאת לממש את הבטחותיה לציבור שלה, כמו איזה ילד ששמו לפניו סיר של סוכריות והוא ממלא את פיו בכל מה שמנעו ממנו שנים", כתב בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו. "שר אחד סוגר את התאגיד, בבריאות מבטלים את המס על המשקאות המתוקים, בחקלאות מבטלים מכסים על ייבוא מחו"ל. הכול עכשיו, מהר פן נאחר, פן מחר אי אפשר יהיה כבר. בשביל מה כל החוקים הלא חשובים האלה עכשיו, כשהארץ בוערת וכל חוק הופך עוד זרד למדורה. אולי תירגעו כבר? היו בחירות. תתחילו להאמין שאתם בשלטון.".

"למה בשם השם צריך עכשיו, בתוך כל ההפגנות שמשבשות את מהלכה של הארץ, תיקון חוק שאוסר הפליה מגדרית, חוק של כניסות נפרדות למרפאות, הפרדה באתרי טבע, הימנעות מאספקת מוצר בשל אמונה דתית? למה זה טוב? המחלקה לחקירות שוטרים תוכפף ישירות לשר המשפטים, הצעת החוק של היועצים המשפטיים, עסקים יוכלו למנוע מתן שירות בגלל אמונה דתית, מרחיבים סמכויותיהם של בתי הדין הרבניים שיעסקו גם בענינים אזרחיים, ורופא יוכל שלא להעניק טיפול שנוגד את אמונתו, ביטול עבירת מירמה והפרת אמונים. בחייכם, זה חובה כל החוקים האלה? עכשיו?

"וחוק החמץ? אם היה בשנה הבאה היה קורה משהו? חוק שיאפשר לקבל תרומות למימון הליכים משפטיים או רפואיים לחברי כנסת ושרים - אתם נורמלים? עכשיו? מרוב מהירות לחוקק אני בטוח שאין לכם זמן לקרוא את סעיפי החוק, ומיום ליום, מהפגנה להפגנה, מחקיקה ועוד חקיקה שלא שייכת לרפורמה, אנחנו מאבדים את הנכס החזק ביותר שהיה לנו - איבדנו את היחד המשותף שהיה הנכס הנפלא ביותר שחיבר בינינו ושעשה אותנו עִם כל הנפתולים וחילוקי הדעות לעם נפלא כל כך. היום במלחמה הפנימית שבינינו הפכנו שלם אומלל שמנותץ לחלקים, כשכל חלק זועק שבר, דבר שלא פיללנו כמותו אף בחלומות המסויטים ביותר".

יהורם גאון מתראיין באולפן וואלה! NEWS. ניב אהרונסון
"כל חלק זועק שבר". יהורם גאון/ניב אהרונסון

"התחושה היום היא של אדמה שרועדת מתחתינו, אדמה לא יציבה, הכל מתערער מתחת לקרקע חיינו", מוסיף יהורם גאון וכותב. "מי היה מאמין שחרדת הקודש של היום והמעמד המרטיט בהר הרצל בו שוכבים כל מתינו יחד, אחד ליד השני 'במעלות קדושים וטהורים' יכול להתפוגג בערפל שחור של ריב קולני והפגנות של נגד ובעד? לא נשארו פרות קדושות. כולן נשחטו. הקדושה הפכה לחול ומי אפסיים להשתכשך בהם. כציבור שתומך בשינויים במערכת המשפטית חשוב לי שתדעו שאנחנו כורעים תחת נטל החריצות שלכם ולא עומדים בלחץ. מה שאתם בפועל עושים, נבחריי הממהרים, זה שאתם רוצים לתקן את חדר האוכל ותוך כדי שורפים את הקיבוץ כולו".

"זה רגע גורלי שזועק 'לעצור הכול' לפני שיהיה מאוחר. 'היום הרת עולם' אומרים ביום הכיפורים. היום הרת ארץ. זה בדיוק המצב בו אנו שרויים. כל מי שמולדתו יקרה מכל כיוון פוליטי (...) חייב לשכוח את האגו בבית, לרוץ אל מתחת לאלונקה ולחוש להצלתה כי אין לנו ארץ אחרת".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully