וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהשעות הכי טובות בטלוויזיה במאה ה-21": העולם בשוק מהפרק האחרון של "יורשים"

עודכן לאחרונה: 11.4.2023 / 8:58

יוצרי סדרת המופת של HBO החליטו להטיל פצצה, והשאירו את הצופים האדוקים עם הלסת על הרצפה מרוב הלם, בטוויסט עלילתי שעומד לשנות את הכל. בהצלחה עם לנסות לגנוב מהסדרה פרסי "אמי" בשנה הקרובה. זהירות: ספוילרים כואבים

פרומו "יורשים" עונה 4 פרק 3/HBO

בשעות שאחרי שידור הפרק השלישי בעונה הרביעית והאחרונה של "יורשים", התמלאה הרשת במאות כתבות, ואלפי ציוצים ותגובות. נראה שהפרק, "החתונה של קונור" יהפוך להיות אחד המדוברים ביותר בטלוויזיה מאז פרק "החתונה האדומה" של משחקי הכס.

זה לא יהיה ספוילר לספר שיצירת המופת של HBO ממילא תהיה מועמדת לכבוש את עונת הפרסים הקרובה, אבל אחרי הפרק הזה יהיה מאוד קשה לקחת מהיוצרים ומהשחקנים שלה את פרסי האמי בטקס הקרוב.

ב-BBC כבר קבעו: "מדובר בפרק הטלוויזיוני הטוב של השנה", בעוד באתר ה"רינגר" הכריזו כי מדובר באחת מהשעות הטלוויזיוניות הכי משובחות במאה ה-21. כתבת פוקס ניוז זואי בראיינט צייצה: "זה לא יהיה מוקדם להגיד שהפרק ששודר הלילה של 'יורשים' הוא מילולית פרק הטלוויזיה הטוב בכל הזמנים".

"יורשים" עונה 4 פרק 3. HBO,
שיב, תעני לו!!!/HBO

אז מה בדיוק קרה שם? מי שלא יכול להתאפק עד הצפייה, מוזמן להמשיך לקרוא על אחריותו בלבד. המלצה שלנו: יש דברים שעדיף לראות מאשר לקרוא עליהם.

מכאן והלאה ספוילרים קשים

הפרק השלישי של העונה הרביעית נגמר בעצם מאיפה שהכל התחיל, כבר בפרק הראשון של הסדרה: האימפריה הכלכלית של לוגאן רוי מחפשת יורש. מישהו שיחליף את הפטריארך הכל יכול בתור מנכ"ל החברה, ומנהיג המשפחה. הפעם, יש סיבה אקוטית יותר - לוגאן מת.

זה קרה בצורה הכי סימבולית שיכולה להיות. האיש הכל כך חזק הזה מת לבד. נעול בשירותים הקטנים של המטוס הפרטי שלו. רחוק מהמשפחה שלו. מנוכר מהילדים שלו. עם אנשים שהוא לא באמת מחבב סביבו. אפילו בלי המאבטח שלו, האדם היחיד בעולם שהוא החשיב לחבר. הסדרה כולה שהושוותה תדירות למחזות שייקספיריים נבנתה לרגע הזה, הכביכול צפוי הזה, אבל הכתיבה הגאונית של הפרק הפכה אותו ליותר מ"פרק עם טוויסט". מדובר ברגע שמגדיר סדרה שלמה.

המוות של לוגאן מתרחש מחוץ למסך. הבחירה של יוצרי הסדרה ג'סי ארמסטרונג והבמאי מארק מיילוד לחסוך מאיתנו את רגע המוות של לוגאן, ובמקום לספק לנו את המידע המדהים הזה דרך שיחת טלפון התבררה כהברקה. שיחת הטלפון מטום, שמנסה להתקשר לשיב שמסננת אותו עד שהוא בוחר להתקשר לאחיה במקום - הופכת בתוך רגע את כל היוצרות של הסדרה. במקום הילדים המורדים שעומדים להתחרות באבא שלהם - הם הופכים להיות יתומים כואבים ואבלים.

עוד בוואלה!

"יורשים" עונה 4 פרק 3: כבר כמעט לא עושים טלוויזיה מהפנטת, ממכרת ורגישה כמו זו

לכתבה המלאה
"יורשים" עונה 4 פרק 3. HBO,
אחד מהרגעים המרגשים בטלוויזיה אי פעם. שיב וקנדל מעכלים/HBO

היוצרים גורמים לנו לקבל את החדשות ביחד עם הילדים, ומזווית הראייה שלהם. בלי לחוות את מאמצי ההחייאה, בלי להיות שם ברגע ההתמוטטות. הצופים והמשפחה עוברים את החוויה הזאת יחד. יחד עם רומן, אנחנו עדיין שומרים על שבריר של תקווה שאולי הדרמה הזאת תסתיים אחרת, עד שאנחנו רואים את הגופה יוצאת מהמטוס בתוך שק.

מכאן, באופן טבעי, הכל ישתנה. הפרידה של הבנים מאביהם, ברגע האחרון בו הוא עדיין יכול לשמוע אותם (כנראה שלא), היא מחווה יפה של טום, שמצטייר לרגע כמנהיג מפתיע. שיב, הבת הצעירה של לוגאן, שהראתה הכי הרבה קהות חושים כלפי אביה המנוכר בפרקים הקודמים, מפספסת את ההזדמנות להיפרד ומגיבה בכאב. אחרי הפרק הזה, יצטרכו בולדוזר כדי לקחת את פרס האמי משרה סנוק.

זו הייתה הצגת תכלית של כתיבה ומשחק, כשכל דמות הגיבה לטרגדיה בצורה שהכי מתאימה לה. קנדל ושיב שמחזיקים ידיים כמו ילדים קטנים. קונור שמגיב בחוסר הביטחון המפורסם שלו. רומן שנכנע ליצרים שלו. קרי שמבינה שהיא חוזרת להיות חסרת כלום ללא השוגר דאדי שלה. ורק קולין, המאבטח הנאמן, נראה שבור לב על האדם עצמו, ולא על הדמות.

"יורשים" עונה 4 פרק 3. HBO,
לבד, בשירותים, רחוק מהמשפחה. הסצנה האחרונה של לוגאן רוי/HBO

בלוס אנג'לס טיימס פרסמו הבוקר הספד שלה ללוגאן רוי, כאילו מדובר באדם אמיתי שהלך לעולמו. ההספד מופיע במיקום מרכזי בעמוד הבית של העיתון, ומי שלא צופה בסדרה עשוי לחשוב שמיליארדר שנוי במחלוקת, שבבעלותו חברות מדיה שמרניות, הלך לעולמו. "עד ליומו האחרון הוא היה אחד מברוני התקשורת חסרי הרחמים והמקטבים ביותר בדורו. הוא התענג על השינויים הסיסמיים ששינו את התעשייה", נכתב בהספד הבדיוני. נראה שהפרק הזה מוכיח שהסדרה "יורשים" עצמה מרגישה את השינויים האלה בתעשייה, ובוחרת להתענג עליהם.

כעת נותר עוד לעבד את הרגשות אחרי הפרק, לדבר עליו ברשתות החברתיות (אל תשכחו לעשות אזהרת ספוילר) ולקרוא את בלוג הסדרה המבריק של אילן קפרוב, שעוקב אחרי כל פרק.

seperator

פרק חדש של "יורשים" משודר מדי יום שני בצמוד לארצות הברית, ביס הוט וסלקום טיוי.

  • עוד באותו נושא:
  • יורשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully