וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבת תחקיר בצרפת: 13 נשים מאשימות את ז'ראר דפרדייה בהתנהגות בלתי הולמת

12.4.2023 / 11:22

בהמשך לאישום באונס שחקנית שז'ראר דפרדייה עומד למשפט בגינו, האתר הצרפתי Médiapart פרסם תחקיר במסגרתו 13 נשים מאשימות אותו שכפה עליהן מגע מיני או הטריד מינית, כולל נגיעות בישבנן ובין הרגליים - כפי שתיארה בעבר גם השחקנית הישראלית ימית סול

השחקן ז'ראר דפרדייה, ספטמבר 2017. Andreas Rentz, GettyImages
דחף ידיים למכנסיים. ז'ראר דפרדייה/GettyImages, Andreas Rentz

השחקן הצרפתי ז'ראר דפרדייה הואשם בהתנהגות בלתי הולמת מינית על ידי 13 נשים, בכתבת תחקיר של האתר הצרפתי Médiapart. על פי הדיווח, ההאשמות קשורות ל-11 סרטים וסדרות שדפרדייה שיחק בהם בין השנים 2004 ל-2022. הממצאים של Médiapart הם פרי חקירה שנמשכה מספר חודשים, ונבעה משמועות ארוכות ודיווחים ברשתות החברתיות על היחס של דפרדייה לנשים.

כזכור, בפברואר 2021 החליטו הרשויות הצרפתיות לפתוח בהליכים נגד ז'ראר דפרדייה, הנחשב לאחד מגדולי שחקני הקולנוע הצרפתי, בשל חשד כי בשנת 2018 אנס ותקף מינית פעמיים את השחקנית שרלוט ארנולד, שאביה היה חבר ותיק של השחקן והיא עצמה הייתה אז בת 22 ופנתה אליו כדי לקבל עצות משחק. בשנת 2019 נסגרה חקירה ראשונית נגד דפרדייה בעקבות הטענות האלו בשל חוסר ראיות, אך היא נפתחה מחדש שנה לאחר מכן והובילה להגשת אישומים פליליים נגד אגדת הקולנוע. נסיונות של עורכי דינו של דפרדייה לבטל את האישום כשלו והתיק עומד כעת בפני בתי המשפט בצרפת.

"חוץ מהתלונה של שרלוט ארנולד, אספנו 13 דיווחים מנשים שאמרו שהן היו נתונות לבדיחות או הצעות מיניות לא הולמות של השחקן המפורסם, ברמות שונות של חומרה", נכתב בתחקיר של Médiapart. מלבד מתן דיווחים מפורטים, חלקם על ידי מאשימות אנונימיות, הדו"ח תיאר גם תרבות של העלמת עין ממעשיו של דפרדייה על ידי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה.

"על פני העדויות השונות, נראה היה שאותו תרחיש חוזר על עצמו", נכתב בתחקיר. "מדובר בשחקניות, מאפרות וחברי צוות. הן מעידות שספגו יד על הישבן, בין הרגליים או על הירכיים או הבטן; כמו גם הצעות מיניות מגונות, ולפעמים גניחה מתעקשת". בדו"ח נכתב שלעתים קרובות התקריות הללו בוטלו על הסט על ידי צחוק, וכאשר חלקן התלוננו הן שמעו את אותו משפט: "אוי בסדר, זה רק ז'רארד!".

זה בדיוק המצב שתיארה ימית סול בריאיון ב"שי בשידור" ב-2017. השחקנית הישראלית סיפרה שכאשר הייתה בת 25 שיחקה בסרט עם דפרדייה, ובעת שהייתה בחדר האיפור הוא הכניס את ידו למכנסיה בלי התראה ולחש באוזניה דברי זימה. היא הדפה אותו בעוד הסובבים צוחקים ומבטלים את חומרת האירוע. בתגובה סול התפטרה מתפקידה בסרט לאלתר.

בניגוד לסול, רבות מהמאשימות בכתבה לא אמרו דבר בזמן אמת מחשש לתגובת נגד שתגרום לכך שלא יעבדו שוב. "ישנו אלמנט חוזר בסיפורים", נכתב בדיווח. "חוסר האיזון בין נשים צעירות ולא מבוססות שמתחילות את הקריירה שלהן מצד אחד, ושחקן בעל שם עולמי שעצם נוכחותו מאפשרת לפעמים לממן את הסרט מצד שני".

עורכי הדין של דפרדייה מסרו בהצהרה כי נראה כי חלק מההאשמות מבוססות על "הערכות סובייקטיביות מאוד ו/או שיפוט מוסרי", והוסיפו כי השחקן מכחיש רשמית את כל האישומים שעלולים להיכלל במסגרת החוק הפלילי. מספר מהבמאים והמפיקים המעורבים בהפקות שצוטטו בכתבה יצאו גם הם בהצהרות המכחישות כל ידיעה על מעשיו של דפרדייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully