וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת, נתניהו ספד למאיר שלו: "הערכתי את כישוריו הספרותיים"

עודכן לאחרונה: 12.4.2023 / 21:02

רה"מ נתניהו ספד לסופר: "הערכתי בייחוד את מאמציו להנגיש את סיפורי התנ"ך לילדי ישראל". זאת מעל ליממה מאז היוודע מותו וביקורת רבה ברשת על התעלמות רה"מ ממות מאיר שלו, מגדולי הסופרים הישראלים, שהרבה להעביר ביקורת על נתניהו ואמר כי הוא "מסוכן לקיום מדינת ישראל"

בנימין נתניהו ומאיר שלו. ניב אהרונסון, מערכת וואלה!
בנימין נתניהו ומאיר שלו/מערכת וואלה!, ניב אהרונסון

ביקורת רבה ברשתות על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות התעלמותו ממותו אתמול (שלישי) של מאיר שלו, אחד מגדולי הסופרים בתולדות ישראל. שלו הלך לעולמו בגיל 74 לאחר מספר חודשים של מאבק במחלת הסרטן. מאז שנודע על מותו של שלו אתמול, כמה שעות לפני כניסת החג, וגם לא אחרי צאת החג, נתניהו לא ספד ולא התייחס לאבדה הגדולה לתרבות בשום דרך, לא ברשתות ולא בהודעה לתקשורת.

בניגוד לנתניהו, רבים ספדו למאיר שלו בארץ ובעולם, ובהם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראשי מפלגות האופוזיציה וגם כמה שרים - שר החינוך יואב קיש, שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות מיקי זוהר - האחרון רק בהודעה לעיתונות ולא העלה את מילותיו לרשתות.

רבים ברשתות תהו אם להתעלמות הצורמת הזאת מצד ראש הממשלה ממותו של ענק התרבות יש קשר לעובדה שמאיר שלו לא חשש להעביר ביקורות לאורך השנים על נתניהו ועל ממשלתו. כך, למשל, אמר בפברואר 2018 בריאיון לדנה ויס בחדשות 12: "נתניהו הוא בן אדם שלא מעז לקבל שום החלטה חשובה. אם נתניהו היה מנהיג היישוב העברי ב-1947 מדינת ישראל לא היתה קמה", ואמר ביוני 2019 לירון דקל בכאן 11: "אני חושב שנתניהו מסכן את קיומה של מדינת ישראל. עד כדי כך".

מאיר שלו. מרים אלסטר, פלאש 90,
מאיר שלו ז"ל/מרים אלסטר, פלאש 90

בין הביקורות הרבות על נתניהו בעניין: עיתונאי חדשות 13 אביעד גליקמן צייץ הבוקר "אז ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד לא מצא את הזמן להוציא הודעה על פטירתו של אחד מגדולי אנשי הרוח במדינת ישראל, מאיר שלו (שרי התרבות והחינוך, זוהר וקיש, דווקא כן הוציאו). טוב, הוא בטח עסוק בהכנת עוד נאום מסית, מלא בפייק ורעל".

יעל שרה רפ, כתבת פוליטית באתר סרוגים, כתבה בטוויטר אמש: "רה"מ נתניהו בחר היום להתעלם מפטירתו של מאיר שלו, אחד מהסופרים הנקראים והאהובים בישראל. ובזמן שפוליטיקאים אחרים מספידים את שלו, נתניהו מתעלם באלגנטיות מהסופר המוכר שלא חשש להשמיע ביקורת על תפקוד רה"מ לאורך השנים. ישראל החדשה: גם אנשי תרבות, גם במותם, נספרים רק לפי עמדתם הפוליטית".

העיתונאי בן כספית כתב בטוויטר: "'אנו נפרדים היום מאחד הסופרים העבריים הגדולים בזמננו. כן, הוא מתח עלי ביקורת, לפעמים חריפה, אבל זה לא סותר את תרומתו האדירה לתרבות שלנו, לעגלה המלאה שלנו, לשכיות החמדה של הישראליות שלנו. יצירתו היתה אפית, רחבת יריעה, עמוסת דמיון ומלהטטת בשפתנו העתיקה כפי שאף אחד לא עשה לפניו. הוא אהב את התנ"ך, אהב את השפה, אהב את המקום הזה ואת אנשיו. הספרות העברית, השפה העברית וההוויה העברית יחסרו אותו מאוד'. ההספד שבנימין נתניהו לא נשא היום על מותו של מאיר שלו.

העיתונאי שגיא גרין כתב בפייסבוק: "נתניהו אפילו לא צייץ על מותו המפתיע של מאיר שלו. בכך באופן נדיר יצא מהאיש שכל כולו מלאכותיות וזיוף - משהו אותנטי שמשדר: אני פה בשביל הכוח, בשביל לשלוט. מה מעניין אותי איזה סופר שהעשיר את עולם הרוח של ישראל, שתרם לחוסן ולזהות של אזרחיה - ועוד אחד כזה שהיה נגדי. במובנים מסוימים זה המשך קמפיין האנרכיסטים בדרכים אחרות".

וואלה! תרבות פנתה הערב לטופז לוק, דוברו של ראש הממשלה, בשאלה מדוע נתניהו לא התייחס בשום דרך למותו של הסופר מאיר שלו, עליו נודע אתמול כמה שעות לפני כניסת החג, והאם בכוונתו להתייחס. עד כה לא התקבלה תגובה.

(עדכון, 20:45): מעל ליממה לאחר היוודע מות שלו, לאחר הביקורות הרבות נגד נתניהו ושעתיים לאחר פניית וואלה לדוברו של ראש הממשלה, נתניהו סופסוף התייחס למות שלו, וכתב בטוויטר: "שמעתי בצער על פטירתו של הסופר מאיר שלו. על אף חילוקי הדעות בינינו, הערכתי את כישוריו הספרותיים ובייחוד את מאמציו להנגיש את סיפורי התנ"ך לילדי ישראל. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully