וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקוס ממפורד, סולן ממפורד אנד סאנז, יבצע שיר בטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 16:26

המוזיקאי הבינלאומי, סולן וגיטריסט להקת הפולק רוק הבריטית זוכת הגראמי ממפורד אנד סאנז, יבצע שיר בטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני שיתקיים השנה בפארק הירקון. המוזיקאי לא יגיע לארץ אבל יופיע על המסך בקטע מוקלט מראש

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני/--

המוזיקאי הבינלאומי מרקוס ממפורד, סולן וגיטריסט להקת הפולק רוק הבריטית זוכת הגראמי ממפורד אנד סאנז, יבצע שיר בטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני שיתקיים בפארק הירקון השנה. המוזיקאי לא יגיע לארץ אבל יופיע על המסך בקטע מוקלט מראש.

ממפורד (Marcus Mumford) נולד לפני 36 שנה בקליפורניה להורים אנגליים, וכשהיה בן חצי שנה משפחתו חזרה לבריטניה. בבית הספר בלונדון הכיר את בן לאבט, מי שיהיה לימים חברו ללהקת ממפורד אנד סאנז, שנוסדה בלונדון ב-2007.

בלהקה משמש ממפורד כסולן וגם מנגן לצד הלהקה בגיטרה אקוסטית, גיטרה חשמלית ובתופים, בן לאבט על הפסנתרן וטד דוויין על הגיטרה בס והקולות. אלבום הבכורה של הלהקה, " Sigh No More", יצא ב-2012 והעפיל למקום השני במצד האלבומים הבריטי, ועד כה הוציאה הלהקה ארבעה אלבומי אולפן. ממפורד אנד סאנז זכתה בפרסים רבים, ובהם שני פרסי גראמי על אלבום השנה שניתן להם ב-2013 על אלבומם " Babel " ובאותה שנה על סרט מוזיקלי עבור הסרט התיעודי "Big Easy Express".

בנוסף, ממפורד הוציא אלבום סולו הנושא את שמו בספטמבר האחרון. הוא חתום עם טום האו על נעימת הנושא של הסדרה "טד לאסו". שר קולות רקע בשיר "Cowboy like Me" של טיילור סוויפט, שהוקלט באולפן שלו באנגליה. הוא נשוי לשחקנית הקולנוע האנגליה קארי מאליגן.

מרקוס ממפורד, סולן וגיטריסט להקת הפולק רוק הבריטית ממפורד אנד סאנז. Frazer Harrison, GettyImages
מרקוס ממפורד, סולן וגיטריסט להקת הפולק רוק הבריטית ממפורד אנד סאנז/GettyImages, Frazer Harrison

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 12 כי שר הביטחון יואב גלנט סירב לבקשות של משפחות פלסטיניות להיכנס לישראל כדי להשתתף בטקס יום הזיכרון המשותף. הטקס יתקיים זו השנה ה-18 ונערך ידי תנועות "לוחמים לשלום" ו"פורום המשפחות השכולות", וצפויים לנאום בו נציגיהן של ארבע משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות.

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני יתקיים השנה בפארק הירקון, הכניסה אליו מותנית בהרשמה מראש מטעמי בטיחות ומספר המקומות מוגבל. עד כה נרשמו כבר אלפים. במקביל, מקדמים מארגני הטקס מימון המונים על מנת להצליח ולעמוד בעלויות הגבוהות של עלויות הטקס. עד כה נתרמו כ-350 אלף שקלים מתוך יעד של 500 אלף.

מלוחמים לשלום נמסר: "אנחנו מודים למרקוס על השתתפותו בטקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני. היום יותר מתמיד חשוב להכיר בכך ששני עמים קוראים למקום הזה מולדת, והגיע הזמן לפעול ביחד כדי לממש את השותפות הזאת וליצור כאן עתיד טוב יותר לכולם. כשאנחנו זוכרים ביחד את אהובינו שאיבדנו בסכסוך, אנחנו עושים בדיוק את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully