וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היצ'קוק, מנקה שירשה טירה ובתי קולנוע לפורנו: התכנית הבינלאומית של דוקאביב

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 10:42

פסטיבל דוקאביב ה-25 חשף את התכנית הבינלאומית, שתכלול סרטים על היצ'קוק, על כמויות האשפה האינסופיות שאנו מייצרים, על מנקת טירה שהפכה ליורשת שלה, על ארבע טרנסג'נדריות שחורות בתעשיית המין האמריקאית ותחקיר על מי באמת הפיל את המטוס המלזי ב-2014. כל הפרטים

מתוך הסרט התיעודי "קוראים לי אלפרד היצ'קוק" שנבחר לפסטיבל דוקאביב. Vogue, CondéNast,
מתוך הסרט התיעודי "קוראים לי אלפרד היצ'קוק"/Vogue, CondéNast

פסטיבל דוקאביב יתקיים בפעם ה-25 בין 11 ל-20 במאי, ואירועיו יתקיימו ברחבי תל אביב, בין השאר בסינמטק תל אביב, במוזיאון תל אביב, בסוזן דלל ובבית רומנו. לאחר חשיפת התכנית הישראלית, הודיע כי ייפתח בסרט "פוליקר, הילד שבי" שעוסק בזמר יהודה פוליקר ועליו חתומים אתי אנטה ויניב אמדואי. בנוסף, הכריז הפסטיבל על התכנית הבינלאומית שלו.

אלו סרטי התחרות הבינלאומיים: "20 ימים במריופול", על צוות העיתונאים היחיד הנותר במריופול בעת הפלישה הרוסית; "אפולוניה אפולוניה", זוכה פרס IDFA, על צעירה כריזמטית שגדלה בלב הבוהמה הפריזאית ומגלה את עצמה כאמנית וכאישה; "דבר מה שאינו במקומו" של הבמאי ניקולאוס גיירהאלטר, העוקב אחר כמויות האשפה האינסופיות שאנו מייצרים; "הזיכרון הנצחי" של מייטה אלברדי, זוכה פרס השופטים בפסטיבל סאנדאנס, העוסק ב-25 שנות אהבה עומדות למבחן כשזיכרונו של כתב פוליטי בכיר בצ'ילה הולך ומתפוגג; "הטירה", על יוסטינה, שירשה את הטירה שבה שימשה כמנקה מגיל חמש; "נאם ג'ון פייק: הירח הוא הטלוויזיה העתיקה" על האמן שהיה גם נביא שחזונו הטכנולוגי רלוונטי היום יותר מתמיד; "עתיד מבטיח", על חלום חייה של ג'יזל המשותקת להיות מורה לאנגלית ולמצוא אהבה; "פרדייז" - כשהתחממות כדור הארץ מבעירה את היערות סביב הכפר הזעיר בטייגה הסיבירית והעצים עולים באש, רוסיה מסרבת לשלוח כבאים והמקומיים נותרים לבדם; "פרפרים מברזל", תחקיר שמנסה לברר מי באמת הפיל את המטוס המלזי בקיץ 2014; "קוקומו סיטי", על ארבע טרנסג'נדריות שחורות בתעשיית המין האמריקאית; "תיאטרון של אלימות", על דומיניק אונגוון, שהיה ילד חייל בצבאו של ג'וזף קוני באוגנדה, קורבן ורוצח, סרט שמעלה את השאלה: האם אפשר להטיל עליו אחריות?

מתוך הסרט התיעודי "לרקוד את פינה" שנבחר לפסטיבל דוקאביב. Fontäne Film,
מתוך הסרט התיעודי "לרקוד את פינה"/Fontäne Film

תכנית המוזיקה בפסטיבל תכלול את הסרטים: "Love to Love You, Donna Summer" - בתה של דונה סאמר מנסה לפענח את דמותה המרוכבת של אמה; "ג'ואן באאז - אני רעש" על סיפור חייה של הזמרת הנשזר לצד תיעוד מסע ההופעות האחרון שלה; "ליטל ריצ'רד: אני הכל", סרטה של ליסה קורטס המציג שפע של חומרי ארכיון וראיונות (עם מיק ג'אגר, פול מקרטני, טום ג'ונס ואחרים); "מיושה: קולה של הבוסה נובה" - סיפורה של מיושה, כוכבת הבוסה נובה שעל אף כישרונה העצום נותרה בצלם של ענקים; "משבר זהות ללילה אחד בלבד", הבמאי מרטין סקורסזה מספר את סיפורו של המוזיקאי והשחקן דיוויד ג'והנסן; והסרט "פיאנופורטה" על אחורי הקלעים של תחרות הפסנתר היוקרתית בוורשה ע"ש שופן.

בין סרטי האמנות והתרבות בפסטיבל: "אוזניים גדולות שומעות עם הרגליים", של צמד הבמאים אילה בקה ולואיז למואן, על האדריכל התאילנדי בונסרם פרמתדה; "וישניאק", על סיפור חייו של רומן וישניאק, חוקר, צלם טבע ומי שתיעד את הרגעים האחרונים בחיי הקהילות היהודיות באירופה; "לאן נעלמה שר הייט?", סיפורה של מי שמחקרה טלטל את השיח העולמי על מיניות הנשים; "אופנה: להתחיל מחדש", על מעצבת האופנה האקולוגית איימי פוני; "לרקוד את פינה" - 14 שנה לאחר מותה של מותה של הכוריאוגרפית פורצת הדרך פינה באוש, בגרמניה וסנגל מבוצעות שתיים מיצירותיה הגדולות; "קארו וגוטליב: לקרוא כל עמוד", על העבודה המשותפת של שני אנשי הספרות רוברט קארו, התחקירן הפוליטי זוכה פרסי הפוליצר, והעורך בוב גוטליב; "ורמיר מקרוב" - ההכנות לתערוכת הענק של ורמיר בעיצומן, ומאחורי הקלעים מתחוללות סערות רגש עצומות; "צבע הדיו", על ההיסטוריה של הדיו, מבעד לעיני רב-אמן המייצר צבעים מחומרים מפתיעים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מתוך הסרט התיעודי "עשרים ימים במריפויול", שנבחר לפסטיבל דוקאביב. Mstyslav Chernov, AP
מתוך הסרט התיעודי "עשרים ימים במריפויול"/AP, Mstyslav Chernov

בין סרטי הפנורמה: "דמויות" - אנשים שכיכבו בסדרות וסרטי תעודה מספרים מה קרה להם אחרי שמיליוני צופים בעולם נחשפו לרגעים האינטימיים בחייהם; "הכת שבקצה העולם", העוסק בכת היפנית שמאמיניה צברו נשק וגז לקראת יום הדין; "המלכה של טיים סקוור", על צ'לי וילסון היהודייה שהקימה אימפריית בתי קולנוע לפורנו בניו יורק; "פטריק והלווייתנית", על מערכת היחסים של צלם ימי עם לווייתנים; "הרוכב האחרון", סיפורו של גרג למונד שניצח כנגד כל הסיכויים בטור דה פראנס; "פרויקט הכליזמרים", סרט החוקר את מקומן ההיסטורי, החברתי והפוליטי של השפה, התרבות והמוזיקה.

בין סרטי מעבר למסך ע"ש אילנה צור: "א.נשים שהם כמוני?" - סיפורה של אלה גלנדינינג, שנולדה עם פגמים שמקשים עליה לעתים ללכת, אבל לא מונעים ממנה לרקוד; "בובי ויין: הנשיא של כולם" - סופרסטאר מקומי שצמח בגטו, הופך מזמר למנהיג וגיבור עממי כדי להשיב את הדמוקרטיה לאוגנדה; "כסף בחינם", על מה שקורה כשמגיע ארגון בשם GiveDirectly לכפר עני בקניה ומציע לחלק שם כספים.

בין סרטי המאסטרים והמאסטריות שיוקרנו בפסטיבל: "ג'יין קמפיון, אשת קולנוע" שביימה ג'ולי ברטולוצ'י על חלוצת הבמאיות ג'יין קמפיון; "מרגל החמלה" של סטיב ג'יימס, על מדען האטום טד הול שמסר את סודותיו לברית המועצות; "סלבטורה: חלומות על נעליים" של הבמאי לוקה גודגינו, על מעצב הנעליים של כוכבות הוליווד סלבטורה פראגאמו; "קאסה סוזאנה" של סבסטיאן ליפשיץ, על הבית שהיה כמקלט לגברים טראנסים בשנות החמישים; "קוראים לי אלפרד היצ'קוק" של מארק קָזינְס; "הבלתי מזדהות: מראות מהארכיון" - תיעוד נדיר של המפגשים ההיסטוריים בין טיטו, נאצר וראשי המדינות הבלתי מזדהות, סרטה של מילה טוּרָליץ'.

מתוך הסרט התיעודי "ליטל ריצ'רד: אני הכל" של ליסה קורטס, שנבחר לפסטיבל דוקאביב. יח"צ,
מתוך הסרט התיעודי "ליטל ריצ'רד: אני הכל" של ליסה קורטס/יח"צ

בקטגוריית סרטי עומק שדה יוקרנו: "Anhell69" - סיפורה של הקהילה הקווירית במדיין; "דברים אחרונים" - תגליות, ממצאים ארכיאולוגיים, ספקולציות, תאוריות פילוסופיות, מדע ובדיון מרכיבים את הנרטיביים החלופיים שמציעה הקולנוענית והאמנית דבורה סטרטמן לעבר ולעתיד של היקום; "מניפסטו" - קולאז' של סרטונים שבני נוער רוסיים העלו לרשתות חברתיות, המצייר תמונה מטרידה של התבגרות בתוך מציאות שבה התעמרות, אכזריות ואדישות הן שגרה שיש להפנים ולתרגל כדי לשרוד; "על אודות מבנה הגוף האנושי" - היוצרים ורנה פרבל ולוסיאן קסטינג-טיילור במסע בנופי הפרא של גוף האדם; "פורנומלנכוליה" - לאלו סנטוס הוא כוכב סקס ברשת, אך על אף התשוקה והמעריצים, המלנכוליה מחלחלת לחייו; "זמן עתיד" - צמד במאים איריים חוקר את מושג הבית בפרפורמנס דוקומנטרי; "בין מהפכות" - חילופי מכתבים מרתקים בין חברות שהופרדו על ידי המהפכות הגדולות באיראן ורומניה.

לרגל חגיגות שנת ה-25 לדוקאביב, תקודם תכנית האקלים והסביבה תחת השם "דוקאקלים". לצד יצירות קולנועיות בינלאומיות מהשנה האחרונה העוסקות בסביבה ובמשבר האקולוגי, יתקיים רב-שיח בהנחיית לי ירון, כתבת "הארץ" לענייני אקלים ותחקירי סביבה. בנוסף, תתקיים תערוכת מציאות מורחבת, שתכלול ארבעים עבודות שנוצרו בטכנולוגיית מציאות מדומה ומציאות רבודה על ידי יוצרים ישראליים ובינלאומיים, אשר עוסקים בתמות של אקולוגיה, סביבה ויחסי אדם-טבע, ופועלים מתוך רצון עז לספר את סיפורו של כדור הארץ בימים אלה. התערוכה תורכב כמסלול שיתחיל בסינמטק, שם יוצבו 15 עמדות מציאות מדומה.

בין האורחים מחו"ל שיגיעו השנה לפסטיבל: מחווה לג'ון באטסק, מבכירי מפיקי הקולנוע התיעודי בעולם, ששלושה מסרטיו יוקרנו בפסטיבל וכן הוא יקיים כיתת אמן; הבמאית והמפיקה הקוריאנית אמריקאית אמנדה קים, הבמאים ג'ייקוב פיאטק, מְסְטיסלב צ'רְנוב, ליאה גלוֹבּ, וינאי שוקלה ולוקאש קונופה.

פסטיבל דוקאביב ויד ושם יעניקו זו השנה השנייה את פרס יד ושם למצוינות קולנועית בסרט תיעודי על השואה. הפרס בשווי שלושת אלפים דולר יוענק לסרט "נתניזם" של אילן גולוד, שגם הפיק וערך את הסרט; ובנוסף, ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל והקרן ע"ש רחל ואורי אבנרי יעניקו זו השנה השלישית פרס לעיתונאי שביצע עבודה עיתונאית פורצת דרך. הפרס בסך 15 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully