וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטים על יוסי שריד וצביקה פיק, מחווה למודי בר און: פסטיבל דוקאביב חוגג 25 שנה

30.3.2023 / 9:00

פסטיבל דוקאביב יתקיים במאי ויחגוג 25 שנה. בין השאר יוצגו בו סרטים תיעודיים על צביקה פיק, יוסי שריד ויהודה פוליקר. בנוסף, יתקיים ערב מחווה למודי בר-און. בפסטיבל יוענקו פרסים לסרטים ויוצרים בשווי כולל של 350 אלף ש"ח

מתוך הסרט התיעודי "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר". רונן ללנה,
מתוך הסרט התיעודי "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"/רונן ללנה

פסטיבל דוקאביב חוגג 25 שנה, ויתקיים מ-11 ל-20 במאי בסינמטק תל אביב וברחבי העיר. מבחר מסרטי הפסטיבל יהיו זמינים לצפייה באונליין באתר דוקאביב החל מ-17 במאי. בפסטיבל יוענקו פרסים שונים ובהם פרס פרנק לאוי לסרט הישראלי הטוב ביותר בסך 70 אלף שקלים; הסרט הזוכה יקבל מענק כספי בסך 100 אלף שקלים מטעם דוקאביב עבור שיווק וקידום הסרט לקראת המרוץ לאוסקר; בנוסף, יוענק "פרס כדר למספר הסיפור הישראלי" בסך 50 אלף שקלים לסרט תיעודי בהשראת תולדות המדינה והחברה הישראלית.

לתחרות הישראלית נבחרו 13 סרטים חדשים של יוצרים ישראלים: "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר", סרט דיוקן על חייה ויצירתה של המוזיקאית ענבל פרלמוטר שיצרו אביגיל שפרבר ושרון לוזון (yes דוקו); "סרט בסנטר" בבימויים של קובי פרג' ומוריס בן-מיור - מבט היסטורי ועכשווי על דיזנגוף סנטר, המקום שהפך להרבה יותר מסמל תל אביבי (HOT8); "1948" של הבמאית נטע שושני (כאן 11) על המלחמה המכוננת של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מנקודות המבט של האנשים שחיו אותה אז וחיים אותה היום; "המרד של עמוס" של הבמאי דן שדור, דיוקן על מייסד קהילת הרשת לסחר בסמים "טלגראס" (yes דוקו); "ימי תום" של גיא דוידי - סיפורם של צעירים שהתגייסו לצבא למרות הזרות שחשו כלפיו ובניגוד לצו מצפונם (HOT8); "האסירה X" - מיכל מחפשת תשובות לחידת חייה בראיונות וידאו עם הפסיכופטים הגדולים בעולם, סרטה של לימור פנחסוב (כאן 11).

עוד בתחרות: "התזמורת" - סיפורה של תחנת הרדיו "בית השידור הישראלי", שעסקה בתעמולה במדינות ערב בבימויו של עופר פנחסוב (yes דוקו); "המדרשיה" (כאן 11) - סרטם של טל בכר ויאיר אגמון על עלייתה ונפילתה של אם הישיבות התיכוניות בישראל (כאן 11); "הרף התחתון ביותר" - סרטה של נור פיבק בו ארבעה שחקנים חושפים תיק חקירה על התעללות מינית שעברה במאית הסרט בילדותה (yes דוקו); "יומן תצפית" - מסע בעקבות יומניו של עמית גפן, נער שהיה צפר מושבע, מאת הבמאי איתי מרום; "שקרים שסיפרתי לעצמי" של הבמאי יפים גרבוי - מסע קולנועי משפחתי על אהבה, שקרים, בגידות וכל מה שביניהם (כאן 11); "ציפורה ורחל לא מתות" - סרטן של הדר מורג ותהל רן העוקב אחרי תהל, המשכנעת את אחותה לעזוב את אברבנאל ולעבור לגור עמה, לאחר 30 שנה של ניסיונות; "נורה" של מתן בן מורה, על אישה החיה עם 500 עטלפים בבית מחסה שהקימה עבורם ועבור כל חיה נטושה שנקרית בדרכה.

מתוך הסרט התיעודי "ימי הפיק" על צביקה פיק. גבריאל בהרליה,
מתוך הסרט התיעודי "ימי הפיק" על צביקה פיק/גבריאל בהרליה

בתחרות "מעבר למסך" ע"ש אילנה צור יתמודדו הסרטים הישראלים "ליל כלולות" בבימויה של רחל אליצור העוסק בליל הכלולות בחברה החרדית (yes דוקו) ו"ממעמקים קראתיך" של ירון זילברמן, מסע אנושי מטלטל של שמונה משתתפים שחוו פגיעה מינית בילדותם; לתחרות סרטי הסטודנטים נבחרו השנה 11 סרטים ממיטב בתי הספר הגבוהים לאמנות ולקולנוע בישראל.

במסגרת "פנורמה" יוקרנו הסרטים "50 השבועות ו-5 הימים של יוסי שריד כשר חינוך" של אבידע ליבני (HOT8); "סוף עונת האהבה" של הבמאי שי גל המתאר מסע משפחתי של פירוק זוגיות אחרי 55 שנה (yes דוקו); "שיחה נכנסת" של שרון יעיש וגולן רייז - על הדרמות המתרחשות בקווי הסיוע של ער"ן (yes דוקו); "חילוניות - דת ומדינה" בבימויה של ענת זלצר - פרק בסדרה על סיפורה של החילוניות הישראלית (כאן 11); "חיים ומוות בלוד", סרטה של הילה מדליה, על גורלן של שלוש משפחות שנקשר זה בזה, כתוצאה ממעגל אלימות אכזרי בעיר המעורבת לוד.

במסגרת תוכנית סרטי המוזיקה יוקרנו הסרטים "פוליקר, הילד שבי" מאת אתי אנטה ויניב אמדואי (yes דוקו), ו"ימי הפיק" מאת הבמאי שי להב בשיתוף רון עומר, על סיפור חייו הדרמטי של צביקה פיק, המורכב מקטעי ארכיון נדירים וראיונות, כולל עם פיק עצמו, רגע לפני מותו (yes דוקו).

במסגרת סרטי אמנות ותרבות יוקרנו: "האקטיביסט" של בנימין פריידנברג המתאר את סיפור חייו האקטואלי של קרל מרקס, האיש שלא מפסיק לשנות את העולם (כאן 11); "נורית אביב - אישה עם מצלמה" בבימויה של זהר ברנט - סיפורה פורץ הדרך של הקולנוענית נורית אביב.

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: צביקה פיק ביטל את כל הופעות הקאמבק

לכתבה המלאה
מתוך הסרט התיעודי "סרט בסנטר". יעקב סער, לע"מ,
מתוך הסרט התיעודי "סרט בסנטר"/יעקב סער, לע"מ

בנוסף, יתקיים ערב מחווה ליוצר ואיש התקשורת מודי בר-און, שהלך לפני שנה לעולמו. שחקנים, יוצרים, אמנים ואנשי רוח יצדיעו לעשייה המיוחדת של בר און בתרבות הישראלית, בסרטים ובסדרות הדוקומנטריות שיצר יחד עם ענת זלצר, במערכונים ובטורים האישיים שכתב, בתוכניות הטלוויזיה הייחודיות שערך והגיש בערוץ הספורט ועוד. בין המשתתפים באירוע: איה זהבי פייגלין, אלון עידן, אסי ישראלוף, גבע אלון, דובל'ה נבון, חמי רודנר, יוסף אל דרור, ישראל קטורזה, מירי נבו, מנשה נוי, קרן מור ואחרים. עורכות: אתי אנטה-שגב וענת זלצר.

בנוסף, תחת הכותרת "את מסכימה שאני אצלם אותך?" יוקרן מקבץ של שלושה סרטי ביכורים של יוצרות מהחברה הערבית. סרטי התעודה נוצרו בתהליך ליווי וחממה בהובלת הבמאית מיכל אהרונסון והם מביאים זוויות שונות, על האישי, המשפחתי והחברתי בחברה הערבית בישראל, מנקודות מבטן של שלוש נשים צעירות: "משהו משלי" של רוזאלין אגבאריה; "משענת שלי" של ארקאן חוסיני; ו"טיפה בים" של מלאק ערוק.

מכירה מוקדמת של כרטיסיות לפסטיבל - כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully