וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: משרד התרבות יעניק 50 אחוז סבסוד לסטודנטים למשחק ואמנות

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 19:32

פרסום ראשון: שר התרבות מיקי זוהר הודיע כי משרדו לראשונה יסבסד ב-50% את שכר הלימוד של סטודנטים בשורת מוסדות לימוד אמנות ומשחק, בהשקעה של 26 מיליוני ש"ח לשנה, בכפוף לאישור התקציב. בתמורה ידרשו הסטודנטים לתרום שעות התנדבות לקהילה

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מודיע כי משרדו לראשונה יסבסד ב-50% את שכר הלימוד של סטודנטים בשורת מוסדות לימוד אמנות ומשחק/יח"צ

פרסום ראשון: שר התרבות והספורט מיקי זוהר הודיע כי משרדו לראשונה יסבסד ב-50 אחוזים את שכר הלימוד של סטודנטים וסטודנטיות בשורת מוסדות לימוד במקצועות האמנות והמשחק, הנתמכים על ידי משרד התרבות. ההשקעה עליה הודיע השר למשרדו היא של 26 מיליוני שקלים בשנה אקדמית, זאת בכפוף לאישור תקציב המדינה. בתמורה לכך ידרשו הסטודנטים לתרום מכסה מסויימת של שעות התנדבות לקהילה. בין המוסדות הנתמכים רימון, בית צבי, ניסן נתיב, סם שפיגל, מעלה, תיאטרון בובות, מוסררה, אימפרו, ורטיגו ויורם לוינשטיין.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר לוואלה! תרבות: "המלגה שתסבסד חצי משכר הלימוד, תסייע לצעירים וצעירות כישרוניים להתפתח ולמקצע את כישוריהם, גם אם אין להם את הבסיס הכלכלי לשם כך. להיות שחקן, זמר, יוצר או צייר אינו עוד בגדר 'חלום' - אני משוכנע כי המהלך יגרום לצעירים רבים יותר לבחור בכישורים האמנותיים שלהם, להתמקצע ולהיות חוד החנית של ישראל בעולם התרבות".

מיקי זוהר מגזין גדולה. ראובן קסטרו
שר התרבות והספורט מיקי זוהר/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, כפיר סויסה, אמר לוואלה! תרבות: "סבסוד שכר הלימוד יאפשר לכל צעיר וצעירה עם כישרון בתחום האמנות לממש את הפוטנציאל הטמון בהם ולבחור באומנות כמקצוע. כל סטודנט בישראל צריך ללמוד מבלי להיות מוטרד מתשלום שכר הלימוד, ובלבד אמנים, שצריכים להתפנות לחדוות היצירה. הסרת החסמים הללו יביאו לגיוון של האמנים והאמניות, ולהגדלת מספר האמנים בישראל".

במסגרת התוכנית החדשה, בכוונת השר לפעול שכל סטודנט יקבל מלגת לימודים ממשרד התרבות והספורט בגובה 50% משכר הלימוד במוסדות הבאים: מוזיקה מן המזרח, מוסררה, רימון, מעבר במצפה רמון, מקמאת בצפת, בית צבי, ניסן נתיב בירושלים ובתל אביב, יורם לוינשטיין, גודמן בבאר שבע, מנשר, סם שפיגל, תורת חיים, מעלה בירושלים, מקום לשירה, תורת החיים, מעלה, מנשר, סם שפיגל, מנשר, אמן - בית ספר חרדי, תל חי - מכון לאומנות, בי"ס לתיאטרון בובות בחולון, בי"ס לתיאטרון בובות ודרמה בתל אביב, בית 9 בחיפה, בית הספר החזותי בירושלים, יתרת בשלומי, אימפרו ברמת גן, כלים בבת ים, מתנ"ס מרכז קהילתי מטה אשר (געתון), עמותת ורטיגו למחול - ירושלים והמסלול להכשרת רקדנים בתל-אביב.

עוד בוואלה!

"מי שחושב שנגביל עירום אמנותי מחר בבוקר - טועה. אנחנו מאוד ליברליים"

לכתבה המלאה

יהודה עדר, מייסד ונשיא רימון, בירך את השר על החלטתו: "אני מודה אישית לשר מיקי זוהר, שמוביל שינוי ענק בתמיכה יוצאת דופן בתלמידי רימון בפרט ובעתיד המוסד החשוב בארץ למוסיקה. אבל לא מדובר רק ברימון. מדובר במהלך מהפכני שיש בו בשורה משמעותית לסטודנטים, בני הדור הצעיר היצירתי שלנו, המבקשים ללמוד בבתי הספר לאמנויות-מוזיקה, משחק, קולנוע, מחול ועוד. אני מעריך שהסיוע בשכר הלימוד יוביל להגדלת מספר הסטודנטים שיחליטו לממש חלומות ולהתמקצע במוסדות האמנויות השונים. אנו ברימון כבר נערכים לנושא, מברכים עליו, ומאמינים כי המהלך יתרום רבות לרוח וליצירה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully