וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורית גפן מתייחסת לשמועות: "יהונתן לא התאבד, הוא לא רצה למות"

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 21:38

אשתו לשעבר של יהונתן גפן, שהלך לפני שבוע וחצי לעולמו, אמרה בפודקאסט "באות בזמן" כי גפן לא התאבד: "הוא חיכה לצאת הספר שלו, הוא היה מאושר". לדבריה, הוא מת אחרי שנפל וקיבל מכה: "או שהוא קיבל דום לב או שעבר אירוע מוחי, חששתי שהוא סבל אבל הרופא הרגיע אותי"

בוידאו: אביב גפן בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל/עיריית תל אביב

נורית גפן, אשתו לשעבר של יהונתן גפן שהלך לפני שבוע וחצי לעולמו בגיל 76, מתייחסת לראשונה למותו של הסופר והמשורר בפודקאסט "באות בזמן" שאותו היא מגישה בצוותא עם חברתה הטובה דליה גוטמן. "אנחנו לא יודעים מתי הוא מת, לקחו את הגופה לאבו כביר כי הוא נפל וקיבל מכה. דאגתי שהוא שכב שם שעות וסבל, אבל הרופא ד"ר שלמה שגב אמר לי שאו שהוא קיבל דום לב ואז הוא מת ישר ואם גם היה לו אירוע מוחי, אז הם כבר מאבדים את ההכרה קצת והוא לא סבל. אני חושב שהוא לא סבל כשהוא היה על הרצפה".

גוטמן אמרה לגפן שהופצה שמועה בארץ שלפיה יהונתן גפן התאבד. "יהונתן לא התאבד", פסקה נורית. "זה מצחיק אותי. אמרתי לך לפני שבועיים שהוא אמר 'אני מאושר', הוא בחיים לא אמר את המילה הזו לפני כן. ולא רק שהוא לא התאבד, הוא חיכה לצאת הספר שלו. הוא רצה להוציא את הספר. תוך חודש יוצא ספר חדש שהוא הבייבי שלו. הוא כל כך ראה את האיורים של דוד פולונסקי בספר, שירה (גפן - ו"ת) עשתה הגהה אחרונה. הוא חיכה, הוא לא רצה למות, הוא רצה את הספר".

הלוויתו של יהונתן גפן בקיבוץ נהלל 21 באפריל 2023. ראובן קסטרו
נורית גפן בהלוויה/ראובן קסטרו

אביב גפן ספד לאביו בהלוויה שנערכה בשישי לפני שבוע וחצי: "המוות הוא דף ריק. האותיות נעלמות ואין שורות מסודרות. כי המוות הוא דף ריק. סתם דף חלק שדוהה, מצהיב ונקרע. כן, היה שם הרבה אני ואתה. היו הרבה שדים שעמדו בינינו כמו שק אגרוף. היו פסקי זמן שדיממנו בפינת הזירה. אבל אתה היית הגיבור שלי. אתה היית האהבה הכי עצובה שלי. התגעגעתי אליך מהיום שנולדתי, ואתגעגע אליך עד יום מותי". בסיום הספדו שר גפן עם אחותו שירה את שירו של אביהם "מקום לדאגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully