וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'יי פוקס מודה: "גרמתי לנזק מסוים שאולי הוביל לפרקינסון"

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 12:51

כוכב סרטי "בחזרה לעתיד" אמר בריאיון לרשת CBS: "גרמתי נזק מסוים בשנות השמונים. יש כל כך הרבה דרכים שבהן יכולתי לפגוע בעצמי. יכולתי להכות בראשי. יכולתי לשתות יותר מדי בתקופה התפתחותית מסוימת". צפו בריאיון המלא

בווידאו: מייקל ג'יי פוקס קיבל אוסקר של כבוד על מאבקו בפרקינסון/צילום: רויטרס

השחקן מייקל ג'יי פוקס, כוכב סרטי "בחזרה לעתיד", אמר בריאיון לרשת CBS כי הוא "גרם לנזק מסוים" בשנות השמונים שאולי הוביל בסופו של דבר לכך שאובחן כחולה בפרקינסון.

פוקס קיבל בנובמבר אוסקר של כבוד על מאבקו בפרקינסון. הפסלון, המוענק על פעילות הומניטרית של אישיות מתעשיית הקולנוע, ניתן לו מידי השחקן וודי הרלסון. לאחר שהעובדה הזאת הוזכרה בריאיון עם פוקס, הוא אמר על עצמו ועל הרלסון: "גרמנו נזק מסוים בשנות השמונים. יש כל כך הרבה דרכים בהן יכולתי לפגוע בעצמי. יכולתי להכות בראשי. יכולתי לשתות יותר מדי בתקופה התפתחותית מסוימת". על פי הדיווחים לאורך השנים, פוקס והרלסון שתו יחדיו דם של נחש קוברה בתאילנד בשנות השמונים.

פוקס בן ה-61 אובחן כחולה פרקינסון בגיל 29, והודיע על כך בפומבי כשבע שנים לאחר מכן. הוא מאמין כי הפרקינסון שלו נוצר כשילוב בין גורמים גנטיים וסביבתיים. "אני חושב שסביר שנחשפתי לסוג של כימיקל. מה שאנחנו אומרים זה שהגנטיקה טוענת את האקדח, והסביבה לוחצת על ההדק".

בקטע אחר בריאיון אמר פוקס כי ההתמודדות הקשה שלו עם הפרקינסון, הנמשכת כבר כ-30 שנה, ועל היום שבו המחלה תנצח אותו. "זה דופק בדלת. אני לא אשקר. זה קשה ונהיה קשה יותר, נהיה קשוח יותר. כל יום זה נעשה קשה יותר. אני לא אגיע לגיל 80", הוסיף בהשלמה השחקן, בן 61 כיום.

פוקס גם שיתף בריאיון כי עבר ניתוח להסרת גידול שפיר בעמוד השדרה שלו, והסביר כי סיבוכים בהליך פגעו בהליכה שלו וגרמו לו להיפגע בחלקים נוספים מגופו, כמו הזרוע, המרפק, הפנים וכף היד.

עוד בוואלה!

"התגובות האנטישמיות שקיבלתי בפייסבוק מוכיחות עד כמה הסדרה הזו חשובה"

לכתבה המלאה

מייקל ג'יי פוקס התחיל את קריירת המשחק שלו כילד בקנדה, והתפרסם בשנות השמונים בסדרה "קשרי משפחה" בתפקיד אלכס קיטון, הבן המעונב והשמרן של משפחה ליברלית. ב-1985 הפך פוקס לכוכב-על אחרי שהשתתף בסרט "בחזרה לעתיד", וכן כיכב בשני ההמשכונים ובסרטים כמו "זאב צעיר", "סוד ההצלחה שלי", "ד"ר הוליווד", "הנשיא מאוהב", "הפלישה ממאדים" ואחרים. מלבד תפקידיו הראשיים ב"קשרי משפחה" ו"ספין סיטי", ב-2013 כיכב פוקס בקומדיה "מייקל" שהתבססה בחופשיות על חייו, אך בוטלה כעבור עונה אחת. כמו כן התארח בסדרות "סקראבס", "בוסטון ליגל", "הצילו", "השורד המיועד", "תרגיע", "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב". לאורך הקריירה שלו זכה פוקס בחמישה פרסי אמי - שלושה על "קשרי משפחה", אחד על "ספין סיטי" ואחד על "הצילו" - והיה מועמד ל-12 נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully