וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמעות זלגו על פניי": שירים "חדשים" של הביטלס שנוצרו על ידי בינה מלאכותית מרגשים את המעריצים

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 16:07

שירי סולו של פול מקרטני וג'ון לנון עברו עיבוד ביטלסי באמצעות בינה מלאכותית, כך שהקולות הוצערו ונוספו להם הרמוניות וקטעי שירה של ארבעת המופלאים. המעריצים מתרגשים עד דמעות: "זה לא ייאמן, ממש כמו שיר חדש של הביטלס". האזינו

טריילר למיני-סדרה The Beatles: Get Back/דיסני פלוס

שירי סולו של פול מקרטני וג'ון לנון דומיינו מחדש כשירי ביטלס באמצעות בינה מלאכותית, והם מביאים את המעריצים לכדי דמעות. ראשית השיר "New" של מקרטני, מתוך האלבום באותו שם מ-2013, הועבר דרך פלטפורמת בינה מלאכותית כדי לגרום לו להישמע כאילו הוקלט על ידי הביטלס. הגרסה המשוחזרת של השיר מוסיפה הרמוניות של חיפושיות הקצב, והשירה של מקרטני עצמו הוצערה וגורמת לו להישמע כמו בימים ההם. הסרטון הועלה ליוטיוב לפני שישה ימים על ידי משתמש בכינוי Dae Lims, חשבון שנוצר ב-23 באפריל והעלה עד כה שישה עיבודי בינה מלאכותית שקשורים לביטלס, ובעיקר למקרטני. "New" צבר עד כה 92 אלף צפיות ו-1,700 לייקים.

שלושה ימים אחרי כן העלה המשתמש עיבוד ביטלסי לבלדה "Grow Old With Me" - דמו סולו שהקליט ג'ון לנון ב-1980, השנה שבה נרצח. בעזרת הבינה המלאכותית נוספו קולותיהם של חבריו ללהקה הישנה, וכן עיבוד כלי קשת שגורם לו להישמע כאילו נשלף מהאלבום "Let It Be". השיר המקורי הופיע באלבום "Milk and Honey" ב-1984, וכאשר יצאה האנתולוגיה של הביטלס כעשור לאחר מכן, הוא היה אחד השירים שחברי הלהקה הנותרים שקלו לעבד מחדש כשיר משותף (לבסוף נבחרו "Free As a Bird" ו-"Real Love").

על פי התגובות ביוטיוב, המאזינים מתרגשים מאוד מהעיבודים החדשים. "תמיד חשבתי שזו היצירה היפה ביותר של ג'ון. אבל כשהשירה של פול נכנסה, הדמעות פשוט התחילו לזלוג על פניי", כתב אחד המגיבים. "הייתי לגמרי בעניין עם הקול הצעיר של פול, אבל אז הקול של ג'ון נכנס וקיבלתי עור ברווז", הגיב אחר. "זה גרם לי לבכות...", כתב מגיב שלישי. "אני חושב שגם ג'ון וג'ורג' היו אוהבים את השיר הזה. זה לא ייאמן, ממש כמו שיר חדש של הביטלס. תודה רבה שהכנת את זה".

זה אינו השימוש הראשון בבינה מלאכותית בשירות הביטלס. צוות מטעם הבמאי פיטר ג'קסון פיתח טכנולוגיה כזו במיוחד כדי לשפר את איכות הסאונד, הערוצים והמראה בהקלטות וצילומי הסרט "Let It Be", מה שהפך לבסוף לסדרה "The Beatles: Get Back".

עד כה אין תגובה רשמית מטעם הביטלס הנותרים, אפל, קפיטל רקורדס או בעלי זכויות אחרים של מורשת הביטלס, אבל ההיסטוריה מלמדת שהם ידרשו להסיר את היצירות כאשר יתוודעו לקיומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully