וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וואו, ישראל!": החזרה של נועה קירל הותירה את חובבי האירוויזיון המומים

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 21:45

בעמוד היוטיוב של האירוויזיון, בסקרי הגולשים וגם באתר המעריצים הפופולרי: הזמרת זוכה למחמאות מקיר לקיר אחרי ההצצה הראשונה לביצוע של "Unicorn", כפי שישודר בחצי גמר בשבוע הבא: "ישראל קטלנית, היא נראית כמו מתמודדת רצינית". ומה קורה בסוכנויות ההימורים?

החזרה השנייה של נועה קירל על במת האירוויזיון, 3 במאי 2023/באדיבות EBU

אם נצטרך לסכם את התגובות ל-30 השניות שפורסמו אמש מתוך "Unicorn", השיר הישראלי לאירוויזיון 2023 למילה אחת, היא תהיה "אופוריה". ולא לורין, הפעם אנחנו לא מדברים עלייך!

עוד לפני הפרסום, במשלחת הישראלית, שכבר ידעה איך ייראה סרטון הווידאו, מצב הרוח היה בשמיים, וכאן בליברפול במלון שבו מתאכסנים חברי המשלחת נאמר: "עוד לא היה לנו בימוי כזה". מכיוון שהישראלים קצת משוחדים, בדקנו מה אומרים בעולם על הדאנס ברייק המשוגע של נועה קירל, כדי לנסות להבין אם הסיכויים של ישראל השתנו.

אירוויזיון 2023: עדכונים אחרונים
"זה משוגע": נועה קירל עלתה לחזרה השנייה לאירוויזיון - והדהימה את המתחרים
הנבואה של ספוטיפיי: שבדיה תיקח את האירוויזיון, נועה קירל בעשירייה
"תופעה יוצאת דופן": צפו בקטע מהחזרה הראשונה של נועה קירל לאירוויזיון
מתי ישראל מופיעה? איך מצביעים? סיקור שוטף של נועה קירל באירוויזיון 2023

אירוויזיון 2023: החזרה השנייה של נועה קירל, 3 במאי 2023. Chloe Hashemi/EBU, אתר רשמי
הטוקבקים חוגגים. קירל בחזרה השנייה, אתמול/אתר רשמי, Chloe Hashemi/EBU

את המסע שלנו אנחנו פותחים בעמוד היוטיוב הרשמי של האירוויזיון, בסרטון שבו מופיעות 30 שניות מכל המדינות שמשתתפות בחצי הגמר הראשון. התעלמנו לגמרי ממה הישראלים חושבים משום שאנחנו לא יכולים להצביע לעצמנו, והנה מה שמצאנו:

גולשת בשם מיה כותבת: "לעזאזל - ישראל, פינלנד וסרביה קטלניות!"
הגולש חוסה מנואל: "פורטוגל, ישראל, פינלנד וסרביה מדהימות!"
יוני דאש קורן: "אני אוהב את כולם, אבל וואו פינלנד, סרביה, ישראל וצ'כיה. פשוט וואו! כל הכבוד!"
סטל מרטין: "ישראל ופינלנד וואו! בהצלחה מיוון!"
קאפרי פיטנס: "וואו, אני ממש אוהב את זה, פינלנד, סרביה וישראל"
ריצ'רד: "ישראל ופינלנד הן הטובות ביותר בחצי הגמר"
טי: "הקולות שלי ילכו לסרביה וישראל בוודאות".
אנה: "ממחר אני רוצה לראות את סיכויי הזכייה של ישראל וסרביה עולים".

המשכנו לגלול למטה בין כ-3,000 תגובות, ושלוש המדינות ששמן מוזכר הכי הרבה פעמים הן ישראל, סרביה ופינלנד, וזה מצוין לנו. מדוע? משום שהשנה אין שופטים בחצאי הגמר אלא 100% הצבעת הקהל. ואם הקהל אוהב ברשתות אוהב, מקומה של נועה קירל בגמר האירוויזיון מובטח.

אירוויזיון 2023: החזרה השנייה של נועה קירל, 3 במאי 2023. Sarah Louise Bennett/EBU, אתר רשמי
"עוד לא היה לנו בימוי כזה". קירל בחזרה השנייה, אתמול/אתר רשמי, Sarah Louise Bennett/EBU
  • התלהבות נרשמה גם בצוות Wiwibloggs, אתר חובבי האירוויזיון המוביל הזוכה לכמות קהל מטורפת במיוחד בשבוע האירוויזיון. מנהל האתר וויליאם לי אדמס והבלוגר סינאן התלהבו בסדרת צווחות ואנחות אושר בסרטון ריאקשן (החל מ-9:09 דקות), אותו סיכם וויליאם: "היא לא מבקשת רשות (להיות קטלנית), היא גם לא מתנצלת, היא פשוט הולכת על זה. זה מיני, גם חדי קרן צריכים להתרבות".
  • באתר העלו סקר גולשים ששואל איזו מדינה היא האהובה עליכם ביותר לאחר סיכום שלב החזרות, וישראל ניצבת בגאון במקום השני עם כ-16%. פינלנד מובילה את הטבלה עם כ-26%, ושבדיה משתרכת אחרי נועה במקום השלישי עם כ-10%. הנה חלק מהתגובות שמצאנו שם על ישראל:
  • "פינלנד וישראל הצליחו בגדול, לטביה היא סוס שחור, נורבגיה הייתה חזקה, ושבדיה עדיין מתמודדת (לניצחון)".
  • "אני יודע שאלו חזרות, אבל אתם יודעים מה הפתיע אותי הלילה? השירה של לורין נשמעה לא בכיוון, אזרבייג'ן נשמעה כמו הביטלס, ישראל נראית מתמודדת רצינית, ופינלנד פשוט משתפרת עוד ועוד ועוד".
  • "נורבגיה מתפוגגת קצת, שבדיה לא נראית חזקה באופן מוחץ כמו שהרבה אנשים חשבו קודם, בעוד שפינלנד, ישראל (לא מפתיע עבור השתיים האלה) ומלטה באמת בולטות".
  • ראוי לציין גם טענה נכונה שהעלו חלק מהגולשים: הדאנס ברייק באמת בביצוע ובימוי מדהימים, אבל חסר לנו פרט מידע אחד קטן ופעוט - איך בעצם נועה שרה. את התשובה נקבל ביום שני הקרוב.

עוד בוואלה!

כל הגרמנים יתקעו גרעפס בשיר של נועה קירל באירוויזיון, וזו אפילו לא התגובה הכי מעליבה

לכתבה המלאה

ומה קורה בסוכנויות ההימורים?

התשובה לשאלה הזו מסתכמת במילה אחת - כלום. נכון לזמן כתיבת שורות אלה, אין שום תזוזה בעשירייה הראשונה. יש מדינות שמחליפות מקומות זו עם זו, מקום אחד למעלה או למטה, אבל שום השפעה על טבלת ההימורים. ישראל ונועה קירל מדורגות כרגע במקום השביעי המכובד. ובכל זאת, יש נתון אחד שכדאי להתעכב עליו, והוא אחוזי הסיכויים שמוענקים לשבדיה ולפינלנד. נכון, שבדיה עדיין ראשונה ופינלנד לא זזה מהמקום השני, אבל ב-1 במאי, לפני שלושה ימים, לשוודיה היו 46% והיום היא יורדת ל-42%. לפינלנד היו לפני שלושה ימים 16%, והיום היא נוסקת ל-23%. תוך ימים בודדים הפער בין שתי המדינות הצפוניות מצטמצם מ-30% ל-19% בלבד, כשלורין השבדית מפתיעה בעיקר בכמות הזיופים.

מדוע אנחנו רואים כל כך מעט שינויים בהשוואה לשנים קודמות? משום שהשנה איגוד השידור האירופי סגר את החזרות לסיקור עיתונאי. עיתונאים אינם מורשים להיכנס לארנה ולצפות בחזרות, וכל משלחת רשאית להכניס עד עשרה אנשים להיכל. גם הדלפות אסורות, כלומר: אם מישהו מחברי המשלחת ידליף סרטון שבו רואים את הבימוי ושומעים חלק מהביצוע על הבמה, אישור הכניסה לשבוע האירוויזיון יישלל מאותו גוף תקשורת. כתוצאה מכך, הרבה פחות עיניים נחשפות בשלב מוקדם לביצועים, לזיופים, לתקלות, לזיקוק שנכנס לעין, לשמלה שנקרעה - וכמובן גם להצלחות, ואנחנו מקבלים דירוגים סטטיים.

אירוויזיון 2023: החזרה השנייה של נועה קירל, 3 במאי 2023. Sarah Louise Bennett/EBU, אתר רשמי
"ישראל נראית כמו מתמודדת רצינית". קירל בחזרה השנייה, אתמול/אתר רשמי, Sarah Louise Bennett/EBU

כעת העיניים שלנו נשואות ליום שני, 8 במאי. בשעה 15:30 שעון ישראל תיפתח החזרה הגנרלית הראשונה לקראת חצי הגמר, והיא כבר תהיה פתוחה לעיתונאים. נועה קירל תעלה תשיעית בסדר ההופעות ואנחנו נוכל לצפות בשלוש הדקות המלאות, ולהעביר לכם שתי דקות מתוכן. באותו היום בשעה 22:00 תתקיים החזרה הגנרלית השנייה שמוקלטת לצורכי גיבוי אם יהיו תקלות בשידור החי. יום למחרת, בשעה 15:30, תתקיים חזרה גנרלית שלישית ואחרונה, ובשעה 22:00 של יום שלישי, 9 במאי, יישמעו צלילי הטה-דאום, אות הפתיחה של האירוויזיון, והרגע הגדול של נועה יגיע. עד 00:10 כבר נדע אם קירל מחזירה את ישראל אל גמר האירוויזיון, וטבלאות ההימורים יתחילו לרקוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully