וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי ישראל מופיעה? איך מצביעים? סיקור שוטף של נועה קירל באירוויזיון 2023

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 12:32

מתי מתחילות החזרות? מה הסיכויים של ישראל להגיע לגמר האירוויזיון? איך קונים כרטיסים? איך נקבעות המדינות שעולות לגמר? סיכמנו עבורכם את כל השאלות והתשובות לרגל אירוויזיון 2023

אירוויזיון 2023: נועה קירל מוכרזת רשמית כנציגת ישראל/מערכת וואלה!

תחרות הזמר הפופולרית בעולם חוזרת עם מהדורת אירוויזיון 2023 שיתקיים בליברפול שבבריטניה. מה יהיה השנה, מה לא יהיה, האם אוקראינה שוב תזכה עם כניסתה לשנתה השנייה של המלחמה, האם נחזור לשוודיה, ואולי בכלל אפשר לפנטז על הבלתי ייאמן - זכייה חמישית של ישראל? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על אירוויזיון 2023.

איפה ייערך האירוויזיון השנה?

אירוויזיון 2023, שיהיה המהדורה ה-67 של התחרות, יתקיים בליברפול שבבריטניה. לא פחות מ-20 ערים התחרו על האירוח, כשגם איגוד השידור האירופאי (EBU) וגם ה-BBC העדיפו שלא לקיים את התחרות בלונדון. לא נורא, לונדון כבר אירחה את האירוויזיון ארבע פעמים. שתי הערים שהגיעו לשלב הסופי היו ליברפול וגלזגו, שלמרבה ההפתעה סיימה שנייה.

למה המנצחת של האירוויזיון לא מארחת השנה?

ה-EBU החליט שלא ניתן לקיים את אירוויזיון 2023 באוקראינה מסיבות ביטחון ואבטחה בגלל המלחמה על אדמת המדינה המארחת. בדיונים עם רשת השידור האוקראינית ומדינות נוספות שהציעו לארח את התחרות, הוחלט שתאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, יארח את התחרות. בריטניה סיימה במקום השני בשנה שעברה ולקחה על עצמה את אירוח האירוויזיון השנה. אגב, הפעם האחרונה שמדינה מנצחת לא אירחה את התחרות בשנה העוקבת הייתה ב-1980. ישראל ניצחה ב-1979 ורשות השידור לא יכלה לעמוד בהוצאות של אירוח אירוויזיון שני ברציפות.

נועה קירל בחזרה ראשונה, אירוויזיון 2023. Corinne Cumming, EBU,
נועה קירל בחזרה ראשונה, אירוויזיון 2023/Corinne Cumming, EBU

מתי יתקיים אירוויזיון 2023? באיזו שעה הוא מתחיל?

גמר האירוויזיון ה-67 יתקיים במוצאי השבת, 13 במאי. יקדימו אותו שני משדרי חצי הגמר: חצי הגמר הראשון התקיים אתמול (שלישי, 9 במאי), בהשתתפות ישראל ונועה קירל. חצי הגמר השני יתקיים מחר, יום חמישי 11 במאי. כל המשדרים מתחילים בשעה 22:00 שעון ישראל, 20:00 שעון מקומי בליברפול. אירוויזיון 2023 יועבר כמו בכל שנה בכאן 11 עם דיווחים חיים בוואלה! תרבות.

צפו בהופעה של נועה קירל בחצי הגמר של האירוויזיון

מי מייצג את ישראל באירוויזיון 2023?

אחרי שבשנה שעברה ישראל נכשלה במשימת העלייה לגמר, מה שלא קרה לנו מאז 2014, השנה בתאגיד השידור הציבורי החליטו להפסיק עם תוכניות ריאליטי וזמרים לא מנוסים, ואנחנו שולחים את נועה קירל. הזמרת כבר נמצאת כשבוע בליברפול לטובת חזרות אינטנסיביות לקראת חצי הגמר הראשון, שבו הופיעה, ועכשיו כמובן גם לגמר שייערך במוצאי שבת. ישראל משובצת תשיעית ברשימת המדינות של הערב הזה.

איזה שיר מייצג את ישראל באירוויזיון? מי כתב את השיר?

השיר שייצג את ישראל באירוויזיון 2023 הוא "יוניקורן". את השיר יצרה נועה קירל עצמה עם ינון יהל, שהפיק את השירים "גולדן בוי" של נדב גדג' ו"פקר ליבי" של עדן אלנה; המוזיקאית מאי ספדיה; וגם דורון מדלי, שכתב בין היתר את השיר "Toy" שאיתו זכתה נטע ברזילי באירוויזיון לפני כמה שנים.

עוד בוואלה!

"תופעה יוצאת דופן": צפו בקטע מהחזרה הראשונה של נועה קירל לאירוויזיון

לכתבה המלאה
נועה קירל בחזרה ראשונה, אירוויזיון 2023. Sarah Louise Bennett, EBU,
נועה קירל בחזרה ראשונה, אירוויזיון 2023/Sarah Louise Bennett, EBU

אילו מדינות משתתפות בכל אחד מחצאי הגמר?

בחצי הגמר הראשון ישתתפו 15 מדינות, כשבחלקו הראשון יתחרו אירלנד, לטביה, מלטה, נורווגיה, סרביה, פורטוגל וקרואטיה, ובחלקו השני אזרבייג'ן, הולנד, מולדובה, פינלנד, צ'כיה, שוודיה, שוויץ וישראל. את חלקו הראשון של חצי הגמר השני יפתחו איסלנד, אסטוניה, ארמניה, בלגיה, דנמרק, יוון, קפריסין ורומניה, ויצטרפו אליהן בחלק השני אוסטריה, אוסטרליה, אלבניה, גאורגיה, ליטא, סלובניה, סן מרינו ופולין. סדר השירים ייקבע על ידי הפקת אירוויזיון 2023 לאחר חשיפת כל השירים.

איך מצביעים והאם אפשר להצביע מישראל?

במהלך חצי הגמר הראשון תאגיד השידור מפרסם את המספר שדרכו ניתן לשלוח מסרונים להצבעה עבור השירים האהובים עליכם. ניתן להצביע גם דרך יישומון האירוויזיון. כמובן שתושבי ישראל לא יכולים להצביע לישראל. במהלך הגמר תוכלו להצביע בין אם ישראל תעלה לגמר ובין אם הנורא מכל יקרה - ונודח כבר בחצי. ישראלים שגרים בחו"ל ומדינתם משתתפת בחצי הגמר הראשון יכולים להצביע ממנה עבור ישראל.

האם אפשר להצביע בחצי הגמר שבו ישראל לא משתתפת?

בפעם הראשונה התשובה היא כן! השנה נערך שינוי בהצבעות וכל אחד יכול להצביע בכל אחד מהמופעים ומכל מדינה על פני הגלובוס. נכון, גם מארצות הברית, ניקרגואה, איי הבתולה, ניו זילנד, וגם מישראל בחצי הגמר השני. ההצבעות ממדינות שאינן משתתפות מאוגדות להצבעת "שאר העולם" שמשקלה יהיה שווה למדינה אחת.

מנחי אירוויזיון 2023: ג'וליה סנינה, גרהם נורטון, 
האנה וודינגהם, אלישה דיקסון. BBC,
מנחי האירוויזיון/BBC

איך נקבעות המדינות שעולות לגמר?

שש מדינות העפילו לגמר אוטומטית, אוקראינה המנצחת, וחמש המדינות הממנות הגדולות של ה-EBU, שהן איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת. מכל חצי גמר יעפילו 10 המדינות שסיימו במקומות הראשונים. העולות לגמר נקבעות על ידי 100% הצבעת הקהל, ללא צוותי שיפוט. צוותי השיפוט יחזרו לגמר, שבו הזוכה תיקבע על ידי חלוקה של כ-50.67% קהל ו-49.33% שופטים. למה לא חצי-חצי? משום שבקהל מתווספת הצבעת "שאר העולם".

איך קונים כרטיסים לאירוויזיון 2023?

ניתן לרכוש כרטיסים לאירוויזיון החל מיום שלישי 7 במרץ בשעה 14:00 שעון ישראל (12:00 שעון מקומי בבריטניה). המחירים לא זולים בכלל: עבור מופעי חצי הגמר תשלמי בין 30 ל-290 פאונד (130 עד כ-1,250 שקלים), וכרטיסים לגמר יעלו בין 80 ל-380 פאונד (350 עד (קרוב ל-1,700 שקלים). ניתן לרכוש כרטיס להופעה אחת בכל פעם. אם אתם רוצים לנסות להיות בין בני המזל ששמים ידיים על כרטיס, הירשמו מבעוד מועד לאתר Ticketmaster UK כדי שתהיה לכם כניסה חלקה לתור הדיגיטלי בזמן פתיחת המכירה. שימו לב, כרטיסים חוקיים נמכרים אך ורק באתר www.ticketmaster.co.uk, בכל דרך אחרת מדובר במחירי ספסרות או בעוקץ, כך שאתם עלולים למצוא את עצמכם בלי כרטיס ובלי כסף.

מי מנחים את האירוויזיון?

את אירוויזיון 2023 שיתקיים בליברפול ינחו הקומיקאי והמנחה גרהם נורטון, השחקנית האנה וודינגהם ("טד לאסו", "משחקי הכס"), הזמרת הבריטית אלישה דיקסון והזמרת האוקראינית ג'וליה סנינה. כאן תוכלו לקרוא עליהם בהרחבה. גרהם נורטון מפרשן את האירוויזיון לצופים הבריטים משנת 2009 ברציפות. פרט טריוויה קטן לחובבי הוכחות קוסמיות שונות: בפעם האחרונה שבריטניה אירחה את האירוויזיון, הנחה אותו טרי ווגן, שהיה אז הפרשן המיתולוגי של התחרות. המנצחת הייתה מדינה קטנה במזרח התיכון שנקראת ישראל. גם ווגן וגם נורטון הם אירים, כך שיש מי שטוען שניצחון ישראלי כבר כתוב בכוכבים.

מי יהיו הפרשנים בשידור החי של האירוויזיון?

את השידורים החיים של אירוויזיון 2023 בכאן 11 ילוו בקולם מגישי התאגיד פעם נוספת אסף ליברמן ועקיבא נוביק. השניים יקריינו בין השירים ויתנו לצופים מידע. מי שמעוניין לצפות בשידור נקי מדיבורים יוכל לעשות זאת דרך ערוץ היוטיוב של האירוויזיון.

מה הסיכויים של ישראל להגיע לגמר האירוויזיון?

בינתיים נראה שהסיכויים גבוהים, ישראל מדורגת כל הזמן בעשירייה הראשונה והיא נעה בין המקום ה-9 למקום ה-5. מי שדורגה במשך שבועות ארוכים בצמרת הייתה אוקראינה, אך לאחרונה עברה אותה בענק שוודיה. השיר השוודי ייבחר רק ב-11 במרץ, אבל כבר כעת ידוע שלורין, שניצחה באירוויזיון 2012, צפויה לנצח בקדם המקומי בענק. אם זה אכן יקרה, היא מובילה את טבלאות ההימורים של האירוויזיון, וייתכן שבפעם השנייה בלבד בהיסטוריה הארוכה של האירוויזיון תהיה לנו מנצחת שכבר עשתה זאת בעבר. האחרון היה ג'וני לוגן, שניצח ב-1980 וב-1987 כזמר.

מתי מתחילות החזרות לאירוויזיון? איפה אפשר לראות אותן?

החזרות לאירוויזיון 2023 נפתחו ב-30 באפריל. מאותו יום ועד 6 במאי, כל אחת מהמדינות תעלה לבמה לשתי חזרות. החזרות סגורות לקהל ואיגוד השידור האירופאי יוציא דגימות מהשירים ורק אז נוכל להבין איך צפוי להיות הבימוי של השיר הישראלי. ביום ראשון, 7 במאי, ייפתח שבוע האירוויזיון באופן רשמי עם אירוע השטיח האדום המסורתי. ביום שני 8 במאי ייערכו שתי חזרות גנרליות וחזרה שלישית תיערך ביום שלישי 9 במאי. באותו הערב בשעה 22:00 ייערך חצי הגמר הראשון בהשתתפות ישראל. ביום רביעי 10 במאי ייערכו שתי חזרות גנרליות לחצי הגמר השני, חזרה שלישית למחרת, ובערב של חמישי 11 במאי ייערך חצי הגמר עצמו. בשישי 12 במאי תיערך חזרה גנרלית עבור עיתונאים בשעות הצהריים, וב-22:00 תיערך החזרה הגנרלית שבה מצביעים צוותי השיפוט. בשבת 13 במאי בצהריים תיערך חזרת המשפחות, וב-22:00 נשמע כולנו בנשימה עצורה את צלילי הטה דאום, ונאחל לנועה קירל להיות שם ולהגיע הכי גבוה שאפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully