וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועה קירל אוסרת על מראיינים לשאול שאלות פוליטיות; בכיר בכאן: "זה מאוד בעייתי"

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 20:08

בריאיון לוואלה! תרבות במרץ, אמרה נועה קירל שהיא חוששת משאלות פוליטיות שיבואו מהתקשורת הזרה באירוויזיון, והבטיחה: "אגיע מוכנה לכל שאלה". היום נודע כי נציגיה מתנים ראיונות בינלאומיים איתה באיסור שאלות פוליטיות על ישראל. בכיר בכאן מסתייג מההחלטה

נועה קירל, נציגת ישראל באירוויזיון בליברפול, מתראיינת לתקשורת הזרה על השטיח הטורקיז, 7 במאי 2023/כאן 11

נציגיה של נועה קירל, נציגת ישראל באירוויזיון בליברפול, מתנים ראיונות בינלאומיים באיסור שאלות פוליטיות על ישראל, כך פרסם רן בוקר ב-ynet. דוברה של נועה קירל, שיר פינטו, אישר את הדברים לוואלה! תרבות. בוקר הוסיף כי מטעמה של הזמרת נאמר כי "זו תחרות מוזיקה ואנחנו מעדיפים שלא לדבר פוליטיקה".

גורם בכיר בתאגיד אמר לוואלה! תרבות בתגובה לכך: "לא הכרתי את זה. מאוד בעייתי בעיני". בתגובה לשאלת וואלה! תרבות האם הם לא מרגישים שיש פה פגיעה בחופש העיתונות, דוברת תאגיד כאן אמרה שההתניה באה מדוברה האישי של קירל, פינטו. לדבריה, לתאגיד אין קשר לזה. פינטו, שקודם אישר את הפרסום על ההתנייה באיסור על שאלות פוליטיות, שינה לאחר מכן את גרסתו: "בשטיח הטורקיז כולם יכולים לשאול הכל וכולם שאלו הכל באופן חופשי. הדבר היחידי הוא שפנו אלי לבקשות לראיונות מכלי תקשורת ושאלתי מה רוח הראיון וביקשתי לעסוק במוזיקה כי זו תחרות שירה ולא כנס פוליטי של האיחוד האירופי. זה התפקיד שלי כמנהל יחסי ציבור, לשמור ולעשות את הטוב ביותר עבור המיוצגת שלי. נועה מתודרכת ויודעת לענות על הכל. אין שום פגיעה בחופש העיתונות".

נועה קירל, נציגת ישראל באירוויזיון בליברפול, צועדת על השטיח הטורקיז. כאן 11,
נועה קירל, נציגת ישראל באירוויזיון בליברפול, צועדת על השטיח הטורקיז/כאן 11

לפני חודשיים, במסיבת העיתונאים שהתקיימה אחרי שנועה קירל חשפה לראשונה את שירה "יוניקורן" שייצג את ישראל באירוויזיון, כותב שורות אלה קיים ריאיון קצר עם קירל ובמהלכו אמרתי לה: במסיבת העיתונאים יש לך מראיינים קלים, מישראל, שאוהבים אותך וכולנו רוצים שתזכי במקום הראשון. באירופה יהיו מראיינים פחות נחמדים. התחלת כבר לעשות חזרות איך לענות לשאלות פוליטיות שבטח יגיעו מהתקשורת הזרה? ישראל סופגת עכשיו הרבה ביקורות על המהפכה המשפטית. את חוששת מהשאלות האלה ושזה יגרום לך לאבד קולות?

בתגובה לכך ענתה קירל לוואלה! תרבות: "ברור שיש חששות, כי אין מה לעשות, באירוויזיון מעורבת גם פוליטיקה. שאלת אם התחלתי להתכונן אז התשובה היא עדיין לא, כי אני עוברת דבר דבר. השיר רק יצא, הקליפ רק יצא, אני נותנת לאנשים וגם לי להתרגל לזה. כמובן שאני אעבור על זה בצורה מסודרת, אני רוצה להגיע מוכנה. אני מודעת לזה שאני מייצגת את ישראל, ושישאלו אותי שאלות שהן לא הכי כיפיות בעולם. זה הצד הפחות כיפי, אבל בסופו של דבר אני מייצגת מדינה שהיא הבית שלי. אני מייצגת את ישראל, שהיא מדינה כל כך מתקדמת ומדהימה ואני כל כך נהנית לייצג את המדינה שלי, אז אני אגיע מוכנה לכל שאלה שלא תבוא".

על אף הכרזתה נראה שקירל בסופו של דבר לא הגיעה מוכנה לשאלות הפוליטיות, או שהחשש שלה גבר על יכולתה להשיב כמו שצריך לשאלות האללו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נועה קירל, נציגת ישראל באירוויזיון בליברפול, וצוותה על השטיח הטורקיז. כאן 11,
נועה קירל, נציגת ישראל באירוויזיון בליברפול, וצוותה על השטיח הטורקיז/כאן 11

הערב (שני) צעדה קירל על שטיח הטורקיז בליברפול ועוררה עניין רב בכלי התקשורת הזרים שביקשו לראיין אותה. צפו בצילומים מהאירוע (מעל). השנה, בניגוד לשנים קודמות, מרכז התקשורת של האירוויזיון יהיה פתוח לשישה ימים בלבד במקום שבועיים, והוא ייפתח רק מחר. המשמעות של הצעד הזה, בין היתר, הוא ביטול מסיבות העיתונאים שהיו פתוחות לסיקור לאחר כל אחת מהחזרות. רוב המשלחות נשאלו במסיבות העיתונאים שאלות כמו "מי עיצב לך את השמלה", ו"איך עושים שיער יפה כל כך", אך האומנים שייצגו את ישראל נשאלו גם שאלות פוליטיות. במסיבות העיתונאים במרכז התקשורת מעולם לא הוצבה כל הגבלה מראש על שאלות, והזמרים שייצגו אותנו תמיד הגיעו מוכנים עם תשובות. הפעם היחידה שבה עצרו שאלה פוליטית הייתה באירוויזיון בתל אביב, אז נורו רקטות לדרום בזמן פתיחת החזרות. ביום שלמחרת איגוד השידור האירופאי, ה-EBU חזר בו ואפשר לאומנים להגיב.

בגלל ביטול מסיבות העיתונאים השנה, השטיח הטורקיז הוא ההזדמנות הראשונה של התקשורת לפגוש את נציגי כל 37 המדינות שמשתתפות בתחרות, ובהם גם את נועה קירל. מדובר באירוע קבלת פנים שפותח באופן רשמי את שבוע האירוויזיון והשנה הוא נערך ב-Walker Art Gallery שבליברפול. מטבע הדברים המשלחת הישראלית תמיד מושכת תשומת לב גבוהה בהשוואה למדינות אחרות, בשל המצב הפוליטי הייחודי שלנו. מנחי האירוע שאלו את נציגת ישראל על השיר יוניקורן, והיא השיבה "יש לך שלוש דקות להביא את עצמך, את האופי שלך ואת התרבות שלך - זה אתגר, אבל אני אוהבת אתגרים, כמובן. היה חשוב לי להביא את המסר של החד-קרן לעולם, מסר של העצמה אישית, הכוח להיות מי שאתם, לאהוב את עצמכם כפי שאתם, הייחודיות והגיוון שיש בכל אחד ואחת מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully