וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועה קירל: "ברור שיש חששות. אין מה לעשות, באירוויזיון מעורבת פוליטיקה"

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 12:36

לאחר חשיפת השיר "יוניקורן" שייצג את ישראל באירוויזיון, נועה קירל מגיבה בריאיון לוואלה! תרבות לביקורות על כך שהתאגיד מנע הזדמנות לכלל היוצרים להתמודד על כתיבת השיר, מביעה חשש לאבד קולות מסיבות פוליטיות ומודיעה: "הפעם, גם מדלי וגם אני נקלענו לסיטואציה"

קטע מהקליפ של השיר "יוניקורן" בביצוע נועה קירל/באדיבות כאן 11

"באירוויזיון מעורבת פוליטיקה, וברור שיש חששות לאבד קולות בגלל זה" - כך אומרת הזמרת נועה קירל בריאיון לוואלה! תרבות, לאחר שחשפה אמש (רביעי) את שירה "יוניקורן" שייצג את ישראל באירוויזיון 2023 שיתקיים בליברפול שבאנגליה. את השיר, שהוצג במשדר חגיגי בכאן 11, יצרה קירל עם ינון יהל, מאי ספדיה ודורון מדלי.

נועה, במסיבת העיתונאים יש לך מראיינים קלים, מישראל, שאוהבים אותך וכולנו רוצים שתזכי במקום הראשון. באירופה יהיו מראיינים פחות נחמדים. התחלת כבר לעשות חזרות איך לענות לשאלות פוליטיות שבטח יגיעו מהתקשורת הזרה? ישראל סופגת עכשיו הרבה ביקורות על המהפכה המשפטית. את חוששת מהשאלות האלה ושזה יגרום לך לאבד קולות?

"ברור שיש חששות, כי אין מה לעשות, באירוויזיון מעורבת גם פוליטיקה. שאלת אם התחלתי להתכונן אז התשובה היא עדיין לא, כי אני עוברת דבר דבר. השיר רק יצא, הקליפ רק יצא, אני נותנת לאנשים וגם לי להתרגל לזה. כמובן שאני אעבור על זה בצורה מסודרת, אני רוצה להגיע מוכנה. אני מודעת לזה שאני מייצגת את ישראל, ושישאלו אותי שאלות שהן לא הכי כיפיות בעולם. זה הצד הפחות כיפי, אבל בסופו של דבר אני מייצגת מדינה שהיא הבית שלי. אני מייצגת את ישראל, שהיא מדינה כל כך מתקדמת ומדהימה ואני כל כך נהנית לייצג את המדינה שלי, אז אני אגיע מוכנה לכל שאלה שלא תבוא. ואני חושבת שמה שמדהים באירוויזיון, זה שלרגע קטן שכל מדינה עולה ושרה את השיר שלה, לרגע שוכחים קצת קצת מפוליטיקה, ויש משהו נורא טהור במוזיקה שמחברת בין כולם, במיוחד בתקופה כזאת. אז אני מקווה שהשיר והייצוג שלי ישפוך קצת אור ויביא קצת תקווה, ויאחד קצת. אולי. הלוואי".

את חוששת שאחד מכותבי השיר, דורון מדלי, יגיד גם עלייך מה שאמר על נטע ברזילי, "היא נקלעה לסיטואציה"?

"אני לא חוששת מזה. האמת שלא חשבתי על זה. אבל לא נראה לי שזה יקרה. זאת פחות הסיטואציה".

מי באמת נקלע לסיטואציה הפעם - את או מדלי?

"כולנו נקלענו לסיטואציה. אני בסיטואציה - בחרו בי. כולנו קלועים בסיטואציה. אבל במובן הכי טוב של המילה".

נועה קירל. מורן קריב,
נועה קירל/מורן קריב

איך בעצם התנהל תהליך בחירת השיר? אני יודע שרון ביטון, שכתב לך הרה להיטים, יצר לך שיר עם ג'ורדי, שלא התקבל. היו יוצרים נוספים שהגישו מועמדות?

"היו כל מיני יוצרים, עם כולם יצא לי לעבוד לאורך הדרך שלי, בקריירה שלי. בסוף בוחרים מה שהכי מרגיש מתאים ונכון לסיטואציה. כי זה לא שיר רגיל. זה שיר שמייצג את המדינה, וצריך שהיו בו אלמנטים ספציפיים ואיזשהו מסר. ובסוף מה שבאמת הכי מתאים - נבחר".

בעולם המוזיקה היו מי שהעבירו ביקורת על כך שבגוף שידור ציבורי לא ניתנה הזדמנות לכלל היוצרים להתמודד על כתיבת השיר, כמו שנעשה בעבר, ולא רק לאנשים שאת עובדת איתם ובוחרת.

"אני לא רואה את זה ככה. הסיטואציה פה היא די שונה, כי ברגע שבחרו אותי לייצג את ישראל באירוויזיון אז גם נתנו לי את החופש האמנותי ואמרו לי 'אנחנו סומכים עלייך' שזה באמת כבוד, ואמרו לי 'את עושה את זה כבר שנים וזה משהו שאת באמת יודעת הכי טוב אז לכי בדרך הזאת ועם מה שאת מאמינה', אז נתנו לי לעבוד עם האנשים שאני כבר עובדת איתם. ובאמת יש לי צוות מהחלומות, כולל דורון מדלי שכבר זכה באירוויזיון בעבר. אז ככה הלכתי, בדרך שלי".

תמיהה נוספת עלתה מכך שבחרתם לצלם את הקליפ בפולין. למה שיר שמייצג את ישראל ונשלח דרך גוף שידור ציבורי מצלם קליפ בארץ זרה, ומעסיק חברת הפקה פולנית, ניצבים פולנים ואנשי צוות פולנים - במקום שיעבדו בקליפ יותר ישראלים.

"צילמנו בפולין מטעמי הפקה. שילבנו גם ישראלים וגם פולנים. בפרוייקט היה במאי ישראלי, הצוות שליווה אותי ישראלי, היו המון ישראלים".

עוד בוואלה!

בכיר באירוויזיון לנתניהו: "ישראל תוכל לארח רק אם התאגיד יתפקד במלואו"

לכתבה המלאה

השיר יוניקורן

מי שמובילה בהימורים היא זוכת האירוויזיון משבדיה משנת 2012, לורין, ששבה לתחרות. מה חשבת על השיר שלה? את מרגישה מאוימת ממנה?

"האמת שהיא מדהימה והשיר שלה מעולה והפרפורמנס שלה מדהים. שבדיה זאת שבדיה. תמיד נמצאים בטופ. הם מומחי אירוויזיון. הם יודעים מה הם עושים. תחרות זה תמיד טוב, זה מדרבן. ואני גם באה לסיטואציה. אני עכשיו פחות תחרותית. מנסה יותר ליהנות מהדרך, וברגע שאני שלמה עם השיר ומרגישה את התמיכה והאהבה מאחורי, אז אני מכבדת כל מקום שאני אגיע אליו".

באירוויזיון האחרון, השיר של ארמניה, "Snap", הגיע רק למקום ה-20, ולמרות זאת הפך ללהיט מטורף עם מעל ל-500 מיליון האזנות בספוטיפיי בלבד, ועוד יותר מ-400 מיליון שימושים בטיקטוק. אז מה ייחשב יותר להצלחה בעינייך, שהשיר "יוניקורן" יגיע למקום גבוה בתחרות או התפוצצות בהאזנות וברשתות?

"אם אפשר גם וגם, מה טוב, אני אשמח. אי אפשר לדעת. כן, היום חוקי המשחק השתנו. אני לא יודעת מה באמת עדיף. אני אשמח לגם וגם".

עד כמה את חוששת שלא תעלי לגמר או שתעלי ותסיימי במקום נמוך?

"תמיד יש חששות, כמו בכל דבר, אני לוקחת סיכונים ואני שלמה עם התוצאה ואני מקווה שיהיה הכי טוב. ומה שלא תלוי בי - לא תלוי בי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully