וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי משרד התרבות: יהושע סובול, שרה שילה וישי שריד בין הזוכים

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 13:37

שלושה חודשים לאחר המועד עליו התחייב המשרד, הוכרזו הזוכים בפרסים בתחום היצירה הספרותית העברית לשנת 2022. בין הזוכים הנוספים: תהל פרוש, יאיר אגמון, גיורא פישר, יהודה ויזן, אליעז כהן ורבים נוספים

יהושע סובול. ניב אהרונסון
חתן פרס היצירה על שם לוי אשכול. סובול/ניב אהרונסון

משרד התרבות והספורט הודיע אמש (ראשון) על הזוכים בפרס שר התרבות בתחום היצירה הספרותית העברית לשנת 2022. הפרסים, המוענקים מדי שנה, הוכרזו כמה ימים לאחר שהוצאות הספרים השונות שלחו למשרד מכתב ובו טענות על עיכוב משמעותי בהכרזה על הזוכים ובחלוקת הפרסים.

בפרס היצירה לסופרים עבריים על שם לוי אשכול זכו יאיר אגמון, יהודה ויזן, שלמה חתוכה, עינת יקיר, אליעז כהן, מיטל נסים, יהושע סובול, שהם סמיט (סמיט כץ), גיורא פישר, תהל פרוש, ריטה קוגן, עילי ראונר, שרה שילה וישי שריד. בפרס לשורדי שואה זכתה חוה ניסימוב.

בפרס לעריכה של מפעל ספרותי זכה גלעד מאירי על האסופה "לאין שיעור: אנתולוגיית שירי בית ספר" שערך. בפרס לספרי מופת זכו הספרים "ובו מכתב האם" של ד"ר יעקב הרשקוביץ (הקיבוץ המאוחד), "פני שבת - שירת שבת עברית מהמקרא ועד ימינן" של יהושבע סמט שיינברג (משיב הרוח) ו"ספר תום - מסע בעקבות יצירתה של תום זיידמן פרויד (אסיה הוצאה לאור). בפרס למתרגמים זכו דבורה (דבי) רות אילון, חנן אלשטיין, אליהו עמנואל ביגאוי ויונתן גלזר פיין. בפרס לסופרים בראשית דרכם זכו אהוד אמיר, טליה אפלבאום -פלד, בועז דנון, אורן ולדמן, דולב מור, צחי פרבר, מור קדישזון ורבקה עטרת רוזנר, ואילו בפרס למשוררים בתחילת דרכם זכו שלומי גולדשטיין, ירון משה הופמן, קרן הרטמן, קרן להמן, אריאלה פרץ, רות קינן, טל-שחר קנוהל ודביר שרעבי.

ישי שריד. אלישבע בלאק,
זוכה בפרס היצירה לסופרים עבריים על שם לוי אשכול. ישי שריד/אלישבע בלאק

בפרס הניתן להוצאות ספרים על הוצאת ספרי ביכורים, זכו הוצאת הקיבוץ המאוחד על הספר "יחפה" של עאידה נסראללה; הוצאת משיב הרוח על הספר "לשחרר מהמלח פרפרים" של חגית קופפר; שתיים בית הוצאה לאור על הספר "עד יום הימים" של שרית סרדס-טרוטינו ועל הספר "עוזב הולך" של עידו חפץ; כנרת זמורה דביר על הספר "כל העומרים שהיו לה" של אורנה ורכובסקי ועל הספר "כהונה" מאת איל חיות-מן; "עולם חדש הוצאה לאור" על הספר "קרתגו" של זהר כוכבי; והוצאת טנג'יר על הספר "הפלא הוא, תמיד היה, אינסופי כמו הצער" של מרוה זוהר.

בתחום ספרות הילדים והנוער, בפרסים הנקרים על שם דבורה עומר, זכתה רונית חכם בפרס למפעל חיים לספרות ילדים, ותמר ורטה זהבי בפרס למפעל חיים לספרות נוער. בפרס לספר מצטיים לילדים זכו "טל מחכָּה לרכבת" של איריס אליה כהן, "בדרך למכולת" של דן הופרט, "מהר מהר שלא נאחר" של נתי (נתנאל) בית ו"נוני ונוני-יותר" של נעמה (רחל) בנזימן. בפרס לספר מצטיין לנוער זכו "העולם שמתחת לשטיח" של לי עברון, "באמצע הרחוב" של רועי סלמן, "פחד בין הגבעות" של עמלה עינת, ו"דן קרוב-רחוק" של גיא עד.

עוד בוואלה!

חוקר הספרות דן לאור הלך לעולמו בגיל 79

לכתבה המלאה

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בירך את הזוכים. "אני מוקיר את תרומתם של כלל הזוכים לקידום והעשרת היצירה הספרותית בישראל, ומאחל להם עוד שנים רבות של עשייה ויצירה פורייה", מסר.

הפרסום מגיע ימים אחדים לאחר מכתב ששלחו נציגי הוצאות ספרים רבות בישראל למשרד, ובו טענות על העיכוב בהכרזה על עיכוב במתן הפרסים והתמיכות של המשרד בעמותות העוסקות בספרות. במכתב הוסבר כי המשרד התחייב להכריז במהלך ינואר ופברואר על הזוכים בפרסים - שכאמור הוכרזו רק אתמול, ב-7 במאי. "שתיקה תמוהה זו פוגעת בנו במישרין, אנשים המקדישים את מיטב שעותיהם ליצירתם, כדי שעם הספר יוכל להמשיך לקרוא ספרות מקור איכותית ומגוונת, המייצגת את כל רבדיה של החברה הישראלית", נכתב, "כספים מוקצבים אלה הם כספי ציבור... אי-הענקתם, והיעדר דין וחשבון על העיכוב בחלוקתם, מהווים פגיעה חמורה בזכויותינו ומעילה בתפקידך כשר התרבות והספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully