וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 12 שוב נפלו בפח: המטוס והיירוט שלא קרו

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 17:53

במהלך עדכוני החדשות הרציפים בקשת 12 לנוכח המבצע בעזה, הציג המגיש עופר חדד תמונה בפני הכתב הצבאי ניר דבורי, ובה מטוס נוסעים שמעליו ענני יירוט. דבורי הסביר מדוע בעצם מדובר באשליה אופטית ובפועל היירוט והמטוס כלל לא קרובים, אלא שהתמונה היא בכלל זיוף

מטוס פייק יירוטים/חדשות 12

זה קרה שוב: במהלך שידור עדכוני החדשות הרציפים לנוכח המבצע בעזה, שוב חדשות 12 שידרו תמונה מזויפת כאילו הייתה אמיתית. המגיש עופר חדד הציג על המסך בפני הכתב הצבאי ניר דבורי תמונה של מטוס נוסעים באזור תל אביב, בואינג 737 של חברת "פליי דובאי", שמעליו עננים לבנים של יירוט טילים. דבורי הסביר שאין מקום לדאגה.

"קודם כל התמונה הזו - תופסים אותה באזור חולון, כשמטוס מנמיך יחסית לנחיתה" אמר דבורי. "אבל המרחק בין הגובה שבו מתבצע היירוט לבין המקום שבו נמצא המטוס הוא גדול מאוד, והאשליה באופן שבו זה נתפס בעדשה, בעצם מסדרת לנו כאילו זה קורה קרוב יותר".
"כלומר לא נשקפה סכנה למטוס או לנוסעים", הדגיש חדד, ודבורי הסכים: "לא נשקפת סכנה".

כל זה טוב ויפה, אלא שמדובר בכלל בתמונה של מטוס שנחת כשעתיים לפני המטח הראשון, ומה שהוצג בחדשות 12 הוא תמונה "מבושלת" ששידכה בין יירוט לבין המטוס, משהו שניתן גם לזהות אותו בקלות על פי צבעי הרקיע השונים - המטוס הושתל בתמונה של היירוט, וסביבו כחול השמיים כהה בהרבה מאשר ביתר התמונה.

רק לפני כשבועיים שידר עופר חדד פייק אחר בתוכניתו היומית, והציג צילום וידאו של חניון מוצף במים, שבפועל המים בו היו פילטר של אפליקציה, מה שהוביל לשלל תגובות לועגות ברשתות החברתיות. מחדשות 12 טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully