וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשש, רבבות הגיעו למופע של אביב גפן שאמר: "איש לא ישתיק אותנו"

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 10:53

הזמר ערך כמתוכנן את "נשף הרוק" השנתי שלו, למרות המצב הביטחוני וברקע ביקורת נרחבת על קיום המופע ההמוני בתנאים אלה. גפן אמר על הבמה: "קיום המופע - מסר מאוד חשוב, יותר מכל שיר שבחרנו. אף אחד לא ישתיק את ישראל בחיים"

בווידאו: "מחר" - אביב גפן בהופעה בפארק הירקון/צילום: ניב אהרונסון

על אף המתיחות בדרום וירי הטילים לעבר ישראל ובעוד נשמעות אזעקות במרכז, המוזיקאי אביב גפן, שחגג אתמול את יום הולדתו ה-50, קיים הערב (חמישי) כמתוכנן את המופע השנתי שלו, "נשף רוק", בפארק הירקון בתל אביב בפני עשרות אלפי אנשים. הזמר ספג ביקורות רבות ברשתות על כך שבחר לקיים את המופע למרות שלא הושגה הפסקת אש. מטעמו של הזמר נמסר כי ההופעה מתקיימת בתיאום ובאישור פיקוד העורף. במהלך ההופעה ניתן היה לראות מהקהל יירוט טילים.

לפני תחילת המופע הופיע על המסך ההודעה: "קהל יקר, אם מתקבלת התרעה בזמן המופע יש לשבת על הקרקע למשך 10 דקות. חשוב להישאר במקומותיכם על מנת להימנע מפגיעה". הודעה דומה הושמעה גם קולית ברמקולים על ידי כרוז.

לאחר שעלה לבמה, אמר גפן לקהל: "תודה ל-40 אלף שהגיעו, ותודה גם לפיקוד העורף. אמרתי למשטרה שהקהל שלי תמיד חרד והקהל שלי תמיד חושב טיפה על המוות בסוף כל יום. אם משהו כאן קורה באמצע, טיל או משהו, הסימן שלנו יהיה שאני אשיר את 'סוף העולם'". עוד אמר גפן: "יש לי המון קהל בעוטף שחיכה לערב הזה. אני אעשה לכם הופעה במיוחד בדרום. היום אני כאן מקיים את המופע, זה מסר מאוד חשוב יותר מכל שיר שבחרנו בחיים. אף אחד לא ישתיק את ישראל בחיים". במהלך המופע, גפן הקדיש את שירו "עורי עור" לתושבי העוטף.

אביב גפן בהופעת נשף רוק 11 בפארק הירקון, 11 במאי 2023. יניב לוי, הבלוג של יובל אראל, תמונות גולשים
אביב גפן/תמונות גולשים, יניב לוי, הבלוג של יובל אראל
בווידאו: "לילות לבנים" - אביב גפן בהופעה בפארק הירקון/צילום: ניב אהרונסון

במהלך הערב התייחס אביב למות אביו, יהונתן גפן. "איבדתי את אבא ואני עדיין לא מעכל את זה. אני נמצא בסוג של מגננה כלשהי", אמר לקהל. "לצערי הוא לא פה היום. הוא היה אמור לעלות בשיר האחרון, 'לילה טוב', להקריא סיפור במיטה, וזה כבר לא יקרה. הוא הגיבור שלי. הוא הראה לי הרבה דברים, ואחד מהם זה איך הופכים דמעות וכאב לשירים". לאחר מכן ביקש גפן מהתאורן לכבות את האורות וביצע שיר חדש שכתב לאבא שלו, "אחכה".

השיר כולל את המילים: "מזמן האהבה לא ליטפה סתם את ראשינו/ כמעט ולא ביקרה האהבה/ בחלומם עמדתי פרחים לך קטפתי/ והם נבלו בערוגות הזמן/ וגם במרחקים היינו מרגישים קשורים/ ענף ושורש/ כשהאדמה בוערת/ תכתוב שירים למלאכים אני אשמע אותם שרים גם בשקט יש צלילים אם מקשיבים/ אחכה לך, אבא". לאחר השיר אירח גפן את מתי כספי והם שרו ביחד את "מקום לדאגה" שכתב יהונתן גפן.

אביב גפן בהופעת נשף רוק 11 בפארק הירקון, 11 במאי 2023. יניב לוי, הבלוג של יובל אראל, תמונות גולשים
אביב גפן/תמונות גולשים, יניב לוי, הבלוג של יובל אראל
בווידאו: "מיליארד טועים" - אביב גפן בהופעה בפארק הירקון/צילום: ניב אהרונסון
הקהל בהופעת נשף רוק 11 של אביב גפן בפארק הירקון, 11 במאי 2023. באדיבות יניב לוי, הבלוג של יובל אראל, תמונות גולשים
הקהל בהופעת נשף רוק 11 של אביב גפן בפארק הירקון/תמונות גולשים, באדיבות יניב לוי, הבלוג של יובל אראל

גפן הפתיע במופע באיחוד של שחקני ושחקניות הסדרה "עניין של זמן" ששודרה בטלוויזיה החינוכית בשנות התשעים, ובה שיחק גם גפן, והם ביצעו את שיר הנושא ששר במקור גידי גוב. על הבמה לצדו שרו שרון חזיז, שי קפון, אורי גוטליב, אורי בנאי ומשה בן בסט וגם איילת זורר הצטרפה בוידאו. בלטה בהיעדרה דנה ברגר.

המופע כלל גם מעין מחרוזת שירי רוקסן, במסגרתו התארחו ערן צור שביצע את "תמונה אימפרסיוניסטית" של כרמלה גרוס ואגנר, מאור כהן ששר את "שישי שבת" של זקני צפת, חמי רודנר ביצע את "מה שעובר עליי" של איפה הילד, רוקפור ביצעו את "שוב לא שקט", יהלי סובול את "מכה אפורה" של מוניקה סקס וגפן שר את "אחד אלוהים" של איפה הילד. בהמשך הערב, התאחדו על הבמה פורטיסחרוף.

ההופעה של גפן כללה מספר התייחסויות פוליטיות. נשמעו בה הקלטתו של איתמר בן גביר אומר "אנחנו יכולים להגיע לרבין", שודרו על המסך צילומי רחפן של המחאה נגד המהפכה המשפטית מקפלן ובהמשך גפן הדליק משואה בשם "האזרחים", ואמר בין השאר: "אנחנו, שקורסים תחת יוקר המחייה. אנחנו האזרחים שמככבים בסקרים, במנדטים, בגרפים, אבל איש לא מייצג או לוקח אחריות על הכאב שלנו כאזרחי ישראל. האזרחים דורשים שלום, בעיקר שלום בינינו, כי שלום זו החלטה, שלום זו עוצמה, שלום זה למנוע שנאה, שלום זה כבוד לבני אדם, שלום זה לקבל את האחר, שלום כי זה הרבה יותר עדיף ממלחמה, שלום בשביל הרגע, שלום בשביל המחר, עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו, על הערבי, על הדתי, על החילוני ועל כל עם ישראל". לאחר מכן שר "אנחנו דור מזויין".

אביב גפן בהופעת נשף רוק בפארק הירקון, 11 במאי 2023/ניר יהב
אביב גפן בהופעת נשף רוק 11 בפארק הירקון, 11 במאי 2023. יניב לוי, הבלוג של יובל אראל, תמונות גולשים
אביב גפן/תמונות גולשים, יניב לוי, הבלוג של יובל אראל
הקהל בהופעת נשף רוק 11 של אביב גפן בפארק הירקון, 11 במאי 2023. ניר יהב, מערכת וואלה!
הקהל בהופעת נשף רוק 11 של אביב גפן בפארק הירקון/מערכת וואלה!, ניר יהב

גורם בכיר בצה"ל מסר הערב כי ההחלטה לקיים בכל זאת את ההופעה התקבלה על ידי מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, בתום דיונים בנושא ותיאום מול עיריית תל אביב. הגורם הדגיש כי במקרה של אזעקה על הקהל לשבת במקומו ולא לרוץ, והסביר כי במקרה כזה יופיעו ההנחיות על המסכים בפארק.

זו השנה ה-11 שבה גפן מקיים את "נשף רוק" המסורתי שלו, והפעם הראשונה שבה גפן מופיע בפארק. בניגוד לשנים קודמות, אביב גפן והפקת המופע בחרו שלא לפרסם את רשימת האורחים וההפתעות הצפויות השנה.

אביב גפן בהופעת נשף רוק 11 בפארק הירקון, 11 במאי 2023. יניב לוי, הבלוג של יובל אראל, תמונות גולשים
אביב גפן/תמונות גולשים, יניב לוי, הבלוג של יובל אראל
אביב גפן בהופעת נשף רוק 11 בפארק הירקון, 11 במאי 2023. יניב לוי, הבלוג של יובל אראל, תמונות גולשים
אביב גפן/תמונות גולשים, יניב לוי, הבלוג של יובל אראל

ביקורות רבות הובעו ברשתות על ההחלטה לקיים את המופע למרות שלא הושגה הפסקת אש. כך, למשל, עיתונאית כאן 11 יפעת גליק כתבה בטוויטר: "בכל אזור פריפריאלי על המפה בוטלו הופעות קטנות בהרבה מאלה של אביב גפן והסגבירו שאפילו 10 בני אדם אחד ליד השני זו סכנה פוטנציאלית. מסביר פיקוד העורף על גפן בפארק הירקון עם המוני משתתפים: במקרה של אזעקה חשוב לא להיכנס לפאניקה #מה".

מנגד, כתב ומגיש חדשות 12 עופר חדד תמך בגפן, וצייץ "שום טענה כלפי אביב גפן שאני אוהב. פיקוד העורף היה צריך להודיע שבמצב ההפכפך הזה אי אפשר לסמוך על חוקי הג'ונגל של ארגון טרור רצחני, שרק אתמול באותה השעה בדיוק שלח חצי מדינה למקלטים שעתיים אחרי שדובר על הפסקת אש. די באזעקה, בהלה וריצה המונית, לא צריך פגיעה חלילה".

  • עוד באותו נושא:
  • אביב גפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully