וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתנ"ך, האשה הרבה פחות חשובה מהגבר": התיעוד האחרון של מאיר שלו. צפו

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 3:04

קצת יותר מחודש לאחר מותו של מאיר שלו, עולה לאוויר הרצאתו האחרונה שהתקיימה בפלטפורמת תוכן הוידאו "Screenz live", שצולמה שלושה שבועות בלבד לפני מותו. בהרצאה, שלו מעניק את פרשנותו הייחודית לסיפורי האהבה הגדולים בספר בראשית. צפו בקטע מההרצאה

קטע מתוך ההרצאה האחרונה שצילם הסופר מאיר שלו, שלושה שבועות בלבד לפני מותו, לפלטפורמת תוכן הוידאו Screenz live, ובה הוא עוסק בסיפורי האהבה הגדולים בספר בראשית/Screenz

קצת יותר מחודש לאחר שהסופר והעיתונאי מאיר שלו הלך לעולמו בגיל 74, עולה לאוויר הרצאתו האחרונה, שהתקיימה בפלטפורמת תוכן הוידאו "Screenz live", ושצולמה שלושה שבועות בלבד לפני מותו. צפו בקטע מההרצאה - מעל.

בהרצאה, שלו מעניק את פרשנותו הייחודית לסיפורי האהבה הגדולים בספר בראשית, סיפורם של שלושת האבות וארבע האמהות. לפי שלו, הנשיקה הראשונה בתנ"ך אינה נשיקה של אהבה, האהבה הראשונה בתנ"ך אינה אהבת זוג, השנאה הראשונה בתנ"ך היא שנאת גבר לאשתו והצחוק הראשון בתנ"ך הוא גם הצחוק האחרון שבו. שלו אומר כי תפיסת האהבה של התנ"ך שונה משלנו, אבל לב האדם לא השתנה הרבה מימי יעקב ורחל. על כל אלו ועוד מדבר שלו בהרצאה האחרונה בחייו.

חברת "SCREENZ" היא פלטפורמת תוכן וידאו לקורסים, הרצאות ומאסטר קלאס. גרניט נוחם, סמנכ"לית התוכן של "SCREENZ", מסרה: "התרגשנו מאוד לשתף פעולה עם הסופר, שפיצח את הקוד הגנטי של הישראליות לכיתת אמן ייחודית, בה שפך אור בין היתר על בחירת שם ספרו 'כימים אחדים'. מעבר לזכות הגדולה לארח אותו, היה בנו גם רצון עז לתת לו במה להשבת האופטימיות וכן לשפוך אור על חיי האהבה של העם שלנו. מחשבה על הנצחה הייתה קיימת בהחלט, אך אין ספק שסמיכות האירועים תפסה גם אותנו המומים. הרגשנו שנכון שההרצאה המצולמת תראה אור בציון שלושים למותו".

מאיר שלו 28 באוקטובר 2019. ניב אהרונסון
מאיר שלו/ניב אהרונסון

במלאת שלושים למותו של מאיר שלו, חשפנו בוואלה! תרבות ביום שישי קטעים מתוך המחזה הראשון שלו - ולמרבה הצער גם האחרון שלו. המחזה המסקרן ששלו עבד עליו בחודשים האחרונים לחייו, נקרא "האבות והאמהות", מוגדר כ"סאטירה תנ"כית מקורית" והוא יעלה כבר החודש, ב-24 במאי, בתיאטרון גשר. את הקטעים פרסמנו גם בגרסת טקסט וגם בהקראה שלהם בסרטון על ידי במאי ההצגה, עמית אפשטיין. הם מעידים על כך שהמחזה משלב ביקורת חדה עם הומור. במסגרת העלילה, שלושת האבות ושלוש האמהות קמים לתחייה 3,500 שנה אחרי שנקברו במערת המכפלה, מתחשבנים זה עם זה על הורות וזוגיות, עקדה וברית מילה, אמונה ותולדות, בלי לדעת מה קורה מעליהם בהווה - עד שהם נתקלים במציאות. בהצגה ישחקו דורון תבורי את אברהם, נטשה מנור את שרה, גלעד קלטר את יצחק, מיכל ויינברג את רבקה, אלון פרידמן את יעקב וטלי אוסדצ'י את לאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully