וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה לאומית": נציגת צרפת באירוויזיון הושפלה - והגיבה באצבע משולשת למצלמה

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 8:36

זארה, הקנדית שייצגה את צרפת באירוויזיון, התקשתה להתמודד עם מיעוט הנקודות מן הקהל - והגיבה באצבע משולשת. היא מנסה להתכחש לכך, אבל התקשורת הצרפתית לא מאמינה לגרסה שלה

נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה/Corinne Cumming / EBU / כאן 11

צרפת רגילה למבוכות באירוויזיון, אך דבר כזה עוד לא היה. זארה, הנציגה הצרפתית, הגיבה אמש לתבוסה שלה בצורה יוצאת דופן - אצבע משולשת ישירות למצלמה.

זארה התחרתה עם "Evidemment" ("ברור מאליו"). היא קיבלה חמישים נקודות מחברי השופטים ואולי ציפתה שהקהל יציל אותה, אך זה לא קרה - היא קיבלה ממנו 54 נקודות בלבד, וסיימה עם 104 נקודות שמיקמו אותה במקום ה-16 הלא מכובד. מיד לאחר ההכרזה על כך, המצלמה התמקדה בה, והמוזHקאית ניצלה זאת כדי להראות לקהל מה היא חושבת עליו.

הזמרת ייצגה את צרפת אך היא קוויבקית - כלומר, מן הצד הצרפתי של קנדה, והיא ניסתה להיתלות בכך כדי להתכחש למעשה שלה. "זה עניין של פערי תרבות. אצלנו, מה שעשיתי נתפס כמחווה בין חברים, ולא כאצבע משולשת. זה גם עניין דורי", ניסתה להסביר לאחר התחרות. "רק הבעתי את האכזבה שלי, לא יותר מזה".

התקשורת הצרפתית לא קנתה את ההסבר המשונה של זארה והכתירה את המחווה שלה כאצבע משולשת באופן שלא משתמע לשתי פנים.

הקהל הצרפתי גם כך היה מתוסכל מן המיקום המאכזב - נמוך בהרבה מן התחזיות, שצפו לשיר מיקום בצמרת, והאצבע המשולשת העצימה עוד יותר את התסכול שלו. לה פריזיאן, אחד העיתונים הנפוצים במדינה, כתב: "סוף עצוב. הקמפיין של צרפת באירוויזיון הסתיים בפיאסקו". לה פיגארו, עיתון נפוץ עוד יותר, הוסיף כי זארה עזבה את האולם עוד לפני ההכרזה על המנצחת והתגלתה כ"דיווה קפריזית.

"איזו קלאסה! לרגע אפשר היה לחשוב שאנחנו ביציעים של פריס סן ז'רמן" כתבה בציניות העיתונאית פרנסואה דגואה. "זארה השפילה את צרפת בשידור ישיר. מה עשינו שזה מגיע לנו?", תהה העיתונאי קווין בוסה. "הזיה מוחלטת! איזה חוסר כבוד", כתב אזרח צרפתי מודאג. "הקריירה שלך לא התחילה וכבר היא נגמרה" כתב אחר, וסביר להניח שבמהלך היום יגיעו עוד תגובות.

עוד בוואלה!

שבדיה זכתה בגמר אירוויזיון 2023, נועה קירל הגיעה למקום השלישי

לכתבה המלאה

יש לציין כי מאז 1977, צרפת מעולם לא הצליחה לזכות באירוויזיון, מה שכמובן מגדיל עוד יותר את תחושת המרירות. גם העובדה שזארה קנדית הפכה אותה לשעירה לעזאזל קלה עוד יותר מבחינת הקהל הצרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully