וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה זכתה בגמר אירוויזיון 2023, נועה קירל הגיעה למקום השלישי

יניב דורנבוש, ליברפול

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 9:49

הזמרת לורין סיימה במקום הראשון בדירוג השופטים בפער עצום שהספיק לה לניצחון. למקום השני הגיעה פינלנד ואילו נועה קירל שלנו, עם השיר "יוניקורן", הגיעה למקום השלישי. חמש המדינות ששופטיהן העניקו "דוז פואה" לישראל הן ארמניה, צרפת, פולין, אזרבייג'ן, איטליה

נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה/Corinne Cumming / EBU / כאן 11

שבדיה זכתה בגמר האירוויזיון לשנת 2023. הזמרת לורין סיימה במקום הראשון בדירוג השופטים בפער עצום שהספיק לה לניצחון. למקום השני הגיעה פינלנד ואילו נועה קירל שלנו, עם השיר "יוניקורן", הגיעה למקום השלישי, גבוה יותר ממה שחזו לה סוכנויות ההימורים. בקרב השופטים הגיעה ישראל למקום השני עם 177 נקודות ואילו בקרב הקהל הרחב הגיעה קירל למקום החמישי עם 185 נקודות. חמש המדינות שהעניקו 12 נקודות ("דוז פואה") לישראל הן ארמניה, צרפת, פולין, אזרבייג'ן, ואיטליה. 11 מדינות לא העניקו לישראל ניקוד בכלל, והן מולדובה, סן מרינו, אוסטריה, פינלנד, רומניה, פורטוגל, איסלנד, אוסטרליה, דנמרק, צ'כיה וסלובניה. זוהי הפעם השמינית שישראל מסיימת בטופ 3.

עבור שוודיה מדובר בזכייה היסטורית, שכן כעת היא משווה את שיא הניצחונות של כל הזמנים לאירלנד, שתיהן עם שבעה ניצחונות כל אחת. לורין עצמה עושה היסטוריה גם היא והיא השנייה אי פעם שמנצחת בשתי תחרויות, והיא האישה הראשונה לעשות זאת. קודם לכן עשה זאת ג'וני לוגן שניצח בתחרויות בשנים 1980 ו-1987, עבור אירלנד כמובן.

נועה קירל, גמר אירוויזיון 2023, ליברפול, בריטניה, 13 במאי 2023. Phil Noble, רויטרס
קירל מפגיזה/רויטרס, Phil Noble

הביצוע של קירל בגמר האירוויזיון היה יוצא מן הכלל. היא עלתה לבמה מעט אחרי חצות וגרפה תשואות ומחמאות מכל עבר. בתום השיר דמעה קירל מרוב התרגשות (צפו למעלה בביצוע של נועה בגמר). מיד לאחר הירידה מהבמה אמרה נועה: "וואו, אי אפשר להסביר במילים כמה מרגש היה לייצג את המדינה שלי, כשמאות מיליוני עיניים ברחבי העולם צופות בכל תנועה וצליל. תודה לכל מי שמלווה אותי, תומך, אוהב ושולח אנרגיות אופטימיות".

אמנים רבים קראו באינסטגרם לעוקביהם מעבר לים להצביע עבור נועה אולם החיזוק המשמעותי ביותר הגיע ב-21:00 מוונדר וומן, הלא היא גל גדות שלנו, שקראה ל-102 מיליון העוקבים שלה באינסטגרם להצביע לשיר מספר 23 "ליוניקורן המדהימה הזו", כלשונה. "GO NOA", הוסיפה בסטורי נוסף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה. Corinne Cumming / EBU,
גמר האירוויזיון/Corinne Cumming / EBU

המופע נפתח במצעד הדגלים לצלילי להיטים בריטיים, שנקטעים לברייקים על ידי שירים שייצגו את אוקראינה באירוויזיון בשנים קודמות. בין היתר, יהיו על הבמה ג'מאלה שניצחה באירוויזיון 2016 והביאה את האירוויזיון לקייב בפעם השנייה, וגם ורקה סרדוצ'קה שהגיע למקום השני באירוויזיון 2007.

לאחר מכן עלו ארבעת המנחים לבמה, שבחזרות הבנו שהם עושים עבודה פשוט מעולה. הקאסט כולל את הקומיקאי והמנחה גרהם נורטון, השחקנית האנה וודינגהם ("טד לאסו", "משחקי הכס"), הזמרת הבריטית אלישה דיקסון והזמרת האוקראינית ג'וליה סנינה.

המדינה הראשונה שעלתה לבמה הייתה אוסטריה, אחריה פורטוגל, שוויץ, פולין, סרביה, צרפת, קפריסין, ספרד, שבדיה הפייבוריטית, אלבניה, איטליה, אסטוניה, פינלנד, צ'כיה, אוסטרליה, בלגיה, ארמניה, מולדובה, אוקראינה, נורבגיה, גרמניה, ליטא, ישראל עם "יוניקורן", סלובניה, קרואטיה ובריטניה.

נועה קירל בגמר האירוויזיון. ללא, מערכת וואלה!
נועה קירל דומעת בסוף השיר/מערכת וואלה!, ללא
לורין זינב נורה טלחאווי, הפועלת בשם הבמה לורין, נציגת שוודיה בשנית באירוויזיון 2023 בליברפול, מבצעת בגמר התחרות את שירה "Tattoo". Chloe Hashemi / EBU,
לורין, גמר האירוויזיון/Chloe Hashemi / EBU

יעניין אתכם גם:

הראפר ירה פאיהנן, הפועל בשם קרייה, נציג פינלנד באירוויזיון 2023, בביצוע שירו "Cha Cha Cha" (צ'ה צ'ה צ'ה) בגמר התחרות, 13 במאי 2023 בליברפול. כאן 11, EBU,
נציג פינלנד באירוויזיון/כאן 11, EBU

לורין הגיעה לאירוויזיון 2023 עם כתר על הראש כמנצחת אירוויזיון 2012. השיר הקודם שלה הטביע חותם עמוק על בועת האירוויזיון. מי שקיבל אותה באופן חם במיוחד הן סוכנויות ההימורים שהכתירו אותה ממזמן למנצחת הגדולה של האירוויזיון. זו זכייתה השביעית של שבדיה והיא שווה לאירלנד במספר הזכיות הגבוה ביותר באירוויזיון. זו גם הפעם השנייה שאותו אומן מנצח בפעם השנייה והפעם הראשונה שמדובר באישה שמגיעה להישג הנדיר. הקודם שעשה זאת הוא ג'וני לוגן, מאירלנד כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully