וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקות לפני שהצמד האוקראיני עלה לבמת האירוויזיון - רוסיה הפציצה את העיר שלהם

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 9:30

טרנופיל, העיר שממנה הגיעו חברי להקת "טבורצ'י" שמייצגים את אוקראינה באירוויזיון 2023, הופגזה אתמול על ידי הכוחות הרוסים דקות ספורות לפני שעלו לבמה בליברפול. טבורצ'י: "אירופה, התאחדו נגד הרוע ולמען השלום"

נועה קירל מבצעת את השיר "יוניקורן" בגמר אירוויזיון 2023 בליברפול, אנגליה/Corinne Cumming / EBU / כאן 11

טרנופיל, העיר שממנה הגיעו חברי להקת "טבורצ'י" שמייצגים את אוקראינה באירוויזיון 2023, הופגזה אתמול על ידי הכוחות הרוסים דקות ספורות לפני שעלו לבמה בליברפול. העיר נמצאת במערב אוקראינה, 130 קילומטר ממזרח ללבוב. הצמד "טבורצ'י" (Tvorchi), אשר ייצג את אוקראינה כשיר מספר 19 בגמר הגדול של אירוויזיון, כתב בעמוד האינסטגרם שלו כי רוסיה שיגרה טילים לעבר העיר שממנה הם באים. "טרנופיל, העיר שממנה אנחנו באים, הופצצה על ידי רוסיה בזמן ששרנו על במת האירוויזיון את שירנו "Heart of Steel" ("לב מפלדה"). אירופה, התאחדו נגד הרוע ולמען השלום. התהילה לאוקראינה!".

לפי דיווח ב-BBC, העיר טרנופיל אכן הופגזה אתמול בערב ושני בני אדם נפצעו כתוצאה מכך. שגריר בריטניה באוקראינה צייץ: "המתקפה של רוסיה על אוקראינה מהווה מזכירה לנו שוב שהסיבה לכך שאוקראינה לא מארחת את האירוויזיון היא משום שרוסיה ממשיכה לפלוש לאוקראינה ומשום שתושבי אוקראינה ממשיכים לחיות תחת סכנה".

צפו כאן בביצוע של אוקראינה:

שבדיה זכתה כאמור בגמר האירוויזיון לשנת 2023. הזמרת לורין סיימה במקום הראשון בדירוג השופטים בפער עצום שהספיק לה לניצחון. למקום השני הגיעה פינלנד ואילו נועה קירל שלנו, עם השיר "יוניקורן", הגיעה למקום השלישי, גבוה יותר ממה שחזו לה סוכנויות ההימורים. בקרב השופטים הגיעה ישראל למקום השני עם 177 נקודות ואילו בקרב הקהל הרחב הגיעה קירל למקום החמישי עם 185 נקודות. חמש המדינות שהעניקו 12 נקודות ("דוז פואה") לישראל הן ארמניה, צרפת, פולין, אזרבייג'ן, ואיטליה. 11 מדינות לא העניקו לישראל ניקוד בכלל, והן מולדובה, סן מרינו, אוסטריה, פינלנד, רומניה, פורטוגל, איסלנד, אוסטרליה, דנמרק, צ'כיה וסלובניה. זוהי הפעם השמינית שישראל מסיימת בטופ 3.

עבור שוודיה מדובר בזכייה היסטורית, שכן כעת היא משווה את שיא הניצחונות של כל הזמנים לאירלנד, שתיהן עם שבעה ניצחונות כל אחת. לורין עצמה עושה היסטוריה גם היא והיא השנייה אי פעם שמנצחת בשתי תחרויות, והיא האישה הראשונה לעשות זאת. קודם לכן עשה זאת ג'וני לוגן שניצח בתחרויות בשנים 1980 ו-1987, עבור אירלנד כמובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully