וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציג אותי כאלים ובריון": הצל תובע רבע מיליון ש"ח ממייסד תנועת השמאל "מחזקים"

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 15:17

יואב אליאסי (הצל) הגיש תביעת לשון הרע נגד אורי קול, מייסד תנועת השמאל "מחזקים", בטענה שהכפיש והלבין את פניו בפוסטים שהציגו אותו כטיפוס אלים ובריון, ותובע ממנו 250 אלף ש"ח. אורי קול: "אני מתכוון להילחם בבריונות של אליאסי. נתראה בבית המשפט"

סאבלימינל הצל. ראובן קסטרו
יואב אליאסי (הצל)/ראובן קסטרו

הראפר יואב אליאסי, הפועל תחת הכינוי הצל, הגיש אתמול (שני) לבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע נגד אורי קול, המייסד והמנכ"ל לשעבר של תנועת השמאל "מחזקים" הזוכה לפופולרית ברשת, ובו הוא דורש פיצוי בגובה של רבע מיליון ש"ח. "קול ניצל את השפעתו ברשת בכוונה לפגוע באליאסי כאשר הוא מכפיש אותו ומלבין את פניו ברבים, מייצג אותו כטיפוס אלים ובריון, הנוטה לאלימות, נטייה ליצור מפגעים אלימים בבני מיעוטים, זריית פחד בקרב חלק גדול באוכלוסייה תוך ביטול דעותיהם הפוליטיות, תוך שהוא מטיח בו האשמות חסרות בסיס המלוות בדברי עלבון מבזים כלפיו", כתב אליאסי בכתב התביעה.

בכתב התביעה, שהגיש אליאסי באמצעות עו"ד יניב לנקרי ממשרד עורכי דין לנקרי ושות', הוא מציין מספר פוסטים שפרסם קול או פורסם בחשבון הפייסבוק של "מחזקים" במאי 2022. אחד מהם פורסם ב-3 במאי ב"מחזקים" ובו התייחסות לשיר של המפיקים דולי ופן שנוצר לפני יום העצמאות שעבר בהשתתפות אליאסי, סטטיק ובן אל תבורי ואגם בוחבוט ליום העצמאות, "מנגלים" שמו, ובו נכתב בין השאר: "סטטיק ובן אל החליטו דווקא ביום העצמאות לקדם שנאה בישראל. סטטיק ובן אל החליטו לשתף פעולה עם שנאה. אלימות. כהניזם. עם האיש הכי רעיל בחברה הישראלית (...) ואולי אין דבר שמתאים יותר לישראל 2022 מאשר לנרמל את הצל. לומר לו: ברוך הבא אל תוך הלב של החברה הישראלית. שיש שכר ענק לשנים של שנאה, הסתה ואלימות. כי כנראה שהציבור הישראלי הוא כמו הצל: שונא סמולנים, עוד יותר שונא ערבים, וכל מי שמעז לחשוב שאפשר לעשות כאן טוב יותר לכולם. אין איש או אשת שמאל שהצל לא התיר את דמם. ממש סיכן את חייו. ההסתה של הצל היא המכונה המשומנת הכי מסוכנת ואלימה במדינה. הצל הוא אחד האנשים המסוכנים ביותר בישראל". כתב התביעה מצטט גם מהמשכו של הפוסט שבו נטען: "שלא יהיה ספק: לצל יש קשר לטרור יהודי (...) ודווקא ביום של אחדות ועצמאות סטטיק ובן אל משתפים פעולה עם אחד, האיש שעושה הכל כדי שהחברה הישראלית תהיה שבורה, גזענית ואלימה".

אורי קול, המייסד והמנכ"ל לשעבר של תנועת השמאל "מחזקים". באדיבות המצולמים
אורי קול, המייסד והמנכ"ל לשעבר של תנועת השמאל "מחזקים"/באדיבות המצולמים

התביעה מצטטת חלקים מפוסט נוסף, שפורסם יומיים לאחר מכן ב"מחזקים", ובו נכתב בין השאר: "הצל, AKA חברו הטוב של בן גביר, שבקבוצות שלו מתארגנים לינצ'ים בערבים, הפרובקטור שלא בוחל בשום אמצעים כולל לתקוף משפחות שכולות, מפיץ הפייק ניוז והמסית הראשי, מקבל מסטטיק ובן אל שביל סלול למיינסטרים הישראלי", ובהמשך מתואר אליאסי כ"אדם שהצליח להסית את המעריצים שלו עד לרמה שהם מארגנים לינצ'ים בחפים מפשע", כמי ש"משחית באופן קבוע את הנוער שלנו" וכ"אדם מסית ואלים".

אליאסי טוען עוד בכתב התביעה כי קול "כמעט שלא בחל בשום אמצעי כדי לנסות ולהאדיר את שנאתו כלפי אליאסי והציבור שאוהד אותו" וכי "חופש השיסוי אינו תחליף לחופש הביטוי", ותובע כאמור מקול רבע מיליון ש"ח.

עו"ד יניב לנקרי המייצג את אליאסי מסר בתגובה: "זה מקרה נוסף שבו דמו של מרשי הותר, באמירות מבזות העולות כדי דיבה קיצונית מטעמו של מר קול. מרשי סבור כי בית המשפט יתערב ומייחל לפסיקה נחרצת לחובת קול. המשך יבוא".

אורי קול מסר בתגובה: "לפני שישה ימים ציינתי שנה מאז שאיזה כהניסט מסכן איים ברעש גדול לתבוע אותי על דיבה. היום, בזכות מערכת וואלה! גיליתי שהמכתב נשלח. לא קיבלתי אותו עדיין, אז לא יכול להגיב לפרטים. בכל מצב, אני מתכוון להילחם בבריונות של אליאסי. נתראה בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully