וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר" הוא הזוכה הגדול בפסטיבל דוקאביב

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 21:23

הדוקו על חייה ומותה של מנהיגת להקת המכשפות, שיצרון שרון לוזון ואביגיל שפרבר, נבחר כסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית. בין הזוכים הנוספים: "שקרים שסיפרתי לעצמי", "האסירה X", "יומן תצפית" ו"1948 - לזכור ולשכוח". בתחרות הבינלאומית ניצח "קוקומו סיטי"

"ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר". רונן ללנה, באדיבות פסטיבל דוקאביב,
יוכל להתמודד לאוסקר התיעודי. מתוך "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"/רונן ללנה, באדיבות פסטיבל דוקאביב

הסרט התיעודי "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר", של היוצרות שרון לוזון ואביגיל שפרבר, הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב ה-25 - כך הוכרז הערב (רביעי). זאת, "בזכות התיאור הרגיש של נפש מיוסרת וכריזמטית והשימוש במגוון רחב של אמצעים נרטיביים וקולנועיים כדי לספר סיפור מרתק וגם טרגי", כפי שנימקו השופטים בתחרות הישראלית, שכלל את הבמאי פאבל לוז'ינסקי, אנגליקי פטרו מפסטיבל הקולנוע התיעודי בסלוניקי, המפיקה ענת קנדל, והבמאים פול סונג ואלון מרום.

הסרט המדובר עוסק בחייה ובמותה של מנהיגת להקת המכשפות, בין היתר דרך יומניה הפרטיים שנחשפו בו לראשונה ומעניקים הצצה לנפשה ותחושותיה של המוזיקאית, שמתה בגיל 26 בלבד. כתוצאה מהזכייה בפסטיבל, הסרט (שיוקרן בהמשך ביס דוקו) זכאי להגיש מועמדות אוטומטית לפרס האוסקר, ואף יקבל מענק שיווק ייעודי לצורך כך.

"1948 - לזכור ולשכוח". איתי רזיאל, באדיבות פסטיבל דוקאביב,
פרס התחקיר. "1948 - לזכור ולשכוח"/איתי רזיאל, באדיבות פסטיבל דוקאביב

תאגיד השידור שולט ברשימת הפרסים המרכזיים האחרים: בפרס הבמאי זכה יפים גרבוי, על הסרט "שקרים שסיפרתי לעצמי" שיצר על משפחתו שלו, והסרט אף גרף את פרס העריכה, שהוענק במשותף לגרבוי וליוסף גרינפלד. "האסירה X" של לימור פנחסוב, שבו מיכל בן חורין משלבת ריאיונות עם רוצחים סדרתיים ופסיכופתים אחרים עם סיפורה בעקבות אביה, מוטקה קידר הנודע בכינוי "האסיר איקס", זכה בפרס חבר השופטים, ואילו "1948 - לזכור ולשכוח", שמגולל דרך יומנים וזכרונות מסכת של פשעי מלחמה במלחמת העצמאות ואת השכחה וההשכחה שלהם, זכה בפרס התחקיר (שניתן ללילי יודינסקי, גל רונזבלוט וז'נאן בסול). כל אלה ישודרו בעתיד בכאן 11.

זוכים נוספים בתחרות הישראלית: "יומן תצפית" של איתי מרום, שמתמקד בתיעוד של הצפר עמית גפן שמת בגיל צעיר, זכה בפרס הצילום. "נורה" של מתן בן מורה, על אישה שהקימה בית מחסה לחיות, זכה בפרס לסרט הביכורים. "חיים ומוות בלוד" (MTV documentary) של הילה מדליה, שצולל למתיחות בין יהודים וערבים בעיר המעורבת, זכה בפרס קרן כדר ל"מספר.ת הסיפור הישראלי". בפרס הפסקול זכה משה דעבול על "התזמורת" של עופר פנחסוב (יס דוקו), שמוקדש לסיפורה של תחנת קול ישראל בערבית.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
"יומן תצפית". באדיבות פסטיבל דוקאביב,
פרס הצילום. מתוך "יומן תצפית"/באדיבות פסטיבל דוקאביב

בתחרות הבינלאומית, הזוכה בפרס הגדול הוא "קוקומו סיטי" של ד' סמית, העוסק בטרנסיות שחורות בתעשיית המין. ציון לשבח ניתן לסרט "20 ימים במריופול" של מסטיסלב צ'רנוב, העוסק בזוועות הפלישה הרוסית לאוקראינה. בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר זכה "מודי" של תומאס רטר וקרולינה קרוואן. גם "מודי" וגם "קוקומו סיטי" זכאים מתוקף זכייתם להגשת מועמדות אוטומטית לפרס האוסקר.

"מניפסטו" של אנג'י וינצ'יטו, העוסק בעולמם של בני נוער ברוסיה של פוטין, זכה בפרס החזון האמנותי בתחרות "עומק שדה", ואילו "לגבור על הנמר" של נישה פאהוג'ה זכה בתחרות "מעבר למסך". בתחרות סרטי הסטודנטים זכה "צהלה" של יסמין שפט ועמית גביש, העוסק בצעירה בת 19 שנכנסת להיריון ובקשר שלה עם אמה. לבסוף, בפרס "יד ושם" למצוינות בסרט דוקומנטרי על השואה זכה "נתניזם" של אילן גולוד, שמתאר את סיפורו של חייל אמריקני שהוצב במשפטי נירנברג ומאז הפך לאמן שיצר בעקבות מה שנחשף אליו אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully