וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלית גוטמן התנצלה בשידור: "לא התכוונתי להאשים מגזר שלם"

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 12:56

המגישה גלית גוטמן התנצלה שוב, הפעם בתכנית הבוקר בהנחייתה, על אמירתה כי החרדים "מוצצים את דמנו". "עשו עליי איזשהו סיבוב כאן. דיברתי על הפוליטיקאים, לא על מגזר שלם. אני מתנצלת שאנשים נפגעו ממני", אמרה

גלית גוטמן מתנצלת בתכנית הבוקר של קשת שהיא מנחה על דברים שאמרה בתכנית קודמת נגד החרדים/קשת 12

מגישת הטלוויזיה גלית גוטמן התנצלה היום (חמישי) שוב, הפעם בתכנית הבוקר אותה היא מנחה בקשת 12, לאחר שעוררה סערה בשבוע שעבר בעקבות דבריה בשידור כי החרדים "מוצצים את דמנו", זאת בהתייחסות להפגנת המחאה בבני ברק סביב חוק קרן הארנונה. צפו בהתנצלותה - מעל.

כפי שסוכם עם הנהלת קשת, גוטמן אמרה לצופים כי "בעקבות דברים שאמרתי והתנצלתי מיד אבל חשוב לי לשבת כאן בכיסא הזה שבו נאמרו הדברים. אז קודם כל אני מתנצלת מעומק הלב על סגנון הדיבור שלי, על המילים שהשתמשתי בהן. עשו עליי איזשהו סיבוב כאן כי ישבנו ודיברנו על התקציב ועל קרן הארנונה, ואני דיברתי מדם ליבי על עתיד המדינה ועל מה שהולך ועל מה שאנחנו משאירים פה לילדים שלנו. דיברתי על הפוליטיקאים. לא דיברתי על מגזר שלם. לא הייתי מעלה על דעתי בכלל להאשים מגזר שלם. והכי הכי הכי עצוב לי שבתוך המדורה הזאת שגם ככה המדינה רותחת, ויש פה מדינה בתוך מדינה, קוראים לזה, ומחאה באוויר, שהייתי זאת שהיה לה את הגפרור ביד והצלחתי כה להדליק אותו, ולהדליק את הסיפור הזה שוב ואני מתנצלת שאנשים נפגעו ממני. זה באמת לא בא ממקום כזה, זה בא מאהבה גדולה מאוד למדינה, ועל הסגנון יש על מה לעבוד מה שנקרא".

כזכור, במהלך שידור של תכנית הבוקר שאותה היא מגישה לצד יואב לימור, התייחסה גוטמן להפגנת המחאה בבני ברק בשבוע שעבר ואמרה: "כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה הזו בשביל להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם". דבריה עוררו בן רגע סערה גדולה, ופוליטיקאים רבים תקפו אותה במילים חריפות וקשות.

התנצלותה הבוקר היתה הראשונה בתכניתה אבל לא הראשונה בכלל. היא כבר מסרה התנצלות לפני כמה ימים כשאמרה: "אני מבקשת להתנצל מעומק הלב אם פגעתי במגזר שלם. אני אוהבת את מדינת ישראל, ומתוך דאגה לעתידה יש לי ביקורת חריפה כלפי נציגי המגזר החרדי בכנסת. הדברים נאמרו בתוך דיון על תקציב הממשלה וקרן הארנונה. אבל אין לי שום כוונה לפגוע בכלל המגזר. אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהדברים".

גלית גוטמן. קשת 12, צילום מסך
גלית גוטמן/צילום מסך, קשת 12

ביום שישי האחרון הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 12. היא זומנה לבירור במשרדי קשת, שאף גינתה בחריפות את דבריה, ועם זאת הוחלט כי המגישה לא תושעה ולא תיענש. מקשת נמסר אז: "לאור חומרת דבריה של גלית גוטמן בתכנית הבוקר ששודרה בשישי, נערך הבוקר בירור בקשת. במהלך הבירור הובהר לגלית כי התבטאויות מן הסוג הזה אינן מקובלות בשום דרך ואופן בגוף השידור. גוטמן, שהתנצלה כבר על הדברים, ביקשה לעשות זאת בשידור ולהבהיר את הדברים גם לצופי התכנית. סוכם שהיא תעשה זאת בפתיחת התכנית הבאה שלה בחמישי הקרוב".

אמירתה של גוטמן הובילה לשלל גינויים. ראשי המגזר החרדי תקפו את גוטמן במילים קשות והשוו את דבריה לתקופות אפלות בהיסטוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפילות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום - כל ישראל אחים". השרה מירי רגב תקפה: "תתביישי לך גלית גוטמן. אין מקום במדינת ישראל לדברי בלע ואמירות אנטישמיות ששייכות לצוררים של עמנו. תתנצלי או תפרשי. די להסתה".

שרים וחברי כנסת נוספים תקפו את דבריה של גלית גוטמן, כולל גם פוליטיקאים מהשמאל כדוגמת ח"כ עופר כסיף (חד"ש) שאמר: "יש לי ויכוח אידיאולוגי קשה עם החרדים לגווניהם, אבל אני מסרב לשנוא אותם או להתגזען עליהם. כל שנאה או התגזענות מוקצית מחמת מיאוס ויש להילחם בה בתקיפות, בין אם היא נגד חרדים, מזרחים או ערבים. הגיע הזמן שכל קורבנות הגזענות יתאחדו למלחמת חורמה נגד המתגזענים במקום לצאת אחד נגד השני"

עיקר הזעם הופנה מצד פוליטיקאים ואישי ציבור חרדים שהבהירו אף כי יחרימו את קשת 12 עד "שההסתה המתועבת תטופל", כלשון יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס. השר מאיר פרוש הוסיף: "אני קורא למנהיגי הציבור החילוני, גנץ, לפיד, מיכאלי וליברמן, תעצרו את פרץ ההסתה לפני שיהיה מאוחר מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully