וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה, פולין הודיעה: נועה קירל נענתה להזמנה לבקר במדינה

26.5.2023 / 13:28

סגן שר החוץ הפולני מסר כי נועה קירל נענתה להזמנתו לבקר בפולין. זאת, לאחר שקירל עוררה סערה בפולין כשאמרה כי "לקבל 12 נקודות מפולין לאחר שכמעט כל משפחת קירל נרצחה בשואה, זה ניצחון אמיתי"

נועה קירל נחתה בנתב"ג/ניב אהרונסון

סגן שר החוץ הפולני, פאבל יבלונסקי, הודיע שנועה קירל קיבלה את הזמנתו לביקור רשמי במדינתו.

"תודה לך, נועה קירל, על כך שנענית להזמנה שלי לבקר שוב בפולין", כתב יבלונסקי בחשבון הטוויטר שלו. "אני מקווה שביחד ננצל את ההזדמנות כדי לשוחח על היסטוריה, הנצחת קורבנות השואה ושאר מלחמת העולם השנייה, וגם על העתיד - איך לתת השראה לצעירים בפולין וישראל ללמוד על ההיסטוריה ולהכיר אחד את השני, בלי סטריאוטיפים שגויים".

כזכור, במהלך שיחה עם עיתונאים מישראל אחרי ההישג המרשים של נועה קירל באירוויזיון, שכלל בין היתר קבלת 12 נקודות מצוות השיפוט הפולני, אמרה הזמרת: "הניצחון האמיתי שלי היה לשים את ישראל על המפה, להשאיר חותם ולגרום למדינה שלי להיות גאה בי. אלו ההישגים הכי גדולים שלי. גם לקבל 12 נקודות מפולין לאחר שכמעט כל משפחת קירל נרצחה בשואה, זה ניצחון אמיתי".

דבריה חוללו סערה בפולין, שבשנים האחרונות מנסה להתנער מחלקה ההיסטורי באנטישמיות וברצח יהודים על אדמתה במהלך מלחמת העולם השנייה. רבים ברשתות החברתיות ובתקשורת הפולנית יצאו נגד ההתבטאות והזמרת. "מדובר בשערוריית אירוויזיון", נכתב באתר החדשות הפולני Dorzeczy. "דברי קירל התפרשו כהאשמת פולין ברצח יהודים במלחמת העולם השנייה". באתר חדשות פולני אחר, Onet, נכתב: "כהכרת תודה על הנקודות מפולין היא מזכירה את השואה. למעשה, רצח העם של יהודים בוצע במחנות נאציים ששכנו בגבולות פולין הכבושה על ידי גרמניה".

המחאה הגיעה גם לפרלמנט הפולני. חברת הפרלמנט אנה מריה ז'וקובסקה פנתה בטוויטר לשגרירות ישראל בפולין וכתבה: "האם האמירה הזו משקפת את רמת החינוך על השואה בישראל? האם צעירים בישראל חושבים שהשואה נגרמה על ידי פולין?"

נועה קירל נחתה בנתב"ג. 15 במאי 2023. ניב אהרונסון
נענתה להזמנה לבקר בפולין. נועה קירל חוזרת לארץ מליברפול/ניב אהרונסון

"העובדה שרבים בישראל רואים בפולין שותפה לביצוע פשעים גרמניים - לא הקורבן שלהם - היא לרוב לא ממש תוצאה של רוע כמו חוסר ידע והשכלה לא מלאה", כתב מוקדם יותר בטוויטר פאבל יבלונסקי, סגן שר החוץ הפולני. "יש הרבה סיבות, אבל אחת מהן היא בהחלט הטיולים המאורגנים של בני נוער ישראלים לפולין, שלמרבה הצער קיבעו את משתתפיהם בדימוי כזה של ארצנו במשך שנים רבות.

"לכן לפני שנה וחצי, ביוזמתי, פתחה פולין במשא ומתן עם ישראל על נוסחה חדשה למסעות האלו. השיחות היו ארוכות וקשות, אך המטרה הושגה. על פי ההסכם, שנחתם במרץ, צעירים מישראל ילמדו על ההיסטוריה של ארצנו - כולל למידה על פשעים שביצעו גרמנים נגד פולנים; הם גם יפגשו פולנים בני גילם, מה שיעזור לשבור סטריאוטיפים שליליים. כללים דומים יחולו על טיולים של צעירים פולנים לישראל".

עוד בוואלה!

יורם שפטל נגד נועה קירל: "הפוסטמה הקטנה הזו"

לכתבה המלאה

"אנחנו מתחילים תהליך ארוך שבוודאי לא יניב תוצאות באופן מיידי - אך יחד עם זאת אני בטוח שבטווח הארוך הוא יאפשר לנו לבנות יחסי פולין-ישראל טובים, המבוססים על אמת והבנה הדדית ששני העמים שלנו היו קורבנות של פשעים גרמנים", הוסיף יבלונסקי. "ככל שנעבוד על זה זמן רב יותר ובצורה יעילה יותר, כך יהיו פחות סטריאוטיפים רעים או אמירות לא נכונות וכואבות למיליוני אנשים בפולין, כמו זו של נועה קירל.

"וגברת נועה קירל בעצמה תוזמן לפולין בשבוע הקרוב - בעיקר כדי להבין למה היא חושבת כך על המולדת שלנו, להסביר למה זה כואב לנו ולמה אנחנו לא מסכימים לכך, לדבר על ההיסטוריה המשותפת של האומות שלנו - ולראות במו עיניה את המקומות שבהם גרמניה הנאצית ביצעה פשעים אכזריים נגד פולנים ויהודים בארצנו".

  • עוד באותו נושא:
  • נועה קירל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully