וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס הופיע בבגד דומה למדים נאצים - וייחקר בחשד להסתה

עודכן לאחרונה: 26.5.2023 / 15:28

משטרת ברלין פתחה בחקירה פלילית נגד הזמר רוג'ר ווטרס, לאחר שעלה לבמה בברלין לבוש מעיל עור ועליו שרוול בד אדום הדומה לצלב קרס. משרד החוץ: "חילול זכרם של 6 מיליון היהודים שנרצחו בשואה"

רוג'ר ווטרס. טוויטר, צילום מסך
רוג'ר ווטרס עם מדים כמו-נאצים ו"רובה"/צילום מסך, טוויטר

משטרת ברלין פתחה בחקירה נגד המוזיקאי רוג'ר ווטרס, לאחר הופעתו מוקדם יותר החודש בעיר, שבמהלכה עלה לבמה עם תלבושת שמזכירה את מדי הנאצים. במהלך אחד השירים עטה רוג'רס מעיל עור ועליו שרוול בד אדום הדומה לצלב קרס, ו"ירה" לעבר הקהל ברובה מלאכותי. במהלך ההופעה בגרמניה, שהתקיימה ב-17 במאי, אף השווה ווטרס בין העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה שנורתה למוות בג'נין על ידי חיילי צה"ל לפני כשנה, ובין אנה פרנק. הקהילה היהודית בגרמניה זועמת וסוערת - ובפרנקפורט מתוכננת הפגנה גדולה נגדו.

ווטרס דימה לכאורה סצנה מתוך "החומה" של פינק פלויד, אלא שהחוק בגרמניה כלפי סמלים נאצים נוקשים ומחמירים. בכיר משטרה בברלין מסר כי התיק יועבר לבחינת הפרקליטות: "ההקשר שבו לבש ווטרס את התלבושת עלול להתפרש כהאדרה של פשעיו האלימים של המשטר הנאצי, באופן שמחלל את כבודם וזכרם של הנרצחים". בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ הישראלי נמסר: "בוקר טוב לכל אחד מלבד רוג'ר ווטרס אשר בילה את הערב בברלין (כן, ברלין), בחילול זכרה של אנה פרנק ושל 6 מיליון היהודים שנרצחו בשואה".

הופעתו של רוג'ר ווטרס בפרנקפורט בוטלה לפני שלושה חודשים על ידי מועצת העירייה בשל היותו "מהאנטישמים הגדולים בעולם", כלשונם, אולם בחודש שעבר בית המשפט בגרמניה הורה כי ההופעה תתקיים כמתוכנן. בקביעתו, הורה בית המשפט כי הגם שחלק מההופעה של ווטרס הינם "בטעם רע", חופש הביטוי מתיר לקיים את ההופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully