וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן דני מסטרסון ("מופע שנות ה-70") נמצא אשם בשני סעיפי אונס וצפוי להיכלא ל-30 שנה

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 9:42

שחקן "מופע שנות ה-70" נמצא אשם בשניים מתוך שלושת סעיפי האונס שבהם הואשם, כולל אונס באלימות של שתיים מהמאשימות. הוא עומד כעת בפני 30 שנות מאסר

השחקן דני מסטרסון. Michael Tullberg/Getty Images, GettyImages
פניו נותרו ללא הבעה. מסטרסון/GettyImages, Michael Tullberg/Getty Images

חבר המושבעים במשפט האונס החוזר של דני מסטרסון מצא היום (רביעי) את השחקן אשם ברוב של שלושת הסעיפים נגדו, כך מדווחים כלי התקשורת בארצות ברית. לאחר שפסקי הדין נקראו וחבר המושבעים שוחרר, מסטרסון נאזק ונלקח למעצר למרות הפצרות עורכי דינו. הדיון הבא בעניין נקבע ל-4 באוגוסט.

השחקן עומד כעת בפני 30 שנים מאחורי סורג ובריח בשני הסעיפים שבהם נמצא אשם. עם זאת, בדומה למשפט הראשון שהסתיים בסוף השנה שעברה, המושבעים לא הצליחו להגיע לפסק דין פה אחד על האשמות בתקיפה מינית נגד מסטרסון.

אחרי כשבוע של דיונים, המושבעים הודיעו לבית המשפט על ההכרעה שלהם היום אחה"צ, שעון לוס אנג'לס, לפיה מצאו את מסטרסון אשם ב"אונס באלימות" של שתיים מהמאשימות. עם זאת, המושבעים לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לסעיף השלישי בכתב האישום. על פי הדיווחים, מסטרסון נשאר חסר הבעה בעת הקראת פסקי הדין, אך ניתן היה לשמוע את אשתו מתייפחת ובוכה באולם בית המשפט. בני משפחה אחרים וחברי הצוות המשפטי של השחקן בכו בגלוי. לאחר שמסטרסון נלקח מהמקום, בני משפחה כמו הגיס בילי בולדווין (בולדווין ומסטרסון נשואים לאחיות שיאנה וביז'ו פיליפס, בנותיהם של ג'ון ומישל פיליפס מלהקת האימהות והאבות) וחברים אחרים נשארו באולם בית המשפט במצב ניכר של הלם.

מופע שנות ה-70. יח"צ,
ביצע את המעשים בזמן שידור הסדרה. מסטרסון עם חבריו לקאסט "מופע שנות ה-70"/יח"צ

מסטרסון, הידוע בעיקר בשל תפקידו כסטיבן הייד ב"מופע שנות ה-70", הואשם באונס בכוח של שלוש נשים, באירועים נפרדים שהתרחשו בין 2001 ל-2003. כל הפשעים לכאורה התרחשו בביתו של מסטרסון בהוליווד הילס. הרשויות נמנעו מלהגיש כתב אישום נגד מסטרסון בנוגע לתקיפה מינית בשני מקרים נוספים, האחד בגין ראיות לא מספקות והשני בהתבסס על התיישנות העבירה.

במשפט שנערך ב-2020 לא הצליח חבר המושבעים להגיע להכרעה בעניינו של מסטרסון. הוכרז על משפט חוזר שהחל ב-24 באפריל והסתיים ב-12 במאי, ובמהלכו העידו שוב כל שלוש הנשים שמאשימות את מסטרסון באונס במשפט הנוכחי. בניגוד למשפט הראשון, הפעם משרד התובע המחוזי הקפיד להדגיש את משך הזמן הממושך שמסטרסון, סיינטולוג בדתו, הקדיש להחדרת סמים למשקאות של קורבנותיו, שהיו אף הן סיינטולוגיות באותה עת. התובעים הקדישו חלק ניכר מהטיעונים לביסוס מעמדו של השחקן בכנסיית הסיינטולוגיה, כדי להקנות למושבעים הקשר גדול יותר של ההתנהלות המערכתית שגיבתה את מסטרסון, והדגשה כיצד גורמים בכנסייה ניסו באופן אקטיבי למנוע מהקורבנות להתלונן במשטרה על מקרי האונס. פרקליטי ההגנה ניסו שוב ושוב ללא הצלחה, כשם שעשו במשפט הראשון, לבטל את כל אזכורי הסיינטולוגיה ולהדגיש כי הכנסייה אינה הנאשמת בתיק.

דבר התקיפות המיניות פורסם לראשונה על ידי עיתונאי המנהל אתר נגד כת הסיינטולוגיה, אליה משתייך מסטרסון. לפי עדות שלוש הנשים, שאף הן השתייכו בעבר לקבוצה, התקיפות הושתקו על ידי הכת ולטענתן נדרשו שלא להתלונן במשטרה. בשל החשדות נגדו, מסטרסון פוטר ב-2017 מהסדרה "החווה" של נטפליקס, שבה שיחק לצד מספר חברים מ"מופע שנות ה-70", בראשם אשטון קוצ'ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully