וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיפו אותי בברוטליות": הניפו דגלי ישראל בהופעה של רוג'ר ווטרס - וסולקו. צפו

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 11:49

מספר אנשים שהניפו דגלי ישראל בהופעת רוג'ר ווטרס בלונדון - סולקו מההיכל. אחד מהם סיפר לוואלה! כי הדבר נעשה כמחאה על "האנטישמיות הבוטה שלו" ואמר "התבאסתי מהאגרסיביות והברוטליות. שבעה גברים עיקמו לי את הידיים כמו פושע, בסך הכל הנפתי דגל באופן עדין ולא צעקתי"

איש התקשורת גלעד אמיליו שנקר הניף את דגל ישראל בהופעה של רוג'ר ווטרס בהיכל O2 בלונדון - וסולק מההיכל. גלעד אמיליו שנקר, צילום מסך
איש התקשורת גלעד אמיליו שנקר הניף את דגל ישראל בהופעה של רוג'ר ווטרס בהיכל O2 בלונדון - וסולק מההיכל/צילום מסך, גלעד אמיליו שנקר

מספר אנשים שהניפו את דגלי ישראל במהלך הופעה של רוג'ר ווטרס שהתקיימה ביום רביעי בהיכל 02 לונדון - סולקו מההיכל. אחד מהם הוא הישראלי גלעד אמיליו שנקר, איש תקשורת ומנכ"ל חברת "סיפור", שביקר בהופעה בהיכל בבירת אנגליה עם בן זוגו, אליה רכשו כרטיסים כבר לפני חודשים. בשיחה עם וואלה! תרבות הוא אומר שבעקבות התבטאויותיו והתנהלותו של ווטרס בהופעותיו האחרונות, שבהן לדעתו "עבר מאנטי ישראליות לאנטישמיות בוטה", הביאו להופעה את דגל ישראל, ותוך זמן קצר לאחר הנפת הדגל - גורש אמיליו שנקר מהאולם, תוחקר ולא התאפשר לו לחזור להופעה. (צפו בתיעוד מהתקרית - למטה). האינדיפנדנט הבריטי פרסם תיעוד של אנשים נוספים בקהל שהניפו את דגל ישראל והוצאו מההופעה.

"בן זוגי רכש לנו כרטיסים להופעה לפני המון זמן, כי שנינו מאוד אוהבים את הפינק פלויד וגם בגלל שזה הוכרז כסיבוב הופעות פרידה", אמר אמיליו שנקר לוואלה! תרבות. "האמת שלא היינו הולכים למופע רגיל של רוג'ר ווטרס אבל בגלל שזה מופע פרידה שלו אמרנו בוא נלך כי הוא בטח יעשה את כל הלהיטים של פינק פלויד. אני לא איזה פרובוקטור. מאוד התרגשנו לקראת המופע, ואז ראינו מה שקרה בברלין ובמקומות אחרים, כולל העובדה שהוא מעלה את הבלון עם החזיר והמגן דוד, ההשוואות שעשה בין פלסטיניות לאנה פרנק וכל ההתבטאויות שלו שחצו את הגבול מאנטי ישראליות לאנטישמיות. בוטה ומגעילה. התלבטנו אם ללכת להופעה בימים האחרונים, בסוף אתה לא רוצה לתמוך בבנאדם אנטישמי באופן כה בוטה. החלטנו ללכת ולהביא את דגל ישראל. בן הזוג שלי קנה לי כרטיסים למקומות מדהימים, שורה 5, ממש מול הפרצוף שלו. אז אמרנו, נלך - ונניף דגל ישראל. בהמון הופעות אנשים מניפים דגלים - מדגלי מדינות ועד דגל הגאווה. זה טריוויאלי לחלוטין. לכן לא עלה בדעתנו שזה יתדרדר למה שקרה".

"במופע, לתדהמתנו, היה במתחם עצמו דוכנים של `Free Palestine`, בהם חילקו דגלים ועלונים, וזה די ביאס. כשהוא התחיל את ההופעה הוא אמר 'מי שאוהב את הפינק פלויד ולא בא לו לשמוע את הדעות הפוליטיות שלו - פאק אוף'. תוך דקות המופע הפך לטקסט פוליטי לחלוטין ומאוד מאוד אנטי ישראלי. הנפנו את הדגל, ואז תוך שניות באו אליי אנשים, מטעמו להערכתי, והעיפו אותי די בברוטליות. הוציאו אותי מהאולם ולקחו אותי לחדר צדדי ב-O2, עשו עלי חיפוש גופני ותחקרו אותי, מה אני מי אני, האם אני שייך לארגון כזה או אחר וכו', אבל בעיקר היו אגרסיבים באופן לא פרופורציוני לדעתי. סך הכל מה שעשיתי היה הרמת דגל, בלי קללות ובלי צעקות ובלי שום פרובוקציה מצידי. ליוו אותי מחוץ ל- O2 ואמרו לי שאני לא יכול לחזור פנימה".

"זה היה אירוע מאוד מבאס", הוא מוסיף. "מה שביאס זו האגרסיביות שלהם. לא ציפיתי שרוג'ר ימחא לי כפיים אבל גם לא לאגרסיביות והברוטליות הזאת, שבעה גברים עיקמו לי את הידיים כמו פושע, ובסך הכל הנפתי דגל באופן עדין ולא צעקתי, במדינה שהיא לכאורה דמוקרטית. אבל גם יש בזה משהו מחזק, לעמוד עם הדגל של המדינה שלך מול אדם שבאופן כל כך ברוטלי מחזיק בעמדה חד צדדית - זה היה מחזק ולא רק מבאס".

דובר ה-O2 אמר בתגובה לפרסום בג'ואיש כרוניקל על האנשים שהוצאו מהמופע של ווטרס בלונדון לאחר שנופפו בדגל ישראל: "הבטיחות והביטחון של המבקרים, האמנים, צוות ההפקה והצוות שלנו הם בעלי חשיבות עליונה ל-O2. אנחנו מכירים בזכותם של אנשים לקיים הפגנות שלוות, ובערבים של ה-6 וה-7 ביוני הכלנו את ההפגנות שנערכו מחוץ לאולם. לא אפשרנו להפגנות להתקיים בתוך האולם עצמו, כדי לא לפגוע בהופעה או בביטחון וההנאה של הצופים. כחלק מהתנאים והמגבלות הסטנדרטיים שלנו, O2 שומר לעצמו את הזכות לאסור את השימוש בדגלים בתוך האולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רוג'ר ווטרס. טוויטר, צילום מסך
רוג'ר ווטרס/צילום מסך, טוויטר

בחודש שעבר משטרת ברלין פתחה בחקירה נגד ווטרס, לאחר הופעתו בעיר, שבמהלכה עלה לבמה עם תלבושת שמזכירה את מדי הנאצים. במהלך אחד השירים עטה רוג'רס מעיל עור ועליו שרוול בד אדום הדומה לצלב קרס, ו"ירה" לעבר הקהל ברובה מלאכותי. במהלך ההופעה בגרמניה, שהתקיימה ב-17 במאי, אף השווה ווטרס בין העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה שנורתה למוות בג'נין על ידי חיילי צה"ל לפני כשנה, ובין אנה פרנק. הקהילה היהודית בגרמניה זועמת וסוערת - ובפרנקפורט מתוכננת הפגנה גדולה נגדו.

ווטרס דימה לכאורה סצנה מתוך "החומה" של פינק פלויד, אלא שהחוק בגרמניה כלפי סמלים נאצים נוקשים ומחמירים. בכיר משטרה בברלין מסר כי התיק יועבר לבחינת הפרקליטות: "ההקשר שבו לבש ווטרס את התלבושת עלול להתפרש כהאדרה של פשעיו האלימים של המשטר הנאצי, באופן שמחלל את כבודם וזכרם של הנרצחים". בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ הישראלי נמסר בחודש שעבר: "בוקר טוב לכל אחד מלבד רוג'ר ווטרס אשר בילה את הערב בברלין (כן, ברלין), בחילול זכרה של אנה פרנק ושל 6 מיליון היהודים שנרצחו בשואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully