וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך עוד אנשים כמוה": בתו של יהונתן גפן תרמה את תכולת ביתו לכפרים פלסטינים

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 12:54

שירה גפן הסבירה: "במהלך פינוי בית אבי המנוח, החלטתי למסור את תכולת הבית לקהילות הפלסטיניות במספאר יטא. בעזרת ארגון 'שוברים שתיקה', שבו היה אבי חבר קהילה וגם אני, העברנו משאית גדושה"

מתוך הלוויית יהונתן גפן בנהלל, שבה ילדיו שירה, אביב ונטאשה ביצעו לזכרו את השיר "הכבש ה-16, לילה טוב"/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: יותם רונן

שירה גפן, בתו של יהונתן גפן המנוח, תרמה את תכולת ביתו לכפרים פלסטיניים הנמצאים בדרום הר חברון - כך דווח לראשונה הבוקר (רביעי) בידיעות אחרונות.

לפי הדיווח, שירה הסבירה את המהלך כך: "במהלך פינוי בית אבי המנוח, החלטתי למסור את תכולת הבית לקהילות הפלסטיניות במספאר יטא. בעזרת ארגון 'שוברים שתיקה', שבו היה אבי חבר קהילה וגם אני, העברנו משאית גדושה. אני לא יודעת איך מרגישים אנשים המועדים לגירוש מביתם על ידי שלטון צבאי זר, והאם הם ימצאו שימוש בחפציו, אבל מבחינתי זה גם להעביר להם מסר שרואים אותם".

ישראל הכריזה על חלקים מהאזור שבו שוכנים כפרי מסאפר יטא כעל שטח אש, ובמשך עשורים תושבי המקום מנהלים מאבק נגד פינויים, ובשנה שעברה עתירתם לבג"ץ בנושא נדחתה. בתחילת השנה הודיע צה"ל על כוונתו לפנות מבתיהם כאלף פלסטינים המתגוררים באזור.

החלטתה של גפן עוררה לא מעט תגובות ברשתות החברתיות. לצד כאלו שתמכו בצעד שלה ("שירה גפן מדגימה איך לעשות את אבא גאה גם אחרי מותו", "צריכים בעולם יותר אנשים כמו שירה גפן"), היו כאלה שגם תקפו אותה על ההחלטה למסור את תכולת הבית לאזור שממנו "יצאו מחבלים רבים שרצחו" יהודים.

שירה גפן. טוויטר, צילום מסך
שירה גפן/צילום מסך, טוויטר

לפני כחודשיים הלך לעולמו הסופר, המשורר והפזמונאי יהונתן גפן. בהלוויתו לבשה שירה גפן חולצה שעליה נכתב "אין דמוקרטיה עם כיבוש", צעד שעורר מיני-סערה והוביל לתגובה מצדה. בפוסט שפרסמה בפייסבוק כתבה: "סורי שהרסתי לכמה את ההלוויה של אבא שלי. סליחה על ה'אצבע בעין' של אלה שציפו להלוויה ממלכתית מרגשת ומאלחשת, ונהרסה להם החוויה בגלל חולצה עם המילה השערוריתית 'כיבוש'. המאוכזבים כותבים שבבתי קברות עלינו 'לשים בצד' עניינים פוליטיים. אז זהו, שבצדדים כבר היינו, לא רואים משם, קל להתעלם ולהדחיק, וכשהאדמה בוערת אין יותר צדדים.

"כל המקומות כשרים למחאה, על אחת כמה וכמה בתי הקברות שמלאים בין השאר בקורבנות הסכסוך האינסופי. הגיע הזמן להנכיח את מה שרוצים שנשכח, היכן שרק אפשר. זו היתה דרכו של אבי ואעשה ככל שביכולתי להמשיכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully