וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר קוסאשווילי, איתן גרין ורונה סגל: הסרטים הישראלים של פסטיבל הקולנוע ירושלים

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 17:03

המהדורה ה-40 של פסטיבל הקולנוע בירושלים תצא לדרך בעוד כחודש, ותכלול כמה מהשמות הבולטים והמסקרנים בעולם הקולנוע המקומי שישתתפו בתחרויות הישראליות. סרט הפתיחה יהיה "גולדה" של הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב

"הפילגש", 19 ביוני 2023. ורד אדיר, אתר רשמי
בתחרות העלילתית. מתוך "הפילגש"/אתר רשמי, ורד אדיר

המהדורה ה-40 של פסטיבל הקולנוע בירושלים תצא לדרך בעוד כחודש, ותכלול כמה מהשמות הבולטים בעולם הקולנוע המקומי שישתתפו בתחרויות הישראליות. הקרנות המהדורה הקיצית של הפסטיבל, בניהולו האמנותי של אלעד סמורזיק, ייערכו בין התאריכים ה-13-23 ביולי. השנה יוענקו לראשונה כמה פרסים חדשים, בהם "פרס האנסמבל" בתחרות העלילתית שיוענק לסרט עם קאסט השחקנים המרשים ביותר, ו-"פרס ענת פרחי למשחק" שיוענק לשחקן או השחקנית הטובים ביותר בסרט עלילתי. באותה הזדמנות פורסם גם כי סרט הפתיחה יהיה "גולדה" של הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב ("סקין"), וכמו גם הקרנת עותק משוחזר של "חסד מופלא" (עמוס גוטמן, 1992).

"הענקים של אי הפסחא", 19 ביוני 2023. דניאל רוזנבאום, אתר רשמי
בתחרות העלילתית. מתוך "הענקים של אי הפסחא"/אתר רשמי, דניאל רוזנבאום

בין הסרטים המסקרנים שיוצגו בתחרות העלילתית ניתן למצוא את "הענקים של אי הפסחא" סרטו של הבמאי הוותיק דובר קוסאשווילי ("חתונה מאוחרת"), "בתי אהובתי" של איתן גרין ("אזרח אמריקאי"), "דניאל אויערבאך" של דוד וולך ("חופשת קיץ"), "חדר משלו" של מתן יאיר ("פיגומים"), "המשלחת" של אסף סבן ("בית בגליל"), "העתיד" של נעם קפלן ("מנפאואר"). כמו כן, יוצגו שלושה סרטי ביכורים בהם "טעם התפוחים אדום" של איהאב טרבייה, "מתחת לצל השמש" של שלום הגר ו-"הפילגש" של מעיין ריף.

בתחרות התיעודית יוצגו הסרטים: "האסיר X" של הילה מדליה ועמוס רוברטס, "הבית בקרית שמונה" של ליסה פרץ ורובי אלמליח, "ג'אדו - שואה במדבר" של שרון יעיש וגולן רייז, "משפחת המרגלים" של רפאל בלולו, "שומרות הסף: זכרונות" של אליעזר יערי, "השיבה מהפלנטה האחרת" של אסף לפיד, "שלושתנו" של הניה ברודבקר ו-"שריף שנטי: תיק רצח" של אבידע ליבני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
"האסיר", 19 ביוני 2023. אריק וייס, אתר רשמי
בתחרות העלילתית. מתוך "האסיר X"/אתר רשמי, אריק וייס

השנה מתמודדים בתחרות הסרט הקצר כמה יוצרים ותיקים בהם "היד של קטיה" סרטו של תום שובל ("הסירו דאגה מלבכם"), "מים עומדים" של ציביה ברקאי-יעקב ("פרה אדומה"), "שם בארץ לימפופו" של גור בנטביץ' ("קצפת ודובדבנים") ו-"יפהפייה ומוארת" של רונה סגל (תסריט "שש פעמים", "המשימה: חברון"). לצידם יתחרו גם כמה יוצרים מבטיחים: "יונה נמר עירא" של רותם קפלינסקי, "אור פנס יחיד" של שי-לי עטרי, "אבא שלי בענן" של רות פתיר, "לנשק את הקיר" של אודי פרסי ועוד.

לפרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים - דרך האתר הרשמי של הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully