וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר ומנחה השירה בציבור גבי ברלין הלך לעולמו בגיל 80

29.6.2023 / 10:40

ברלין, שהחל את הקריירה בלהקת גייסות השריון בשנות ה-60, הפך מסוף שנות ה-80 לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם תחום השירה בציבור. לפני מספר ימים הוענק לו פרס מפעל חיים מטעם אמ"י ואשכולות

גבי ברלין מקבל פרס מיוחד מטעם אמ"י בהיכל התרבות פתח תקווה, בערב של משה להב - הטיש הגדול, 26 ביוני 2023/צילום ובימוי: ריקי אריכא, באדיבות אמ"י

הזמר ומנחה ערבי השירה בציבור גבי ברלין הלך לעולמו היום בגיל 80.

ברלין החל את דרכו בלהקת גייסות השריון בשנות ה-60, והיה חבר בלהקות טיילת ושבעת המינים עד שהוציא את אלבום הסולו הראשון שלו בשנת 1968, ממנו הצליח "שיר לאלמונית". בנוסף, השתתף בפסטיבל שירי הילדים הראשון בשנת 1970, וכן במחזמר "דודו השמן". אולם, הוא התקשה לפרוץ ופנה להוראת ביולוגיה בתיכון עירוני י"א בתל אביב.

גבי ברלין. אלי דסה, מעריב
גבי ברלין/מעריב, אלי דסה

ברלין שב לתודעה בסוף שנות ה-80 כמנחה אירועי שירה בציבור וכזמר קסטות שהוכנו במיוחד לאירועים מסוג זה. הוא זכה להצלחה רבה, ונחשב לאחת הדמויות המוכרות והמזוהות ביותר עם התחום.

לפני מספר ימים הוענק לו פרס מפעל חיים מטעם אמ"י, אשכולות ועיריית פתח תקווה בהיכל התרבות בפתח תקווה, במהלך מופע של עמיתו לתחום השירה בציבור, הטיש הגדול של משה להב. ברלין, שנכח בקהל, הוזמן בהפתעה על ידי להב להצטרף בשירה, הוא עשה זאת בהתרגשות רבה והקהל הריע לו ממושכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גבי ברלין. יוסי אלוני, מעריב
גבי ברלין/מעריב, יוסי אלוני

יו"ר אמ"י יונה אליאן קשת ספדה לו: "עולם התרבות הישראלי איבד הבוקר עוד אחד מעמודי התווך שלו. אם יש נחמה, היא בכך שזכינו להודות לו ולהראות לו עד כמה אהבו אותו עוד בחייו, באירוע שנערך בשבוע שעבר, שם זכה גם למחיאות כפיים ממושכות ואחרונות. תרומתו הן בפן התרבותי, והן בפועלו הרב למען זכויות האמנים ושימור הזמר העברי לא תישכח. תנחומינו הכנים לדינה והמשפחה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ספד גם: "הצטערתי להתבשר על לכתו של גבי ברלין, מענקי המובילים את השירה בציבור בישראל. גבי ז"ל, זוכה פרס מפעל חיים מטעם אמ"י, ידע בכשרון ובחן לחבר את מגוון הקולות בחברה הישראלית לשירה בציבור, היוצאת מן הלב ונכנסת ללבבות. יהי זכרו ברוך".

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים מסר: "בצער רב שמעתי את הידיעה על פטירתו של גבי ברלין, מענקי הזמר העברי, תושב גבעתיים ואזרח הכבוד שלה. ‏אני שמח שזכינו השנה בעיר, עוד בטרם נתגלתה המחלה הארורה בגופו של גבי, לחגוג לו יום הולדת 80, להעניק לו את תואר 'אזרח כבוד' של גבעתיים ולגרום לו עונג ואושר בפרויקט הזמר העברי אותו העביר לילדי בית הספר יגאל אלון. ‏נוח על משכבך בשלום איש יקר, תודה על כל מה שעשית עבור הזמר והשירה הארץ ישראלית".

  • עוד באותו נושא:
  • גבי ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully