וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התרבות ניסה למנות את גדי טאוב, בני ציפר ונוה דרומי לוועד שבוחר את שופטי פרסי הספרות

26.6.2023 / 15:13

זוהר קידם את מינוי השלושה, המזוהים כתומכי נתניהו, כנציגיו לוועד הנאמנים של פרסי הספרות. בתגובה לביקורת, אמר השר לוואלה! תרבות כי "זיהוים כתומכי נתניהו - זלזול בהישגיהם". בהמשך, ציפר הסיר מועמדותו לבקשת עיתון "הארץ" שבו הוא עובד, ואמר: "משרד התרבות טעה"

שר התרבות מיקי זוהר בראיון לוואלה!תרבות, ינואר 2023. ראובן קסטרו
שר התרבות מיקי זוהר/ראובן קסטרו

שר התרבות מיקי זוהר מעוניין למנות שלושה מתומכיו הבולטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו - הסופרים ואנשי התקשורת בני ציפר, גדי טאוב ונוה דרומי - לוועד הנאמנים שבוחר את שופטי פרסי הספרות של משרד התרבות. השר זוהר שלח בשבוע שעבר מכתב לד"ר חיים פרלוק, יו"ר המועצה לתרבות ואמנות, וליואב אריאל, יו"ר מדור ספרות במועצה, שכותרתו היא "התייעצות לצורך מינוי לוועד הנאמנים של פרסי הספרות" - כך פרסם לראשונה יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של "ישראל היום".

לאחר העלאת שמות תומכי נתניהו כמועמדים, כתב זוהר: "אודה לחוות דעתכם באשר למועמדים או הצעת מועמדים מתאימים אחרים בצירוף קורות חייהם. אבקש להפנות תשומת הלב לעניין ביטוי הולך לייצוג שני המינים ולחובה להימנע מניגוד עניינים".

בריאיון לוואלה! תרבות עם שר התרבות זוהר זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד הוא הבטיח בין השאר "כשאני אביא עוד ועוד משאבים לעולם התרבות והאמנות - אז מן הסתם כולם ייהנו מהם. אני אתן לכולם ללא יוצא מהכלל את היכולת לפרוח ולשגשג ולשפר את רמת האמנות שהם עושים". המהלך הנוכחי למינוי תומכי נתניהו בלבד לגוף הציבורי - מעלה ספק באמירה הזאת.

וואלה! תרבות פנה בשאלה לשר זוהר: האם נראה בעינך ראוי למנות לוועד הנאמנים של פרסי הספרות אך ורק שלושה אנשים המזוהים בתמיכתם בבנימין נתניהו, במקום לתת ביטוי למגוון רחב יותר של אנשים? השר זוהר השיב לוואלה! תרבות: "מדובר במינויים ראויים של אנשים המתאימים לתפקיד. הזיהוי עליו אתם מדברים הוא זילזול בהישגים הרבים של אלו שמונו על ידי לתפקיד. משילות היא דבר נכון וראוי לכל מי שמקבל את אמון הציבור".

זוהר הוסיף בהודעה לעיתונות: "הגיע הזמן לייצוג מגוון וכולל של הספרות העשירה שיש בישראל ולתת ביטוי לכל הסופרים הישראלים מכל חלקי העם - ואני בטוח שחברי הוועדה יעשו את עבודתם החשובה על הצד הטוב ביותר".

שרה נתניהו ובני ציפר. באדיבות המצולמים
בני ציפר ושרה נתניהו/באדיבות המצולמים

(עדכון) בהמשך היום, עיתון הארץ ביקש מציפר שלא להתמנות לוועד והוא נענה לבקשת העיתון. "הסכמתי להיות בוועדה בתום לב", אומר ציפר לוואלה! תרבות, "חשבתי שזה כבוד ושיערתי שבחרו אותי מטעמים מקצועיים, כי אני עורך ספרותי ומנהל פסטיבל המשוררים במטולה, אז יש לי ניסיון. לא חשבתי שבחרו בי בגלל שאני מקורב לנתניהו. מה שקרה שזה הוכתם בפוליטיקה. ראו את התמונה שלי עם נווה דרומי וגדי טאוב, כאילו זה שלושה פאשיסטים שנכנסו לוועד. אלמלא זה היה כזה בוטה מי בכלל היה שם לב לזה. הרי זו אחת הוועדות הכי משעממות שיש בעולם, זו וועדה שבוחרת את הוועדות".

"אני חושב שמשרד התרבות עשה טעות טאקטית, בכך שבחר בצורה בוטה שלושה אנשים שמזוהים עם הימין, גם אם הם אנשים ראויים. גם לי זה היה שוק לראות את התמנוה שלי ליד טאוב ודרומי. אמרתי כן. אבל הייתי צריך לבקש רשות מהעיתון. לא עשיתי את זה. חשבתי שזה משהו תמים כזה, וגם הם לא היו שמים לב לזה אלמלא זה היה כל כך בוטה הבחירה בשלושה אנשים שמזוהים עם נתניהו. אז בהארץ הורו לי להוציא את מועמדותי, וכך עשיתי".

שר התרבות מיקי זוהר מסר בתגובה: "אירוניה שעיתון המתהדר בהיותו 'עיתון לאנשים חושבים' ממהר לאסור על עובדיו להביא לידי ביטוי דעות ומחשבות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully