וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מיקי זוהר מתכוון למנות את גיל ססובר כחבר במועצה הישראלית לקולנוע

27.6.2023 / 11:01

שר התרבות מיקי זוהר מתכוון למנות את המנחה והשחקן גיל ססובר כחבר במועצה הישראלית לקולנוע. זוהר: "אמשיך לפעול לריבוי הקולות במועצות השונות כדי להביא לידי ביטוי קולות שטרם קיבלו ביטוי הולם בחברה הישראלית". ססובר מגיש תוכנית בערוץ 14

גיל ססובר ערוץ 20. ערוץ 20, צילום מסך
גיל ססובר/צילום מסך, ערוץ 20

שר התרבות מיקי זוהר מתכוון למנות את המנחה והשחקן גיל ססובר כחבר במועצה הישראלית לקולנוע. מינויו של ססובר נמצא כעת בתהליכי אישור כפי שנדרש לפני כל מינוי. השר מיקי זוהר מסר: "אני שמח להכריז על המינוי החשוב הזה. אמשיך לפעול לריבוי הקולות במועצות השונות כדי להביא לידי ביטוי קולות שטרם קיבלו ביטוי הולם בחברה הישראלית".

ססובר (51) מגיש את התוכנית "קבלת שבת" בערוץ 14. הוא התגלה בשנת 1994 כשכיכב בתוכנית הטלוויזיה "הקומדי סטור" בערוץ 2 במשך שלוש עונות. בהמשך הצטרף לערוץ הילדים כמנחה והשתתף במספר מחזות זמר לילדים. רעייתו של ססובר היא עו"ד רוני ססובר, לשעבר חברת "ימינה" שפרשה מהמפלגה במחאה על הקמת הממשלה הקודמת עם רע"מ. היא נחשבת לתומכת בנתניהו ובממשלה הנוכחית.

ססובר מסר: "הציעו לי להיות חלק ממועצת הקולנוע של ישראל. אני מאוד אוהב קולנוע ומאוד אוהב את ישראל. אשתדל לעשות כמיטב יכולתי ולשרת נאמנה הן את עולם הקולנוע הפורה שלנו ויוצריו המוכשרים והן את מדינת ישראל. מכיוון שטרם צעדתי ולו צעד אחד בתפקיד אומר רק: אל יתהלל חוגר כמפתח".

שר התרבות מיקי זוהר בראיון לוואלה!תרבות, ינואר 2023. ראובן קסטרו
מיקי זוהר/ראובן קסטרו

אתמול הודיע השר זוהר כי הוא מעוניין למנות שלושה מתומכיו הבולטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו - הסופרים ואנשי התקשורת בני ציפר, גדי טאוב ונוה דרומי - לוועד הנאמנים שבוחר את שופטי פרסי הספרות של משרד התרבות.

וואלה! תרבות פנה בשאלה לשר זוהר: האם נראה בעינך ראוי למנות לוועד הנאמנים של פרסי הספרות אך ורק שלושה אנשים המזוהים בתמיכתם בבנימין נתניהו, במקום לתת ביטוי למגוון רחב יותר של אנשים? השר זוהר השיב לוואלה! תרבות: "מדובר במינויים ראויים של אנשים המתאימים לתפקיד. הזיהוי עליו אתם מדברים הוא זילזול בהישגים הרבים של אלו שמונו על ידי לתפקיד. משילות היא דבר נכון וראוי לכל מי שמקבל את אמון הציבור".

זוהר הוסיף בהודעה לעיתונות: "הגיע הזמן לייצוג מגוון וכולל של הספרות העשירה שיש בישראל ולתת ביטוי לכל הסופרים הישראלים מכל חלקי העם - ואני בטוח שחברי הוועדה יעשו את עבודתם החשובה על הצד הטוב ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שרה נתניהו ובני ציפר. באדיבות המצולמים
בני ציפר ושרה נתניהו/באדיבות המצולמים

בהמשך היום, עיתון הארץ ביקש מציפר שלא להתמנות לוועד והוא נענה לבקשת העיתון. "הסכמתי להיות בוועדה בתום לב", אומר ציפר לוואלה! תרבות, "חשבתי שזה כבוד ושיערתי שבחרו אותי מטעמים מקצועיים, כי אני עורך ספרותי ומנהל פסטיבל המשוררים במטולה, אז יש לי ניסיון. לא חשבתי שבחרו בי בגלל שאני מקורב בנתניהו. מה שקרה שזה הוכתם בפוליטיקה. ראו את התמונה שלי עם נווה דרומי וגדי טאוב, כאילו זה שלושה פאשיסטים שנכנסו לוועד. אלמלא זה היה כזה בוטה מי בכלל היה שם לב לזה. הרי זו אחת הוועדות הכי משעממות שיש בעולם, זו וועדה שבוחרת את הוועדות".

"אני חושב שמשרד התרבות עשה טעות טאקטית, בכך שבחר בצורה בוטה שלושה אנשים שמזוהים עם הימין, גם אם הם אנשים ראויים. גם לי זה היה שוק לראות את התמנוה שלי ליד טאוב ודרומי. אמרתי כן. אבל הייתי צריך לבקש רשות מהעיתון. לא עשיתי את זה. חשבתי שזה משהו תמים כזה, וגם הם לא היו שמים לב לזה אלמלא זה היה כל כך בוטה הבחירה בשלושה אנשים שמזוהים עם נתניהו. אז בהארץ הורו לי להוציא את מועמדותי, וכך עשיתי".

שר התרבות מיקי זוהר מסר בתגובה: "אירוניה שעיתון המתהדר בהיותו 'עיתון לאנשים חושבים' ממהר לאסור על עובדיו להביא לידי ביטוי דעות ומחשבות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully