וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזאן בר אמרה בסרקזם "אף אחד לא מת בשואה" - ועוררה סערת-ענק

28.6.2023 / 9:25

במהלך דיון שעסק בצנזורה בריאיון לפודקאסט, התבדחה הקומיקאית השנויה במחלוקת, יהודיה בעצמה, כי "שישה מיליון יהודים צריכים למות עכשיו כי הם גורמים לכל הבעיות בעולם, אבל זה מעולם לא קרה". קטע הווידאו פורסם בטוויטר בלי הקשר והוביל לגל של תגובות נגד

רוזאן בר מתראיינת לפודקאסט. יוטיוב, צילום מסך
שוב מסתבכת. רוזאן בר בריאיון לפון/צילום מסך, יוטיוב

רוזאן בר התארחה בפודקאסט הקומי " This Past Weekend" של ת'יאו פון והסתבכה בשערורייה נוספת. במהלך השיחה עסקו הקומיקאית היהודיה והמגיש בצנזורה ובתוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020. כשדיברו על הגבול בין אמת לעובדה, ועל כך שכל הפלטפורמות החברתיות ישעו את חשבונם אם הם יכתבו בהם שהבחירות זויפו (דבר שאין לו שחר), בר אמרה בסרקזם: "אף אחד גם לא מת בשואה. זו האמת. זה צריך לקרות. שישה מיליון יהודים צריכים למות עכשיו כי הם גורמים לכל הבעיות בעולם, אבל זה מעולם לא קרה".

הריאיון הפך לוויראלי באינטרנט אחרי שקטע קצר מתוכו נחתך ופורסם בטוויטר, ובו רק ההערות שלה על השואה, מה שהוביל כמובן לתגובת נגד גדולה. לנוכח האימפקט התייחס בנה של בר, ג'ייק פנטלנד, להערותיה ואמר ל-TMZ: "אנחנו נבוכים שאנשים מספיק טיפשים כדי לא לזהות שרוזאן סרקסטית. אנחנו חושבים שזה מצחיק שאנשים כל כך טיפשים. בוא נפסיק לעשות את הקליקבייט הזה, אנחנו צריכים להתמקד בבעיות גדולות באמריקה. התמקדות בקטעי וידאו בלי הקשר זה מה שמטומטמים עושים".

רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, גינה את דבריה של בר וגם את ההגנה עליהם כדברים שנאמרו כסאטירה. "במילים פשוטות, הכחשת השואה הגלויה והגרוטסקית של רוזאן בר היא הנאציזם בצורתו הטהורה ביותר, והתגלמות ייחודית של העלייה המדאיגה של שנאת היהודים באמריקה שחורגת הרבה מעבר להפצת תיאוריות קונספירציה", מסר לאודר בהצהרה לתקשורת האמריקאית. "יתרה מכך, ההגנה של מר פון על הערותיה הבוּרות משנאה של גברת בר בטענה שהן סאטיריות - פוגעניות באותה מידה".

לאודר הוסיף וקרא לאפל וספוטיפיי להסיר את ההסכת מהפלטפורמה ואמר שהם נוטלים חלק בשנאת יהודים: "אני קורא הן לאפל מיוזיק והן לספוטיפיי להסיר את התוכן הזה מספריות הסטרימינג שלהם באופן מיידי, שכן כל עוד קולות השנאה מושמעים בפלטפורמות שלהם, הם עומדים קושרים קשר עם אלה שרוצים לפגוע ביהודים בכל העולם".

לפני חמש שנים הסתבכה בר באמירה אחרת, שהביאה לפיטוריה מהסדרה של עצמה ב-ABC. הקומיקאית כתבה בטוויטר ציוץ שבו התייחסה לוואלרי ג'ארט, יועצת לשעבר של ברק אובמה, וכתבה: "האחים המוסלמים וכוכב הקופים עשו תינוק - ואלרי ג'ארט".

כעבור כמה שעות מחקה בר את הציוץ והתנצלה. "אני מתנצלת בפני ואלרי ג'ארט ובפני כל האמריקאים", כתבה. "אני באמת מצטערת על שהתבדחתי על הפוליטיקה שלה ועל המראה שלה. הייתי אמורה להיות חכמה יותר. סלחו לי - הבדיחה שלי הייתה בטעם רע". אולם מאז בר "בוטלה". הסדרה שיצרה וכיכבה בה המשיכה בלעדיה והיא עצמה לא חזרה לאור הזרקורים במהלך השנים האלה. ב-2019 הגיעה הקומיקאית לישראל לביקור שמטרתו הייתה, לדבריה, לסייע במאבק נגד ה-BDS.

  • עוד באותו נושא:
  • רוזאן בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully