וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוליבר סטון, הלן מירן, האחים דארדן וליב שרייבר יגיעו לפסטיבל הקולנוע בירושלים

29.6.2023 / 13:21

הלן מירן, אוליבר סטון, האחים דארדן, לייב שרייבר וקלייר דני הם בין אורחי פסטיבל הקולנוע ה־40 בירושלים שייערך בין 13-23 ביולי

הלן מירן, ליאור אשכנזי והבמאי גיא נתיב במסיבת עיתונאים לקראת בכורת הסרט "גולדה", פסטיבל ברלין, 20 בפברואר 2023. Michele Tantussi, רויטרס
הלן מירן בין גיא נתיב לליאור אשכנזי/רויטרס, Michele Tantussi

שורה ארוכה של יוצרים ואנשי קולנוע מובילים יגיעו לפסטיבל הקולנוע ה־40 ירושלים, שייפתח ביום חמישי 13 ביולי, בהקרנת בכורה חגיגית של הסרט "גולדה", במעמד במאי הסרט גיא נתיב וצוות השחקנים, ביניהם הלן מירן, שמגלמת את ראשת הממשלה גולדה מאיר, ולייב שרייבר, שמגלם את מזכיר המדינה הנרי קיסינג'ר.

באירוע הפתיחה יוענקו שלושה אותות הוקרה לשלושה ענקים של הקולנוע העולמי: השחקנית הלן מירן - שזכתה בעבר באוסקר, באמי ובטוני; הבמאי אוליבר סטון שיגיע אף הוא לפסטיבל; וצמד הבמאים הבלגים האהובים ז'אן־פייר ולוק דארדן.

הבמאית הצרפתיה קלייר דני, מיוצרות הקולנוע המוערכות ביותר בעולם, תגיע לירושלים כדי לעמוד בראש צוות השיפוט של התחרות הבינלאומית. הבמאי ההונגרי עטור הפרסים קורנל מונדרוצו (Kornél Mundruczó), יעמוד בראש צוות השיפוט של התחרות הישראלית. עם סרטיו המוכרים והמוערכים נמנים "האל הלבן" שזכה במסגרת "מבט מסוים" של פסטיבל קאן, "הירח של יופיטר" שהתחרה בקאן, ו"קרעים של אישה" שהתחרה בפסטיבל ונציה וקיבל מועמדות לפרס האוסקר לשחקנית.

אוליבר סטון. GettyImages
אוליבר סטון/GettyImages

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים השנה בתאריכים 13-23 ביולי. כמדי שנה, יציג הפסטיבל תכנית אמנותית עשירה הכוללת יותר מ-200 סרטים מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראליים הבולטים של השנה, כמו גם סרטים מדוברים שזכו בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully