וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחקיר של חיים אתגר היה מדהים ומרתק. בסופו נותרנו מעט נבוכים

כמעט כמו כל סיפור שחיים אתגר חתום עליה באחת התוכניות שלו, גם "הגרושה והבכיר" ששודר אמש ב"חשיפה" עשוי בצורה קולחת ומותחת, כזאת שגורמת לך להריץ קדימה את הפרסומות ולצפות בקשב רב, העניין הוא שלא ממש ברור איפה נמצא הפוקוס של התוכנית

חשיפה חיים אתגר. קשת 12, צילום מסך
"לעשות מכה". בן עוז ובר לב/צילום מסך, קשת 12

ביקום הטלוויזיוני של חיים אתגר שכולל להיטים כמו "יצאת צדיק", "המתחזים" ו"חשיפה", כל תחקיר חייב לקבל כותרת סנסציונית. לכן, גם כאשר הם מציגים לנו סיפור חשוב, כזה שיש לו לכאורה השלכות שעלולות להשפיע על החיים של כולנו, כמו זה שהוצג אתמול ב"חשיפה", הוא משווק לצופים בשם: "הגרושה והבכיר", שם שמתאים יותר לספר טיסה מאשר לתחקיר רציני. במרכז התחקיר שהוצג אמש נמצא אורי בר לב, לשעבר ניצב במשטרת ישראל, ראש אגף המודיעין ומועמד לתפקיד המפכ"לות שפרש מהמשטרה רק לאחר שהוגשה נגדו תלונה על הטרדה מינית על ידי הד"ר אורלי אינס. אם אתם עוקבים אחרי החדשות, אתם ודאי יודעים שלמרות שפרש, בר לב עדיין ממלא תפקיד חשוב בחיים שלנו כשהוא מייעץ לשר לביטחון הפנים איתמר בן גביר ולפי הדיווחים הוא גם המועמד שלו לעמוד בראש הגוף המכונה המשמר הלאומי. בקיצור, מדובר באישיות ביטחונית בכירה ומקושרת מאוד.

מסתבר שבשנת 2018, כאשר הוא כבר לא חלק מהמשטרה, חבר בר לב לאשר בן עוז, לשעבר עבריין מורשע בתחום ההונאה וכיום איש נדל"ן מצליח שכבר "כיכב" במרכז תחקיר של "חשיפה" והשניים ניסו "לעשות מכה" על חשבון מישל ארליך, מיליונרית מכפר שמריהו (ככה היא מוצגת על ידי אתגר בתוכנית) שנמצאה בהליך גירושים מכוער מבעלה. מישל, שהיא המרואיינת המרכזית בכתבה, קיבלה בוקר אחר טלפון מבן עוז שאמר לה כי הוא יודע על נכסים בשווי מיליוני דולרים שהגרוש שלה מסתיר ממנה ושהוא מוכן לעזור להשיג אותם תמורת אחוזים מהרווחים. בעוד בן עוז, איש שהמילה שופוני נשפכת לו מהאוזניים, נראה למישל ארליך כדמות חשודה (ובצדק), אורי בר לב נתפס אצלה כאדם מנומס ומעורר אמון ולכן החיבור בין השניים הרגיע את מישל והיא בסופו של דבר חתמה איתם על חוזה שמבטיח להם כמעט 12 אחוזים מכל רכוש שהיא תקבל בהסדר הגירושים.

חשיפה חיים אתגר. קשת 12, צילום מסך
"חשיפה"/צילום מסך, קשת 12

לפי מה שהתחקיר מציג, בן עוז ובר לב חברו גם לעורכת הדין ענת גוטליב שטיינמץ (מה הסיפור עם עורכות דין בשם גוטליב?), שהפכה למי שמייצגת את ארליך מבלי שהיא יודעת שהיא בזוגיות עם בר לב ולא ברור לאינטרס של מי היא דואגת או כמו שאומר בן עוז בעצמו כשהוא מעומת עם ההקלטות שהשיג צוות "חשיפה": "מדובר במעשה כשר אבל מסריח". כמעט כמו כל סיפור שאתגר חתום עליה באחת התוכניות שלו, גם "הגרושה והבכיר" עשוי בצורה קולחת ומותחת, כזאת שגורמת לך להריץ קדימה את הפרסומות ולצפות בקשב רב, העניין הוא שלא ממש ברור איפה נמצא הפוקוס של התוכנית. עם כל האמפתיה לארליך, סיפור חלוקת הרכוש בין שני מיליונרים מכפר שמריהו לא בדיוק מעורר אמפתיה ועל דרכיו הנכלוליות לכאורה של בן עוז, אתגר כבר עשה סרט לא כל כך מזמן.

הסיפור של בר לב הוא אחר, עצם הידיעה שמדובר באישיות בכירה כל כך ומי שבקרוב מאוד עלול להפוך לאחד האנשים החזקים ביותר בכוחות הביטחון בישראל, הופכת את הסיפור הזה לרעידת אדמה. בפועל, "הגרושה והבכיר" לא מצליח לספק הוכחות חד משמעיות. עיקר החשיפה של "חשיפה", הן הקלטות של שיחות בין בן עוז ובר לב בהן הם מדברים בחופשיות על התוכנית שלהם להוציא מיליונים מארליך כשברור להם שהיא לא מבינה כלל את ההשלכות של מעשיה. הבעיה היא שאתגר לא באמת נוגע לעומק בהקלטות האלה. לרגע אנחנו פוגשים בחור בשם אייל פורת, שמוצג כמי שהיה יד ימינו של בר לב שביצע איתו עסקאות נשק באפריקה וכיו"ב. ניתן להבין שבין השניים התגלע ויכוח שיצר סכסוך רציני ואנחנו רק יכולים להניח שההקלטות האלה הגיעו ממנו אך מסיבות שאינן שקופות לנו, אנחנו אף פעם לא מבינים מאיפה הגיעו ההקלטות או מדוע פורת החליט להתרחק מבר לב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
"המתחזים עם חיים אתגר", 19 באפריל 2023. קשת 12, צילום מסך
חיים אתגר/צילום מסך, קשת 12

אם התחקיר היה משודר כחלק מתוכנית כמו "עובדה" למשל, יש סיכוי שהסיפור שהציג אתמול חיים אתגר על הניצב לשעבר אורי בר לב עוד היה יכול לגרור השלכות שישנו עובדות בשטח (בכל זאת, גם אתמול הבטיח אתגר בקולו: "דבר כזה עוד לא ראינו"), אך האמת היא שמה שנשארנו איתו זאת עדות מספר מיליון לכך שבמדינת ישראל של ימינו יש רק שלושה ערכים שחשובים באמת והם שלושת הכפים שדיבר עליהם השר מיקי זוהר: כוח, כסף וכבוד. העובדה שהמילה כישרון היא לא אחת מהם אינה מקרית והיא רלוונטית גם למושא התחקיר ששודר אתמול וגם למי שעומד מאחוריו.

לסיכום, קשה שלא לחשוב שאפילו אתגר עצמו לפעמים קצת מזלזל בתכנים שהוא מציג לנו בתוכנית. למשל אתמול, בחלק שמכונה האולפן שאחרי התוכנית, הוא הראה לנו עוד חצי סיפור שהגיע לידיו על אשר בן עוז שמראה את הקשרים שלו עם ניצבים מכהנים במשטרה. העובדה שהוא לא מצליח להיסגר על נושא אחד לתוכנית שלו ומדלג ביניהם כמו צעיר עם הפרעת קשב וריכוז בהתאם למה שהוא מקווה שיגרור כותרות, היא מובנת בערוץ מסחרי אבל גם מראה על חוסר ביטחון בחוזקו של התחקיר עצמו.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים אתגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully