וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן אלן ארקין ("מיס סנשיין הקטנה", "שיטת קומינסקי") מת בגיל 89

30.6.2023 / 16:53

ארקין זכה באוסקר לשחקן משנה על "מיס סנשיין הקטנה" ובפרסים רבים נוספים. הוא אחד משמונה שחקנים שהיו מועמדים לאוסקר השחקן על סרטם הראשון ושיחק גם בסרטים "מלכוד 22", "הבריחה מסוביבור", "המספריים של אדוארד" ו"גלנגרי גלן רוס" ובסדרה "שיטת קומינסקי"

אלן ארקין. John Shearer/Getty Images for PEOPLE, GettyImages
אלן ארקין/GettyImages, John Shearer/Getty Images for PEOPLE

השחקן והבמאי האמריקאי אלן ארקין מת בגיל 89 בביתו בקליפורניה. ארקין זכה באוסקר בקטגוריית שחקן משנה על תפקידו בסרט "מיס סנשיין הקטנה", שהעניק לו גם זכייה בפרס באפט"א לשחקן המשנה. הוא זכה גם בפרס גלובוס הזהב בקטגוריית השחקן על תפקידו בסרט "הרוסים באים, הרוסים באים", וקטף גם שני פרסי גילדת שחקני המסך ופרס טוני אחד, בנוסף לזכיות ולמועמדויות רבות נוספות.

עוד בטרם הופיעו ידיעות על כך, כתב השחקן ג'ייסון אלכסנדר בחשבון הטוויטר שלו על מותו של ארקין: "קול כל כך נפלא ומקורי של קומדיה. כמה פעמים שהייתי לצדו, נשמה טובה ונדיבה. למדתי כל כך הרבה מהצפייה בו. הצחוקים שלי מעבודתו המפוארת נראים אינסופיים".

ארקין נולד במרץ 1934 בברוקלין, ניו יורק, למשפחה יהודית, אמו היתה מורה ואביו צייר וסופר. משפחתו עברה ללוס אנג'לס כשהיה בן 11. הוא החל ללמוד משחק כבר בילדותו. בשנת 1963, בתחילת הקריירה שלו על במת ברודוויי, שיחק בהצגה הקומית "Enter Laughing" שכתב ג'וזף שטיין, תפקיד שעליו זכה בפרס טוני לשחקן. על עבודת הבימוי שלו בהצגה "The Sunshine Boys", שכתב ניל סיימון, ניתנה לו מועמדות לפרס הטוני לבימוי בשנת 1973.

הופעתו הראשונה בסרט באורך מלא הייתה בשנת 1966, כששיחק בסרט הקומי "הרוסים באים, הרוסים באים" של נורמן ג'ואיסון. על משחקו נכתב בניו יורק טיימס שהוא "נפלא במיוחד", והתפקיד הקנה לו מועמדות לאוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר. למעשה ארקין הוא אחד משמונה שחקנים בלבד שקיבלו מועמדת לפרס אוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר על הופעת המסך הראשונה שלהם. על התפקיד הזה זכה בפרס גלובוס הזהב.

שנים לאחר מכן, בשנת 2006, הוא זכה בפרס אוסקר לשחקן המשנה על תפקידו בסרט "מיס סנשיין הקטנה", שהעניק לו גם את פרס באפט"א לשחקן המשנה. סרטים בולטים נוספים שבהם שיחק: "בודדה באפלה" , "צייד בודד הוא הלב", "מלכוד 22", "רציחות קטנות" שגם ביים, "המספריים של אדוארד", "גלנגרי גלן רוס", "שחק אותה סמארט" ו"ארגו".

ארקין כיכב גם בטלוויזיה, וקיבל שש מועמדויות לפרסי האמי, בהן שתי מועמדויות בקטגוריית שחקן בסדרה קומית על תפקידו ב"שיטת קומינסקי", ומועמדות בקטגוריית השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט הטלוויזיה "The Pentagon Papers". הוא גם דיבב את קולו של בן דמותו של הסופר ג'יי די סלינג'ר, כותב "התפסן בשדה השיפון", בסדרת האנימציה "בוג'ק הורסמן" של נטפליקס. בנוסף, שיחק בסרט הטלוויזיה "הבריחה מסוביבור" של ג'ק גולד.

הוא התחתן שלוש פעמים, ואחד מילדיו הוא השחקן אדם ארקין, המוכר בין היתר מתפקידו כד"ר אהרון שאטו בסדרה "שיקגו הופ".

  • עוד באותו נושא:
  • אלן ארקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully