וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הבימה הפורש: "המפתח להצלחה - תשוקה לתרבות ואהבה לאמנים"

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 13:44

נעם סמל סיפר בשיחה עם איריס קול ב-103fm על עזיבתו הצפויה בספטמבר הקרוב, ושיתף באתגרים שליוו את הקדנציה שלו בראש התיאטרון הלאומי: "זה לא היה רק עניין של כסף, אלא עניין של 'הרוח במחנה' של התיאטרון". האזינו

נעם סמל, מנכ"ל תיאטרון הבימה הפורש, סיכם בשיחה עם איריס קול ב-103fm את הקדנציה שלו בראש התיאטרון הלאומי וסיפר על ההתמודדות עם האתגרים שליוו את התקופה. "זה לא היה רק עניין של כסף, אלא עניין של 'הרוח במחנה' של התיאטרון. מצאתי שחקנים נהדרים ועובדים מצוינים, אך בכל זאת לא הייתה לי ברירה והשתחררתי מכמה מהם", סיפר.

בהמשך, סיפר סמל על תקופת הקורונה שעל אף שהביאה עמה הפסדים קשים למוסדות תרבות רבים, תיאטרון הבימה דווקא הרוויח ממנה, לדבריו. "הקורונה עזרה לנו מאוד, ובעצם העמידה את הבימה בשוויון עם שאר התיאטרונים בתל אביב. בשנתיים האלו השלמנו את הפערים והצלחנו לשכנע את ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לקחת את הבימה תחת חסותו", סיפר.

"אני לא חושב שאני מיוחד במינו", אמר סמל, והתייחס גם למחווה שנעשתה לו ביום שישי האחרון לקראת עזיבתו. "הופיעו 25 אמנים שהיה צריך בכוח לשכנע אותם לקבל תשלום", סיפר והוסיף: "המפתח כדי להצליח בניהול תיאטרון, זאת תשוקה גדולה מאוד לתרבות ישראלית עברית, אהבת האמנים והאמנות, אהבת התחום, עם כל הסבל והפצעים והמכשלות שיש לך".

נעם סמל, חזרות למחזמר "קזבלן", תיאטרון הבימה, 7 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"בכל זאת לא הייתה לי ברירה והשתחררתי". נעם סמל/ראובן קסטרו

דני וייס ימונה לתפקיד המנכ"ל החדש במקום סמל, עליו המליצה ועדת איתור בראשות זיוה פתיר ובהשתתפות עו"ד ליאור שפירא ועמי כץ בליווי לשכת התאגידים. וייס מכהן כיום יו"ר פורום מוסדות תרבות בישראל וכן כמנכ"ל המדיטק והחברה לפיתוח תרבות בחולון, המאגדת בתוכה את כל מוסדות התרבות בעיר. בעבר שימש כמנכ"ל תיאטרון החאן וגופי תרבות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully