וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההחלטה בכנסת: הקאמרי מבטל הצגות

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 17:24

לאחר ביטול עילת הסבירות, הודיע הקאמרי כי הוא מבטל את ההצגות שתוכננו להערב. גורם בתיאטרון אומר לוואלה! תרבות כי הביטולים נובעים גם ממחאה על הפגיעה בדמוקרטיה וגם מחשש שלא יבוא קהל. מוקדם יותר קרא פורום מוסדות התרבות להשבתת מוסדות התרבות ולעצירת החקיקה

לפיד אחרי ביטול עילת הסבירות: "אין ראש ממשלה בישראל"/מערכת וואלה!

לאחר שהכנסת ביטלה היום את עילת הסבירות, כחוק הראשון במהפכה המשפטית של הממשלה, הודיע תיאטרון הקאמרי כי הוא מבטל את ההצגות שלו שתוכננו להיום. "בשל המצב, הקאמרי יסגור את שעריו הערב", נמסר מהתיאטרון. "שלוש ההצגות שנקבעו להערב, 'המלך עומד למות', 'כל הדברים הטובים' ו'שריקה' לא יתקיימו כמתוכנן. את הכרטיסים שנרכשו ניתן יהיה לממש בתאריך אחר". גורם בתיאטרון מוסיף ואומר לוואלה! תרבות כי הביטולים נובעים הן כמחאה על הפגיעה בדמוקרטיה וגם מהחשש שלא יבוא קהל בין השאר בגלל הפגנות שיכולות לחסום את הדרכים.

מוקדם יותר היום, לפני שעבר החוק, קרא פורום מוסדות התרבות והאמנות למנהלי מוסדות התרבות בישראל "להצטרף לפורום העסקים הגדולים במשק ולהשבית את מוסדות התרבות באופן מידי. אנו מצטרפים לקריאתם של נשיא המדינה, ראשי המשק, פורום העסקים, ראשי מערכת הביטחון, המוסדות האקדמיים ושאר הגופים המובילים במאבק להצלת הדמוקרטיה הישראלית וקוראים לראש הממשלה לעצור מידית את החקיקה עד להשגת הסכמה לאומית רחבה".

לקריאה של פורום מוסדות התרבות למוסדות להשבתת פעילותם הצטרפו בין השאר שח"ם (איגוד השחקנים), איגוד הבמאיות והבמאים, פורום עמותות תרבות ערביות, הפורום הדוקומנטרי, מרכז התנועה שדרות אדמה, איגוד העורכים, אגודת מעצבי הבמה, בת"י (איגוד בימאיות ובימאי התיאטרון בישראל) ועמותת הכיראוגרפים.

רמי ברוך, קרן מור ונטע גרטי בהצגה "המלך עומד למות" של תיאטרון הקאמרי. אוהד רומנו, עיצוב: שיין הורוביץ,
רמי ברוך, קרן מור ונטע גרטי בהצגה "המלך עומד למות" של תיאטרון הקאמרי, אחת מההצגות שבוטלו/אוהד רומנו, עיצוב: שיין הורוביץ

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) סופית בקריאה שנייה ושלישית את החוק לביטול עילת הסבירות, ברוב של 64 ח"כים מול 0 מתנגדים לאחר שכל חברי האופוזיציה נטשו את המליאה. מדובר בחוק הראשון שעובר במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, והוא עבר בתום יותר מחצי שנה של מחאה נרחבת ועימותים פוליטיים קשים בין הצדדים.

מיד לאחר אישר ההצעה,הוגשו עתירות לבג"ץ נגד המהלך: "תורו של בית המשפט העליון להתייצב ולמנוע את החקיקה הזאת". במקביל, ארגוני המחאה קראו לצאת לרחובות להפגין. "מדינת ישראל עוברת לתקופה השחורה מהקמתה, ממשלת חורבן הבית הכריזה מלחמה נגד אזרחיה, נגד הדמוקרטיה ונגד מגילת העצמאות. נמשיך במאבק עיקש שרק יילך ויחריף ובסופו ישראל תשוב להיות דמוקרטיה", נמסר מ"כוח קפלן".

לאורך הדיון, שכלל הצבעה על אלפי הסתייגויות, ח"כים ושרים בקואליציה לחצו על ראש הממשלה בנימין נתניהו לרכך באופן חד צדדי את החוק, עם קבלת הסתייגות לריכוך החוק והכרזה על הקפאה של המשך הרפורמה למשך כמה חודשים, בדגש על השינוי בוועדה לבחירת שופטים. במקביל לדיון, מפגינים רבים מחו מחוץ למשכן הכנסת, כאשר חלקם הגיעו לשטח החסינות ופונו על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully