וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלק השני של "מלאכים באמריקה", "איש הגשם" ו"אוון הנסן היקר": ההצגות החדשות של הקאמרי

עודכן לאחרונה: 10.6.2023 / 14:48

הרפטואר החדש של התיאטרון כולל בין השאר קומדיה על סוכן מוסד שנשלח במכונת זמן להציל את רבין מהרצח, מחזמר של גתית פישר ושיר ראובן עם מוזיקה של נונו, עיבוד לסרט "כוח עליון" בכיכובו של יניב ביטון וגם "מדיאה" ו"יוליוס קיסר". כל הפרטים

המוזיקאית נעמי אהרוני גל, המוכרת בשם הבמה נונו, מציגה עם שחקני ושחקניות הקאמרי קטע מהדרמה הקומית ״כאפות״ של התיאטרון, עבורה כתבה את המוזיקה, במסיבת עיתונאים של הקאמרי להצגת הרפרטואר לשנת 2023/24/שגיא בן נון

החלק השני של "מלאכים באמריקה", מחזות הזמר "מלצרית" ו"אוון הנסן היקר" ועיבודים בימתיים לסרטים "איש הגשם" ו"כוח עליון" הן חלק מההצגות הצפויות לעלות בתיאטרון הקאמרי בעונה הקרובה - כך הוכרז היום (רביעי) במסיבת עיתונאים.

בראש ההבטחות עומדת ההצגה "מלאכים באמריקה: בנייה מחדש" מאת טוני קושנר, שתעלה לקראת סוף 2023 לראשונה בארץ. זהו החלק השני של "מלאכים באמריקה". החלק הראשון, שעוסק בהשפעת האיידס על החברה האמריקנית בסוף שנות ה-80, עלה בברודוויי בתחילת שנות התשעים ועיבוד שלו עלה בקאמרי לפני מספר חודשים. בחלק השני, שיביים גלעד קמחי ותרגם אלי ביז'אווי, ישחקו נדב נייטס, אביגיל הררי, יואב לוי, אלעד אטרקצ'י, שהם שיינר, עירית קפלן, מיה לנדסמן, דודו ניב ומתן און ימי והוא ילווה על ידי תזמורת המהפכה, בניצוחו של רועי אופנהיים.

הצגות נוספות שהקאמרי הודיע על עלייתן בעונה הקרובה: "המלך עומד למות" של אז'ן יונסקו בבימוי עירד רובינשטיין, שגם תרגם עם תום חודורוב. המחזה עוסק במלך שימי גדולתו כבר מאחוריו, ממלכתו קורסת, נתיניו ברחו לכל עבר, הצבא אינו מציית לו והוא איבד את כל כספו ורכושו בהילולה פזרנית. אשתו והרופא שלו מנסים לשכנע אותו לקבל את המוות הקרב, אך המלך נאחז בחיים ובכיסא בכל כוחו ומסרב לצאת למסע האחרון, הבלתי נמנע. בקטע שהוצג מהעיבוד החדש בלטו כמה עקיצות מרומזות לעברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, למשל בשימוש בביטוי שלו "נכנס לאירוע". בהצגה ישחקו רמי ברוך, קרן מור, נטע גרטי, מיכה סלקטר, איה גרניט שבא ומתן און ימי.

אחרי שהעלה את "אדיפוס", התיאטרון יציג גם את "מדיאה" על פי אוריפידס בעיבוד מחודש, שעליו חתומה שחר פנקס ועל הבימוי עירד רובינשטיין. ישחקו בה אפרת בן צור, מיכה סלקטר, אנסטסיה פיין והלנה ירלובה. מחזה קלאסי נוסף שיעלה הוא "יוליוס קיסר" של שיקספיר, בכיכובו של עמוס תמם.

בתחום מחזאות המקור יעלו הדרמה הפסיכולוגית "להעיר אריות", עיבוד לספרה של איילת גונדר-גושן בבימוי שירילי דשא, בהשתתפות עוז זהבי, רות אסרסאי ומיכל עוזיאל; וכן "זרים" - עיבוד חדש למחזהו של יהושע סובול, בהשתתפות דרור קרן ואולה שור סלקטר.

רמי ברוך, קרן מור ונטע גרטי בהצגה "המלך עומד למות" של תיאטרון הקאמרי. אוהד רומנו, עיצוב: שיין הורוביץ,
עקיצות לעבר נתניהו. רמי ברוך, קרן מור ונטע גרטי בהצגה "המלך עומד למות" של תיאטרון הקאמרי/אוהד רומנו, עיצוב: שיין הורוביץ

כפי שפורסם לראשונה על ידי כותב שורות אלו, המוזיקאית נעמי אהרוני גל, המוכרת בשם הבמה נונו, תצטרף כיוצרת המוזיקה לדרמה הקומית "כאפות", שעליה הוכרז כבר במסיבת העיתונאים של העונה הקודמת, ואותה כותבות גיתית פישר ושיר ראובן. ההצגה עוסקת בלילך, תלמידה מופרעת, שמתאהבת בגל, נערה שקדנית ומרצה. לילך משכנעת את גל להצטרף למסע לפולין, בתקווה ששם, "במקום בו הכל יכול לקרות", גל תתאהב אף היא בלילך. מכאן מתחיל מירוץ להשגת הכסף לנסיעה - משימה שתדרוש מהן לפרוץ את הגבולות של עצמן בתוך הג'ונגל הרגשי של גיל ההתבגרות. הדרמה קומית מבקשת לנפץ אתוסים, על התבגרות, חברות ואהבה, ועל איך הרגש היפה ביותר עלול לגרום לנו לעשות את המעשים המכוערים ביותר. צפו למעלה בשיר הפתיחה של ההצגה.

עוד הוכרז על "שלום בית" - קומדיה משפחתית חדשה מאת גלעד שמואלי העוסקת בבדידות הגיל השלישי; "עכשיו באים" מאת תמר קינן ואיתן ענר בהשתתפות כינרת לימוני, דורית לב ארי; ו"ספר האקסיות" - טרגדיה קומית מוזיקלית על החיפוש המתמיד אחרי אהבה ועל טעמה הנורא של הפרידה, מאת קרן חובב, על פי ספרו של יאיר אגמון.

בזירת המחזאות הבינלאומית יעלו לא מעט עיבודים לסרטי קולנוע. כך צפוי לעלות עיבוד חדש לסרט "איש הגשם", שעלה בעבר גם בעיבוד של בית ליסין,. הפעם ישחקו בעיבוד דביר בנדק, דן שפירא, ירדן ניקפהמה, הלנה ירלובה, אבי טרמין ונעם ברט. התרגום הוא של שלומי מושקוביץ והבימוי של דפנה זילברג; עיבוד לסרט "כוח עליון" של הבמאי השבדי רובן אוסטלונד. ההצגה עוסקת במשפחה שיוצאת לחופשה באתר סקי ומתמודדת עם מה שנראה כמו מפולת שלג ואבא שבורח בבהלה ואז מתגלה שהיתה זו אזעקת שווא. ישחקו בה יניב ביטון וכינרת לימוני, על התרגום חתום דורי פרנס ועל הבימוי גלעד קמחי; וגם עיבוד ל-"לחסל את הגברת הזקנה" המבוסס על הסרט המצליח משנת 1955, שזכה לגרסה מחודשת של האחים כהן בשנת 2004, ובה ישחקו מרים זוהר, אוהד שחר, נדב אסולין, ערן מור, ושניים מכוכבי "קופה ראשית" - יניב סוויסה ודניאל סטיופין, שכיכבו יחד השנה גם במחזה "החבדניקים" של הקאמרי. המחזה מאת גרהאם לינהאן, על פי תסריט מאת וויליאם רוס, בתרגום דורי פרנס ובימוי אמיר י. וולף.

צפויים לעלות גם עיבודים מוזיקליים לשניים ממחזות הזמר המצליחים ביותר בברודוויי במאה ה-21: "מלצרית" בהשתתפות משי קליינשטיין, טלי אורן, נוי הלפרין, עופרי ביטרמן, אלי גורנשטיין, גלעד שמואלי, רפאל עבאס ודויד בילנקה; וגם "אוון הנסן היקר", סיפור על התבגרות, על זהות ועל הצורך של כולנו להרגיש שייכים. את המחזמר כתב סטיבן לבנסון, על המוזיקה והמילים בנג' פאסק וג'סטין פול ועל הבימוי עמית אפטה. יככב בו בין השאר אלון סנדלר.

הקאמרי אף הכריז על קול קורא ליוצרי מחזות זמר לשנת 2024, תחת השם "המחזמר הבא שלנו", במסגרתו יעניק התיאטרון תקציב פיתוח וליווי מקצועי למחזמר. זאת על רקע הצלחת "החבדניקים", שהביא לתיאטרון בשנה החולפת כמאה אלף צופים.

עוד בוואלה!

האונס בשמרת הפך להצגה מצליחה. כעת התיאטראות נדרשים לתרום את הכסף לבנות הנאנסת

לכתבה המלאה

יעניין אותך גם:

משי קליינשטיין וטלי אורן במחזמר "מלצרית" של תיאטרון הקאמרי. אוהד רומנו, עיצוב: שיין הורוביץ,
משי קליינשטיין וטלי אורן במחזמר "מלצרית" של תיאטרון הקאמרי/אוהד רומנו, עיצוב: שיין הורוביץ

במסגרת קבוצת הצעירים של הקאמרי, "דור חדש", יעלה מחזה יוצא דופן בשם "מיקי מציל", קומדיית מדע בדיוני פוליטית, העוסקת בסוכן המוסד הצעיר והפטריוט מיקי שנשלח לחזור במכונת זמן לנובמבר 1995 כדי להציל את חייו של ראש הממשלה, יצחק רבין, מהרצח שביצע יגאל עמיר. על המחזה, שהוגדר במסיבת העיתונאים כ"בחזרה לעתיד פוגש את רצח רבין", חתומים המחזאי ירון אדלשטיין, הבמאי עמית אפטה והשחקנים תם גל, חן גרטי, דור הררי, תום חודורוב, אוריה יבלונובסקי, רוני נתנאל, מאיה קורן, יעלי רוזנבליט ובתפקיד אורח יצחק חזקיה.

במסיבת העיתונאים של הקאמרי ובקומוניקט הנלווה אליה בלט בהעדרו המחזמר "חוה ואני", המבוסס על סיפורן של חוה יערי ואביבה גרנות, שרצחו בשנות ה-80 את התיירת מלה מלבסקי. באוקטובר 2021 הוצג בקאמרי המחזמר שהיה אמור לעלות בעונת 2021-2022 וכתב ימי ויסלר מלהקת הבילויים, היתה אמורה לבעים נועה רבן והיו אמורות לשחק בו את הרוצחות מיה דגן ועירית קפלן, ואף הוצג קטע ממנו. המחזמר לא עלה מאז וגם לא אוזכר במסיבת העתונאים. בתשובה לשאלת וואלה! מה עלה בגורל ההפקה נמסר מהקאמרי שהיא לא בוטלה אלא נדחתה, לא תעלה גם בעונה הקרובה אלא בעונה שאחריה.

גלעד קמחי, המנהל האמנותי של הקאמרי, אמר בין השאר במסיבת העיתונאים: "המציאות לא ממש מאפשרת לנו לנוח על זרי הדפנה. אנחנו נמצאים בתקופה שבה קצב האירועים במדינה כל כך מהיר - בחירות, הפגנות, מבצע צבאי - הדמויות מוגזמות מדי, העלילה מפותלת, ממש לא אמין, כמעט מופרך, אבל דבר אחד ברור - אנחנו כתיאטרון מחוייבים להמשיך ולשאול שאלות, להציף בעיות ואי הסכמות בתוכנו, להאיר בזרקור על הפינות הנסתרות שלנו כחברה - לא להפסיק. לעשות זאת ערב ערב על הבמה. אין לנו ברירה אחרת, במיוחד היום כשאנחנו חווים את השסע החברתי ועדים לתהליכים שעלולים לסכן את הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully