וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: הסרט הישראלי-איראני של גיא נתיב יתחרה בפסטיבל ונציה

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 13:35

"Tatami", מותחן הג'ודו של גיא נתיב וזאר אמיר אברהימי, הניצב כשיתוף הפעולה הקולנועי הישראלי-איראני הראשון מאז המהפיכה באיראן, יערוך את הבכורה העולמית שלו במסגרת הבחירה הרשמית של פסטיבל ונציה

גיא נתיב, זאר אמיר אברהימי. כריס דוויט, זיו עמר, באדיבות קשת סטודיוס,
שיתוף פעולה היסטורי. זאר אמיר אברהימי וגיא נתיב/כריס דוויט, זיו עמר, באדיבות קשת סטודיוס

שבועיים לאחר ש"גולדה" שלו פתח בהצלחה את פסטיבל הקולנוע ירושלים, הבמאי הישראלי גיא נתיב זוכה לבשורה מרגשת נוספת: סרטו החדש "Tatami" יערוך את בכורתו העולמית במסגרת הרשמית של פסטיבל ונציה. מנהלי הפסטיבל הודיעו היום על הרפרטואר של האירוע, והסרט של נתיב יתחרה במסגרת הצד אוריזונטי.

את הסרט ביים נתיב עם השחקנית האיראנית זאר אמיר אברהימי. זו הפעם הראשונה שבמאים ישראלים ואיראנים יוצרים סרט במשותף מאז המהפכה באיראן. הסרט הופק על ידי קשת סטודיוס - האולפנים של קשת אינטרנשיונל בלוס אנג'לס.

הסרט מתמקד בלחצים המופעלים על ספורטאית איראנית, ליילה, לפי קרב מכריע באליפות העולם, שבו היא אמורה להתחרות נגד ספורטאית מישראל. השלטונות והמאמנת שלה לוחצים עליה לזייף פציעה, וליילה מוצאת את עצמה נאלצת לקבל החלטות קשות על המשך דרכה.

הבמאי גיא נתיב במסיבת עיתונאים לקראת בכורת הסרט "גולדה", פסטיבל ברלין, 20 בפברואר 2023. Michele Tantussi, רויטרס
מברלין לונציה דרך ירושלים. גיא נתיב/רויטרס, Michele Tantussi

זאר אמיר אברהימי, שפרצה לפני שנה בסרט הדני המוערך "עכביש קדוש" ואף זכתה עליו בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן, מככבת גם בתפקיד הראשי של הפרויקט הישראלי-איראני. את הסרט כתבה תסריטאית איראנית אף היא, אלם ארפני.

"זהו כבוד עצום לשתף פעולה עם כוחות הטבע היצירתיים האמיתים הללו - זאר, אריאן, ואלחם, ולהעניק חיים לסיפור החשוב הזה", מסר בזמנו נתיב. "זה יותר מסרט, עבור כולנו. זו הצהרה יצירתית לעולם, בזמן שאלפי אזרחים איראנים חפים מפשע משלמים על חופש בחייהם".

זאר אמיר אברהימי הוסיפה בזמנו כי "הסיפור שנספר בסרט הזה הוא סיפורם של יותר מדי ספורטאים איראנים שאיבדו את הזדמנויות חייהם, ולעתים נאלצו לעזוב את מדינתם ואת יקיריהם בשל הסכסוך בין המערכות והממשלות. שיתוף הפעולה האמנותי והקולנועי הזה עם גיא הוא מחווה עבורם".

הפסטיבל עצמו ייפתח בחודש הבא, רביעי 30.8. הוא יתקיים השנה על רקע שביתת התסריטאים והשחקנים, שתמנע מכוכבים הוליודיים לקדם סרטים בהשתתפותם. סרט הפתיחה היה אמור להיות "Challengers" בכיכובה של זנדאיה, אך הפצתו נדחתה בעקבות השביתה. תחת זאת, הפסטיבל ייפתח עם פרויקט בפרופיל הרבה פחות גבוה - דרמת המלחמה האיטלקית "Comandante"

עוד בוואלה!

"גולדה" מוציא את הקהל הישראלי רועד ובוכה. האם זה הסרט שיציל את ישראל מעצמה?

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "גולדה". פסטיבל ירושלים,
קודם "גולדה", אז ונציה/פסטיבל ירושלים

שבוע לפני פתיחת פסטיבל ונציה, סרטו הקודם של נתיב ייצא לאקרנים בארצות הברית ובישראל. מדובר כמובן ב"גולדה" המדובר בכיכובה של הלן מירן. הוא ערך את הבכורה העולמית שלו בפסטיבל ברלין בפברואר האחרון, ערך את הבכורה המקומית שלו כשפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים לפני שבועיים - ויגיע לקהל הרחב בעוד חודש.

נוסף לסרטו של נתיב, הודיע היום הפסטיבל על הסרטים הנוספים שישתתפו ויתחרו בו. למרות המצב, ואף שהכוכבים עצמם לא יגיעו, מדובר ברשימה מפוארת המחזקת את מעמדו של האירוע הוונציאני כאחד החשובים בעולם הקולנוע - אם לא החשוב ביותר.

בתחרות הרשמית, יתחרו בין השאר שלוש ביוגרפיות מדוברות - "פרסיליה" של סופיה קופולה על פרסיליה פרסלי, "מאסטרו" של בראדלי קופר על ליאונרד ברנשטיין ו"פרארי" של מייקל מאן על אנצו פרארי. דיוויד פינצ'ר יציג את "הרוצח", סרטו הראשון מזה כעשור. קשר ישראלי נוסף הוא "זיכרון", סרטו החדש של הבמאי המקסיקאי יהודי מישל פרנקו, שמבלה חלק ניכר מזמנו בארץ ויביים כאן את הפרויקט הבא שלו. ועוד בתחרות: סרטים חדשים של יוצרים ויוצרות מהטופ של הטופ, בהם פבלו לארין, יורגוס לנתימוס, אניישקה הולנד, פבלו לארין, ריוסוקה המגוצ'י, מתיו גארונה ועוד. ללקק את האצבעות.

מחוץ לתחרות, אפשר יהיה לצפות ב"Coup de Chance", סרטו הצרפתי של וודי אלן, שנחשב מוקצה באמריקה, אבל באירופה עוד מוצא את מקומו.

  • עוד באותו נושא:
  • גיא נתיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully