וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב "שובר שורות" בנאום זועם: "בינה מלאכותית לא תיקח את העבודה שלנו"

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 12:35

בריאן קרנסטון נאם בעצרת השחקנים בטיימס סקוור בניו יורק, והדגיש את חשיבות המאבק להגבלת בינה מלאכותית בעולם הקולנוע - אחד מסלעי המחלוקת בין הארגון השובת לאולפנים הגדולים: "לא ניתן שהעבודות שלנו ויינתנו לרובוטים. לא תיקחו את הכבוד שלנו"

השחקן בריאן קרנסטון, כוכב "שובר שורות" בעבר, דרש אתמול (שלישי) בנאום בעצרת מחאה של השחקנים השובתים בטיימס סקוור בניו יורק כי הבינה המלאכותית לא תפגע בעבודתם של השחקנים.

"יש לי מסר לבוב איגר [מנכ"ל דיסני]", אמר קרנסטון, "אני יודע שאתה מסתכל על הדברים דרך עדשה אחרת. אנחנו לא מצפים שתבין מי אנחנו. אבל אנחנו מבקשים ממך להקשיב לנו, ויותר מזה: להקשיב לנו כשאנחנו אומרים לך שלא ניתן שהעבודות שלנו יילקחו מאיתנו ויינתנו לרובוטים. אנחנו לא ניתן שתיקחו מאיתנו את הזכות לעבוד ולהתפרנס בכבוד. ולבסוף, חשוב מכל, אנחנו לא נאפשר שתיקחו מאיתנו את הכבוד שלנו. אנחנו מאוחדים עד הסוף".

ארגוני השחקנים והשובתים משביתים בימים אלה את הוליווד, כשאחת הסוגיות במחלוקת מול האולפנים הגדולים היא הדרישה להגביל את השימוש בבינה מלאכותית. בגלל שמדובר בתחום חדש, הוא פרוץ כיום לחלוטין עם השלכות פוטנציאליות מסוכנות. כך, למשל, אין כל רגולציה לגבי הזכות "להחזיר מתים לחיים" באמצעות שחזור שלהם בעזרת בינה מלאכותית (כפי שנעשה כבר עם קארי פישר). בנוסף, שימוש בטכנולוגיה למעשה שולל מהשחקנים את השליטה על גופם וקולם, שכן ניתן לשנות אותם בהתאם למטרות האולפנים בעזרת תוכנות בינה מלאכותיות. לבסוף, טכנולוגיות "דיפ פייק" הופכות למעשה את השחקנים האמיתיים לבלתי נדרשים, מכיוון שאפשר "להלביש" אותם דיגיטלית על גוף אחר ולהשתמש בו. השחקנים דורשים לעגן ברגולציה קשיחה את השאלות האלה ואחרות, ולייצר מודל פיצוי הוגן לשחקנים שלמעשה משמשים כמאמנים למערכות בינה מלאכותיות, המשתמשות בהם כדי ללמוד לייצר העתקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully