וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהושע סובול: "דמנציה משתלטת על הנהגת המדינה. זאת הדרך הברורה ביותר לחורבן"

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 13:55

"מטרללים את העם, מכניסים אותו לדמנציה כי הממשלה היא דמנטית", אמר המחזאי באירוע כתיבת "מגילת ההתנגדות והחורבן" של ישראל, המתקיים ברחבת מוזיאון ת"א במחאה על המהפכה המשפטית וביטול עילת הסבירות, ובו אנשי רוח, אקדמיה ומשפטנים מציינים את "הסכנה והתקווה לישראל"

המחזאי והבמאי יהושע סובול באירוע של התנועה הדמוקרטית האזרחית ברחבת מוזיאון ת"א, ובו נערכה כתיבת "מגילת ההתנגדות והחורבן" של מדינת ישראל, בעקבות המהפכה המשפטית וביטול עילת הסבירות על ידי אנשי רוח, אקדמיה, משפטנים וכלכלנים בכירים. ערב ט' באב, 26 ביולי 2023/נינה שירה, יח"צ

"ברגע שדמנציה משתלטת על חברה ועל הנהגת המדינה - זאת הדרך הברורה ביותר לחורבן", כך אמר היום לתקשורת המחזאי והבמאי יהושע סובול, "אני חושב שפשוט מטרללים את העם, מכניסים אותו לדמנציה כי הממשלה היא דמנטית".

דבריו נאמרו באירוע של התנועה הדמוקרטית האזרחית שמתקיים היום, של כתיבת "מגילת ההתנגדות והחורבן" של מדינת ישראל, בעקבות המהפכה המשפטית וביטול עילת הסבירות. אנשי רוח, אקדמיה, משפטנים וכלכלנים בכירים כתבו את המגילה, שלדבריהם "מציינת את הסכנה והתקווה לישראל". האירוע מתקיים ערב ט' באב, ברחבת בית אריאלה ומוזיאון תל אביב, החל משעות הבוקר ויימשך עד 22:00.

בנוסף לסובול, בין כותבי "מגילת ההתנגדות והחורבן" נמנים גם חתן פרס ישראל ונשיא האקדמיה הלאומית למדעים, פרופ' דוד הראל, פרופ' רחל אליאור, פרופ' אסף רזין, פרופ' עירית קינן ושופטת בית המשפט המחוזי (בדימוס) סביונה רוטלוי, שכתבה במגילת ההתנגדות והחורבן: "אני חרדה מחורבן בית שלישי, ואנחנו בדרך. אני חרדה מפגיעה בשלטון החוק ובעצמאות מערכת אכיפה החוק. אני מייחלת להחזרת תוכנה של מגילת העצמאות ולחוקה בישראל". ממארגני האירוע נמסר כי הציבור מוזמן לכתוב את חלקו במגילה.

יהושע סובול. ניב אהרונסון
"מטרללים את העם". יהושע סובול/ניב אהרונסון

מוקדם יותר, מסר ד"ר אבי עופר, יו"ר התנועה הדמוקרטית האזרחית: "כמו בזמנים קדומים, אנחנו לוקחים עלינו את החובה לתאר את הימים הללו. בערב ט' באב, לא נלמד תורה, אלא נכתוב את דברי הימים הללו, כאזהרה לימים ולשבועות שלפנינו. מגילת ההתנגדות והחורבן של התנועה הדמוקרטית האזרחית תכתב ע"י אנשי רוח ואקדמיה, ואנו מזמינים גם את הציבור לתרום ולכתוב מדם ליבו. ישראל עומדת בפני משבר אדיר - ואנו צריכים לספר ולכתוב על המתרחש, ועל כיצד נצליח להשתקם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully