וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינייד אוקונור ביטלה הופעה בישראל בגלל איומי מוות. זה מה שהיא כתבה לבן גביר אחר כך

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 17:07

מות שינייד אוקונור הזכיר שלאחר הופעתה בארץ ב-95', ביטלה שתי הופעות, אחת בגלל איומים על חייה מצד ארגון ימני קיצוני בו היה חבר איתמר בן גביר. במכתב פומבי לבן גביר כתבה: "אלוהים אינו מתגמל את מי שמטילים טרור על ילדי העולם. לא הצלחת בדבר, ונשמתך נכשלה"

שינייד אוקונור בסרט הדוקמנטרי Nothing Compares (2022) Official Trailer -/SHOWTIME

מותה המצער של שינייד אוקונור, מהאייקונים הגדולים של המוזיקה הפופולרית בעשורים האחרונים, בגיל 56, הזכיר את יחסיה המורכבים עם ישראל. מצד אחד, הקהל הישראלי אהב מאוד כמה מלהיטיה והיא הופיעה בארץ ב-1995. מצד שני לזמרת היה יחס ביקורתי למדינה מסיבות פוליטיות, והיא ביטלה הגעה לשתי הופעות נוספות בארץ, אחת בגלל איומים על חייה ושנייה בגלל חרם תרבותי ולחץ פלסטיני, על פי פרסומים.

ביוני 1997 היתה אמורה אוקונור להופיע בירושלים כחלק מאירוע למען השלום שכותרתו "שתי בירות, שתי מדינות", ולכן ספגה התנכלויות מארגוני ימין. אחד מהם היה ארגון "חזית הרעיון", פלג של תנועת כ"ך שבו היה פעיל איתמר בן גביר, כיום השר לביטחון פנים. נציגי הארגון התקשרו לשגרירות בריטניה בישראל, ופורסם כי איימו על חייה של אוקונור. בעקבות כך ביטלה את הופעתה, ואמרה שהיא לא רוצה לסכן את ילדיה. בריאיון ברדיו באותה תקופה, בן גביר אמר כי הוא הביאו לביטול המופע של אוקונור. ראש עיריית ירושלים באותו זמן, אהוד אולמרט, הביע גם הוא התנגדות לקיום האירועים וטען בפני התקשורת הזרה שביטול הופעתה של אוקונור נובע ממכירת כרטיסים מועטה, אך מארגני ההופעה הכחישו את הטענה.

שינייד אוקונור ואיתמר בן גביר. GettyImages, ראובן קסטרו, GettyImages
שינייד אוקונור ואיתמר בן גביר/GettyImages, GettyImages, ראובן קסטרו

בעקבות התקרית ולאחר הריאיון של בן גביר לרדיו, שתוכנו הגיע לידי אוקונור, הזמרת פרסמה מכתב פומבי לבן גביר באמצעות התקשורת הזרה, ובו נכתב: "יש לי מה להגיד בתגובה לכך שהארגון שלך איים על חיי. בראיון שלך ברדיו הישראלי התמוגגת על 'הצלחתך' למנוע את הופעתי בישראל ב-21 ביוני.

"תמיד היתה בי אהבה רבה לעם היהודי, וצער על מה שהם סבלו לאורך עשורים. ראיתי גברים ישראלים ופלסטינים מכים אחד את השני במקום בו נולדו האמונות שלהם. איך יהיה שלום איפשהו במקום כלשהו בכדור הארץ אם אין שלום בירושלים? אני מפנה את השאלה למר בן גביר". בהמשך הפנייה לבן גביר, אוקונור ביקשה ממנו לזכור הדיברות "לא תרצח" ו"לא תענה ברעך עד שקר". בהמשך המכתב כתבה אוקונור לבן גביר: "אלוהים אינו מתגמל את מי שמטילים טרור על ילדי העולם. לא הצלחת בדבר, ונשמתך נכשלה".

עוד בוואלה!

"כוח טבע, נשמה יפה ואמיצה": עולם המוזיקה אבל על שינייד אוקונור

לכתבה המלאה
שינייד אוקונור. Andrew Chin, GettyImages
שינייד אוקונור, פברואר 2020/GettyImages, Andrew Chin

בשנת 2014 אמרה אוקונור על המקרה, בריאיון לאתר "Hot Press": "אנשי ימין קיצוני יהודים איימו להרוג אותי ואת הלהקה שלי. אני לא מוכנה למות בשביל בולשיט של מישהו אחר, וגם לא מוכנה לסכן את הלהקה שלי, אז לא הגענו". על הופעתה אצלנו ב-1995 אמרה: "שנאתי את המקום הזה, זה היה אחד המקומות האגרסיביים ביותר שהייתי בהם".

בספטמבר 2014 היתה אמורה לשוב לישראל, להופעה בקיסריה, אך ההופעה שוב בוטלה. בהודעה שפרסמה אוקונור באתר שלה ביוני 2014, כתבה המוזיקאית כי לא היתה מודעת לחרם התרבותי על ישראל ולהשלכות הופעתה בארץ ב"איזור מלחמה". "לא הייתי מודעת בעצמי שיש בקשה של הפלסטינים להטיל חרם על ישראל. אם הייתי מודעת לא הייתי מסכימה להופיע. ביקשתי לבטל את ההופעה", כתבה אוקונור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully