וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוח טבע, נשמה יפה ואמיצה": עולם המוזיקה אבל על שינייד אוקונור

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 8:58

צער רב בעולם התרבות עם מות שינייד אוקונור, ואמנים רבים ספדו לה. טורי איימוס: "נשמה יפה שנלחמה בשדים שלה באומץ. לא נראה כישרון כמו שלה שוב". סולן מאסיב אטאק: "היה לה אש בעיניים". סולן הסמאשינג פאמפקינס: "כנה ומתוקה ומצחיקה ותמיד נאמנה לקול הנוקב שלה"

שינייד אוקונור בסרט הדוקמנטרי Nothing Compares (2022) Official Trailer -/SHOWTIME

הלם וכאב גדול בעולם המוזיקה והתרבות לאחר שנודע אתמול (רביעי) שהזמרת האירית שינייד אוקונור, מהאייקונים הגדולים של המוזיקה הפופולרית בעשורים האחרונים, הלכה לעולמה בגיל 56. רבים מהאמנים הבולטים בעולם העלו לרשתות הספדים, מילים לזכרה ומשיכות מכחול על דמותה המיוחדת.

חברי להקת מאסיב אטאק האנגלית, ששיתפו פעולה עם אוקונור, ספדו לה: "אנחנו שבורים. איך מספידים מישהי שמעולם לא הכרת היטב, אבל התברכת בכבוד לעבוד איתה? ביושר. להעיד על הקול שלה, באינטימיות באולפן. בדרכים, כל אדם עצר. האש בעיניה גרמה לך להבין שהאקטיביזם שלה היה רפלקס מלא נפש ולא מחווה פוליטית".

המוזיקאית האמריקאית טורי איימוס, מעריצה וותיקה של אוקונור, כינתה אותה "כוח טבע". היא הוסיפה כי אוקונור היתה "כותבת שירים ופרפורמרית מבריקה, ולא נראה כישרון כמו שלה שוב. כזו תשוקה, נוכחות כל כך אינטנסיבית. נשמה יפה שנלחמה בשדים האישיים שלה באומץ. נוחי בשלום, שינייד יקרה, תישארי לנצח בלבנו".

שינייד אוקונור. GettyImages
שינייד אוקונור/GettyImages

איאן בראון, שהיה סולנה של להקת הבריטפופ הסטון רוזס, ושיתף פעולה גם הוא איתה, כתב "נוחי על משכבך בשלום, שינייד אוקונור, נשמה יפה. לשתף פעולה עם שינייד ולשמוע אותה שרה את השירים שלי באולפן בדבלין היה קסם והשיא של חיי המוזיקליים". מייקל סטייפ, שהיה סולנה של להקת אר. אי. אם, שיתף תמונה שלו עם אוקונור וכתב: "אין מילים". פיטר מרפי, סולנה לשעבר של להקת הרוק האנגלית באוהאוס, כתב "שתנוח בחיק החמלה".

המוזיקאי בילי קורגן, סולן להקת הרוק האלטרנטיבי האמריקאית הסמאשינג פאמפקינס, ספד לאוקונור באינסטגרם: "היא כנה ומתוקה ומצחיקה, היא הייתה טאלנטית בדרכים שאני לא בטוח שהיא לגמרי הבינה. אבל שינייד ניצבה לבדה כדמות מהדור שלנו, שתמיד היתה נאמנה לקול הנוקב שלה מבפנים ומבחוץ. ועל כך תמיד אעריץ ואכבד אותה. לעולם לא אשכח שהיא בוטלה בגלל מעשה התנגדות פשוט. הפשע שלה? קרעה תמונה".

עוד בוואלה!

הזמר האמריקני האגדי טוני בנט הלך לעולמו בגיל 96

לכתבה המלאה

השחקנית קטרינה באלף, הכוכבת הראשית בסדרה "זרה", שעבור עונתה הנוכחית הקליטה שינייד אוקונור את שיר הפתיחה, כתבה באינסטגרם: "אני מקווה שאת שלווה. עם הבן שלך. תודה ששיתפת את הנשמה שלך איתנו, והרגעת אותנו עם הקול המדהים שלך, שינייד היפה. נוחי על משכבך בשלום".

חברי להקת גארבג' כתבו "אנחנו שבורי לב". "איזו זמרת ואיזו אישה אמיצה", כתבה בטוויטר הזמרת והיוצרת הבריטית טרייסי תורן, חברת ההרכב "Everything But the Girl", והוסיפה שמותה של אוקונור הוא "אובדן נורא". המוזיקאי אייס-טי כתב בטוויטר: "כבוד לשינייד. היו לה ערכים, בניגוד לרוב האנשים".

קתרין פרגוסון, במאית הסרט התיעודי "Nothing Compares", כתבה כי היא "הרוסה". "היינו ברי מזל לחזות בה", הוסיפה.

שינייד אוקונור. Andrew Chin, GettyImages
שינייד אוקונור, פברואר 2020/GettyImages, Andrew Chin

אוקונור מוכרת בין היתר בזכות החידוש שלה לשיר "Nothing Compares to You" של פרינס, שזכה להצלחה עצומה בכל רחבי העולם. לשיר גם צולם קליפ איקוני, שמתמקד לכל אורכו בפניה של הזמרת. עוד מוכרים בישראל שיריה "Mandinka", "Thank You for Hearing Me" ו-"Tears from the moon". היא הקליטה בסך הכל 11 אלבומים.

אוקונור הייתה מבקרת נחרצת של הכנסייה הקתולית, ובהופעה מפורסמת בתכנית סאטרדיי נייט לייב ב-1992, בעת ששרה גרסת כיסוי לשיר "war" של בוב מארלי, היא קרעה לגזרים את תמונתו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני במחאה על פגיעה מינית בילדים במוסדות קתוליים - צעד שעורר כעס רב כלפיה. בשנים האחרונה התאסלמה, ואף שינתה את שמה לשוהאדא סאדאקאת.

לאוקונור ארבעה ילדים. לפני כשנה וחצי הלך לעולמו שיין או'קונור, בנה בן ה-17 של הזמרת - זאת לאחר יומיים מתוחים בהם הוכרז כנעדר. אחרי חיפושים אינטנסיביים, גופתו של שיין אותרה בעיירה וויקלו. זמן קצר לאחר מכן, אימו ספדה לו: "בני היפה, האור של חיי, החליט לסיים את מאבקו הארציים היום והוא עם אלוהים עכשיו. הלוואי והוא ינוח בשלום ושאיש לא ילך בדרכו. אני כל כך אוהבת אותך, תנוח עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully