וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקו על שינייד אוקונור ממחיש עד כמה היא הייתה מהפנטת ופורצת דרך. אל תחמיצו

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 23:56

אם עוד לא צפיתם ב"שינייד אוקונור: Nothing compares"; אל תפספסו אותו ב-yes. הוא ניצב כתזכורת לגדולתה ולחשיבותה של הזמרת שהלכה לעולמה השבוע

שינייד אוקונור בסרט הדוקמנטרי Nothing Compares (2022) Official Trailer -/SHOWTIME

לפני שנה וחצי, פסטיבל סאנדנס הציג בהקרנת בכורה עולמית את "Nothing Compares", סרטה התיעודי של קתרין פרגוסון על שייניד אוקונור. כבר אז, הדבר קרה בצלה של טרגדיה - בנה של הזמרת התאבד מעט לפני הקרנת הסרט, והיא עצמה אושפזה בבית חולים. מתוך כבוד כלפיה, הבמאית נמנעה מראיונות במהלך הפסטיבל.

מאז, הסרט זכה להפצה מסחרית ברחבי העולם, הוקרן אצלנו בפסטיבל דוקאביב, וזכה לביקורות משבחות מקיר לקיר. כעת הוא זמין ב-yes דוקו וב-VOD של yes וכמובן שהממד הטרגי שלו התעצם עוד יותר. כיום הוא ניצב כמצבה לזכרה של אוקונור.

חשוב להבהיר: זה דוקו מוזיקלי מרגש, נפלא ומאלף בכל קנה מידה ובכל סיטואציה, ובכל מקרה היה שווה לצפות בו, אך עכשיו כמובן שהצפייה ראויה עוד יותר. היא תזכורת לגדולתה ולחשיבותה של הזמרת המנוחה, ולכאב שליווה אותה כל חייה - עד הסוף המר.

שינייד אוקונר בסרט הדוקומנטרי Nothing Compares\. SHOWTIME,
אל תחמיצו. מתוך "Nothing Compares"/SHOWTIME

באירלנד שבה אוקונור נולדה וגדלה, לכל אחד ואחת היו שלושה הורים - אבא, אימא והכנסייה הקתולית, וכל אחד מאלה התעלל בה. היא היתה מהאמניות הבולטות הראשונות שהרימו את נס המרד נגד הממסד הזה, וגם אם הפסידה באופן אישי, ניצחה במובן הלאומי - אירלנד הכירה לאחרונה בפשעים ההיסטוריים של הכנסייה, וביטלה את חוקי ההפלות שלה, מן המחמירים בעולם המערבי.

אוקונור אחראית למה שהם אולי שניים מן הרגעים החזקים בעולם המוזיקה/התרבות העכשווי: כשקרעה לגזרים תמונה של האפיפיור בשידור חי ב"סטרדיי נייט לייב", וכשבעקבות כך נאלצה להתמודד עם שריקות בוז מחרישות אוזניים במופע מחווה לבוב דילן שבו השתתפה, אך סירבה לרדת מהבמה.

יותר מאשר אוקונור עצמה, מה שמטלטל בסרט הוא התגובות לה. בעקבות כל זה, ובעקבות הסירוב שלה להשתתף באירוע שבו ניגנו את ההמנון האמריקאי, פרנק סינטרה הצהיר שהיה רוצה לבעוט בה. ג'ו פשי הצהיר שהיה רוצה לסטור לה. שתי ההצהרות האלה התקבלו בצחוקים וכפיים בזמנו.

עוד בוואלה!

"כוח טבע, נשמה יפה ואמיצה": עולם המוזיקה אבל על שינייד אוקונור

לכתבה המלאה

אוקונור גם היתה אחת מן האמניות הבולטות הראשונות שהופיעו בטלוויזיה עם קרחת. גם זה, כפי שרואים בסרט, עלה לה ברצף ארוך של עקיצות סקסיסטיות.

לאוקונור, בכל צורה שבה רצתה להיות, היה קסם מהפנט ויוצא דופן, מוזיקלי וקולנועי להפליא. הסרט מזכיר שהיא הרבה יותר מזמרת של להיט אחד, אם במקרה מישהו בוחר אותה לזכור אותה כך, אבל הוא גם מזכיר שהקאבר שלה ל"Nothing Compares" של פרינס, בשמו נקרא הסרט, הוא לא בכדי השיר הכי מזוהה עמה - מדובר באחד השירים הכי יפים בכל הזמנים.

השיר, אגב, לא מתנגן בסרט, כי מנהלי העיזבון של פרינס לא הרשו. זאת אחרי שבזמנו, לפי עדותה של אוקונור, פרינס תקף אותה באלימות מתוך רכושנות וקנאות לשיר שלו. "Nothing Compares" הוא סרט על זמרת גדולה, ואנשים קטנים.

"שינייד אוקונור: Nothing Compares" זמין בלעדית ב-yes דוקו וב-VOD של yes.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully