וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמודד לראשות העיר טבריה לכאן 11: הפסיקו את שידור הסדרה על העיר

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 16:54

אופיר נחמני, המתמודד בבחירות לראשות טבריה, ביקש מכאן להפסיק את שידור הסדרה התיעודית "טבריה - מתחת לקו האדום", "בשל הבמה הנרחבת לה זוכה המועמד לראשות העיר רון קובי, מה שמפר את האיזון ואת השיויון בין המתמודדים". בכאן כתבו לו כי אין מניעה משפטית לשידור הסדרה

מהומה בוועדת הפנים על חוק טבריה/ערוץ הכנסת

אופיר נחמני, המתמודד בבחירות לראשות העיר טבריה ולמועצה, ביקש מכאן 11 להפסיק את שידור הסדרה התיעודית החדשה "טבריה - מתחת לקו האדום", העוקבת אחר המאבקים הסוערים על ראשות עיריית טבריה המשקפים את הסכסוכים הפנימיים בישראל.

במכתב ששלח נחמני לתאגיד כאן והגיע לידי וואלה! תרבות, הוא כתב: "הסדרה עוסקת ברובה ברון קובי, מועמד אף הוא לראשות העיר טבריה. בשל הבמה הנרחבת לה זוכה קובי בתוך 90 ימי הבחירות, מה שמפר את האיזון ואת השוויון בין קובי לבין המתמודדים, אני דורש את הפסקת שידורה של הסדרה בתקופה זו של 90 ימי הבחירות. את הסדרה ניתן כמובן יהיה לשדר החל מתחילת נובמבר, מיד לאחר הבחירות המוניציפליות. הפנייה אליכם כמתחייב ובטרם הוגשה עתירה בעניין לוועדת הבחירות המרכזית (בחירות מקומיות) ...אני מבקש מכם להורות על הפסקת שידורי הסדרה 'טבריה - מתחת לקו האדום' בתקופה זו של הבחירות".

מתוך "טבריה – מתחת לקו האדום", באדיבות כאן 11. באדיבות כאן 11,
"אין מניעה". מתוך "טבריה – מתחת לקו האדום" של כאן 11/באדיבות כאן 11

בתגובה לפנייתו, התאגיד ציין כי אין מניעה משפטית בשידור הסדרה, והעביר לו ציטוטים מתוך "חוק דרכי תעמולה" הקובע כי בשידורי רדיו וטלוויזיה אסורה תעמולת בחירות בתקופת 60 הימים לפני הבחירות. "לכן", נכתב מכאן לנחמני, "אין מניעה כלשהי להמשיך בשידור הסדרה כמתוכן הרי שידוריה יסתיימו לפני התקופה שבה אסורה תעמולת בחירות, כאמור".

הסדרה התיעודית "טבריה - מתחת לקו האדום" עלתה החודש, חתומה עליה קרין קיינר כיוצרת ובמאית וחברת ההפקה קסטינה תקשורת. היא כוללת חמישה פרקים, והערב (שלישי) ישודר הפרק השני שלה בשעה 21:50 בכאן 11. הסדרה זכתה לביקורות טובות, כולל אצלנו בוואלה. מי שעוד חלק שבחים לסדרה הוא אופיר נחמני עצמו, שמבקש כעת להורידה משידור. בתחילת השבוע שעבר כתב בעמוד הפייסבוק שהסדרה "מרתקת ומושקעת" וכן כינה אותה "יצירת מופת". עם זאת הוסיף כי "הסדרה הזו תמשיך ותוציא את דיבתה של העיר רעה, והיא תהווה מסמר אחרון בארון הקבורה בכל הקשור לתדמית של טבריה".

(עדכון) אופיר נחמני הגיש היום בצהריים עתירה לועדת הבחירות האיזורית יזרעאל נגד תאגיד כאן בבקשה להוציא צו מניעה להמשך השידור בכאן 11 של הסדרה על העיר טבריה, שכאמור הערב ישודר הפרק השני שלה. נחמני טען גם בפני ועדת הבחירות האזורית כי קובי מקבל במה "נרחבת וחסרת תקדים והדבר מהווה תעמולת בחירות אסורה הפוגעת בזכותם של יתר המתמודדים לשיוויון הזדמנויות". השופטת רננה גלפז-מוקדי, יושבת ראש ועדת הבחירות האזורית יזרעאל, דחתה את העתירה להוצאת צו מניעה. "העתירה הוגשה היום והובאה לעיוני לפני שעה קלה, זאת לאחר שהפרק הראשון בסדרה שודר כבר ב-1 באוגוסט. למרות זאת, בחר העותר להגיש את העתירה רק היום, בשיהוי שאינו מאפשר דיון ענייני בטענות קודם לשידור הפרק השני הערב". עם זאת, ביקשה השופטת מהתאגיד להגיב לעתירה עד ליום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully